Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #1 Skrevet 30. mars 2019 https://www.dagbladet.no/kultur/bollene-tusvik-og-tonne/70919611 Jeg er så enig med forfatteren! Jeg likte Tusvik og Tønne da podcasten var forholdsvis ny, og de først og fremst snakket om seg selv. Selv om jeg ikke synes det er så veldig artig å høre voksne damer si "sæd" og "pikk" og "fitte" i annenhver setning, så var det befriende at de snakket så fritt om temaer som ellers er tabubelagt. Jeg vil for eksempel tro at Tusvik har bidratt ganske mye til å gjøre fødselsskader i endetarmen mindre skambelagt, og det er flott. Men etter hvert sluttet jeg å høre på podcasten fast, for det ble bare mer og mer fjas og stygg omtale av andre mennesker. Så fort noen prøvde å innvende at det kanskje ikke var helt greit, så haglet det med beskyldninger om "krenkorama". Alt er greit, for alt er humor. Vel, jeg er uenig. De bruker samme teknikk som mobberne i skolegården: slenger ut en masse sårende dritt, og når noen blir lei seg er det "herregud, vi bare tulla!" og "tåler du ikke spøk??". Jeg har aldri vært utsatt for Tusvik og Tønne, men jeg opplevde mange slike situasjoner i skolegården. Det er ikke morsomt. Det er ikke humor. Jeg har ikke et moralsk problem med at de snakker om å onanere mens de ammer og liknende usmakeligheter, for det er åpenbart at det bare er vas. At de æreskjeller navngitte personer på det groveste, gjengir rykter og kommer med høyst subjektive karakteristikker, det synes jeg derimot er særdeles problematisk. Jeg er selv lærer på ungdomsskolen, og har vært involvert i mobbesaker der mobberne har forsvart seg med at de bare snakker slik som Tusvik og Tønne gjør. Underlagt Vær varsom-plakat eller ikke, de er underlagt det ytringsansvaret som ytringsfriheten fører med seg. Anonymkode: 22267...71b
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #2 Skrevet 30. mars 2019 Jeg lurer på hvordan de klarer å rettferdiggjøre egen oppførsel uten å få en vond smak i munnen Anonymkode: 8d5a9...e96
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #3 Skrevet 30. mars 2019 Jeg sluttet å høre på dem ganske tidlig, av samme grunn. Mobbere. Anonymkode: 6ec8a...cc5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #4 Skrevet 30. mars 2019 Enig. De er ikke morsomme. Anonymkode: b5a93...43e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #5 Skrevet 30. mars 2019 Enig. De er fulle av hersketeknikker, uthenging, mobbing og mye annet idiotisk. Misliker dem sterkt! Anonymkode: c4a71...b82
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #7 Skrevet 30. mars 2019 Perverse. Neitakk Anonymkode: 817b5...443
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #8 Skrevet 30. mars 2019 De er bare patetiske og bitre, og tror de hevet over alle andre, så nei, for meg er de bare to flaue nek. Anonymkode: a83cf...f9b
skinnfilla Skrevet 30. mars 2019 #9 Skrevet 30. mars 2019 De er skikkelig dårlige🤮 ræva humor og er pinlig å høre på. Orker ikke se noe på TV der den ene el andre er med på.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #10 Skrevet 30. mars 2019 Dere er de samme kvinnehaterne som satt i den bloggertråden. Zzzzzzzz! Er det ingen morsomme folk her i kveld? Selvfølgelig ikke. Alle kule folk har planer på en lørdag kveld... Anonymkode: af37d...3e9
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #11 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere er de samme kvinnehaterne som satt i den bloggertråden. Zzzzzzzz! Er det ingen morsomme folk her i kveld? Selvfølgelig ikke. Alle kule folk har planer på en lørdag kveld... Anonymkode: af37d...3e9 Da får du bare fortsette å henge med kvinnehaterne, da. Siden du tydeligvis heller ikke er «kul» nok til å ha planer for kvelden. Anonymkode: 2b9ab...a86
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #12 Skrevet 30. mars 2019 Jeg er så glad for at noen endelig sier ifra! Mobbere, og veldig lite morsomme. Anonymkode: 2cdf5...20f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #13 Skrevet 30. mars 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere er de samme kvinnehaterne som satt i den bloggertråden. Zzzzzzzz! Er det ingen morsomme folk her i kveld? Selvfølgelig ikke. Alle kule folk har planer på en lørdag kveld... Anonymkode: af37d...3e9 Du er ikke kul du tydeligvis Anonymkode: 8d5a9...e96
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #14 Skrevet 30. mars 2019 Jeg synes det er rart at ingen har anmeldt de, de er jo ekstremt drøye og sprer rykter uten bevis Anonymkode: 8d5a9...e96
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 Tusvik var litt festlig innimellom før i tiden. Men de to sammen er ingen god match. Vulgære bare. Anonymkode: 9a142...df7
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #16 Skrevet 30. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dere er de samme kvinnehaterne som satt i den bloggertråden. Zzzzzzzz! Er det ingen morsomme folk her i kveld? Selvfølgelig ikke. Alle kule folk har planer på en lørdag kveld... Anonymkode: af37d...3e9 Det er så utrolig kult når forsøket på hersketeknikk backfire så ettertrykkelig. Fantastisk. Anonymkode: 19066...b3e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #17 Skrevet 30. mars 2019 Jeg likte i utgangspunktet åpenheten, at de kunne bryte noen tabuer.... Men de har bare dratt det altfor langt, det finnes ikke morsomt. Anonymkode: 221d5...66f
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #18 Skrevet 30. mars 2019 Selv om jeg ikke deler alt av humor med dem, så syns jeg ikke de drar det for langt. Jeg liker ikke den pikk og pung humoren, men ellers er de festlige. Ikke minst så ELSKER jeg at de (ikke minst Sigrid!) tar opp svært viktige og dagsaktuelle temaer. De er en viktig stemme! Selv om Sigrid kjefter og kjefter så MÅ vi ha slike kvinner som roper når vi andre bare sitte på rævva og sier ingenting. Ser at flere skriver at de "hever" seg over andre. Men det skal de altså ha, de legger seg langflat når de tar feil! De har absolutt ikke dratt det for lang nå heller. De har absolutt ikke sagt noe over streken når det gjelder Burøe. Der er det vel heller hans handlinger som er langt over streken.. Anonymkode: 8643e...fd1
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #19 Skrevet 30. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selv om jeg ikke deler alt av humor med dem, så syns jeg ikke de drar det for langt. Jeg liker ikke den pikk og pung humoren, men ellers er de festlige. Ikke minst så ELSKER jeg at de (ikke minst Sigrid!) tar opp svært viktige og dagsaktuelle temaer. De er en viktig stemme! Selv om Sigrid kjefter og kjefter så MÅ vi ha slike kvinner som roper når vi andre bare sitte på rævva og sier ingenting. Ser at flere skriver at de "hever" seg over andre. Men det skal de altså ha, de legger seg langflat når de tar feil! De har absolutt ikke dratt det for lang nå heller. De har absolutt ikke sagt noe over streken når det gjelder Burøe. Der er det vel heller hans handlinger som er langt over streken.. Anonymkode: 8643e...fd1 Har du ikke hørt om hvordan de snakker om folk, f.eks Aksel Hennie? For meg drukner de bra temaene i drittslenging mot folk som ikke fortjener å henges ut på podcasten deres. Når har de lagt seg langflat? De sier jo selv at de aldri har bedt noen om unnskyldning. Anonymkode: 8d5a9...e96
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #20 Skrevet 30. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Selv om jeg ikke deler alt av humor med dem, så syns jeg ikke de drar det for langt. Jeg liker ikke den pikk og pung humoren, men ellers er de festlige. Ikke minst så ELSKER jeg at de (ikke minst Sigrid!) tar opp svært viktige og dagsaktuelle temaer. De er en viktig stemme! Selv om Sigrid kjefter og kjefter så MÅ vi ha slike kvinner som roper når vi andre bare sitte på rævva og sier ingenting. Ser at flere skriver at de "hever" seg over andre. Men det skal de altså ha, de legger seg langflat når de tar feil! De har absolutt ikke dratt det for lang nå heller. De har absolutt ikke sagt noe over streken når det gjelder Burøe. Der er det vel heller hans handlinger som er langt over streken.. Anonymkode: 8643e...fd1 Ehhh... Hvilken stein bor du under? Anonymkode: c4a71...b82
CherryC Skrevet 30. mars 2019 #21 Skrevet 30. mars 2019 Vi må virkelig ikke ha slike kvinner. Synes Sigrid var ett friskt pust tidligere og likte henne godt. Men de to i lag er ikke særlig ok å høre på. De mobber, harselerer og elsker å drite ut folk. De drar det alt for langt og de har rett og slett blitt to vulgære sure kjærringer.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #22 Skrevet 30. mars 2019 2 minutter siden, CherryC skrev: Vi må virkelig ikke ha slike kvinner. Synes Sigrid var ett friskt pust tidligere og likte henne godt. Men de to i lag er ikke særlig ok å høre på. De mobber, harselerer og elsker å drite ut folk. De drar det alt for langt og de har rett og slett blitt to vulgære sure kjærringer. Elendige forbilder er de. Man kan snakke om at bloggere er elendige forbilder, men de to damene her er verre, de fremmer mobbing og hetsing Anonymkode: 8d5a9...e96
Skyen Skrevet 30. mars 2019 #23 Skrevet 30. mars 2019 Helt enig, jeg likte dem før men ikke nå lengre.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #24 Skrevet 30. mars 2019 Jeg har ikke sansen for dem. Ja, de har tatt opp noen temaer som er viktige å få mindre tabu rundt. Men det kunne de også gjort på en annen måte som likevel ville gitt dem (og sakene) mye oppmerksomhet. Jeg synes altfor mange komikere i dag har elendig humor, for de greier liksom ikke komme med noe morsomt uten å rakke ned på noen, enten det er grupper eller enkeltpersoner. Og uansett hvor drøyt det de sier er så avfeies all (berettiget) kritikk med at det er andre som ikke forstår humoren, kunstnerisk frihet eller ytringsfrihet. Det blir for dumt for meg, for da frasier de seg også ansvar for det de gjør og følgene av de holdningene de sprer. Jeg la merke til noe en eller annen som kjente Jon Skolmen privat og profesjonelt uttalte om han som komiker nå etter han gikk bort. Det var noe sånt som "det var aldri noe vondt i hans humor eller handlinger". Mange av dagens såkalte komikere bør gå dypt i seg selv og se hvordan de ønsker å fremstille seg, hvilke rollemodeller de ønsker å være, hvilket ansvar de har. Anonymkode: 5cd7c...aa7
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #25 Skrevet 31. mars 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke sansen for dem. Ja, de har tatt opp noen temaer som er viktige å få mindre tabu rundt. Men det kunne de også gjort på en annen måte som likevel ville gitt dem (og sakene) mye oppmerksomhet. Jeg synes altfor mange komikere i dag har elendig humor, for de greier liksom ikke komme med noe morsomt uten å rakke ned på noen, enten det er grupper eller enkeltpersoner. Og uansett hvor drøyt det de sier er så avfeies all (berettiget) kritikk med at det er andre som ikke forstår humoren, kunstnerisk frihet eller ytringsfrihet. Det blir for dumt for meg, for da frasier de seg også ansvar for det de gjør og følgene av de holdningene de sprer. Jeg la merke til noe en eller annen som kjente Jon Skolmen privat og profesjonelt uttalte om han som komiker nå etter han gikk bort. Det var noe sånt som "det var aldri noe vondt i hans humor eller handlinger". Mange av dagens såkalte komikere bør gå dypt i seg selv og se hvordan de ønsker å fremstille seg, hvilke rollemodeller de ønsker å være, hvilket ansvar de har. Anonymkode: 5cd7c...aa7 Det er virkelig stor forskjell på de gamle komikerene og de som er komikere nå. Mange av de har noe å lære av Skolmen Anonymkode: 8d5a9...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå