Gå til innhold

HVORDAN få foreldre til å kontakte mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kontakter alltid meg. Jeg er så dritt lei av at jeg alltid må svare og forholde meg - hele tiden. Alle bursdager, alle "væremedhjem", alt. Alltid meg de spør.

Jeg er GODT GIFT og har en velfungerende mann! Men jeg aner ikke åssen jeg skal legge frem at de kan kontakte ham, uten at det blir helt dust.. 

Ps: Jeg er kronisk syk, og en av bivirkningene eller symptomene er å glemme ting. 

Anonymkode: ff75e...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bare svare dem; jeg har ikke oversikt over om mannen har noen planer da, kan ikke du bare ringe han?
Evt si, jeg skal notere det ned nå, men kan du ikke spørre mannen neste gang, det er han som har best kontroll på dette.

Jeg har inntrykk av at de fleste mødre har best oversikt, og vil gjerne forholde seg til slike ting, jeg vil i allefall det. Jeg så likevel når jeg gikk på skole og var borte 2 uker i strekk, at det gikk jo helt fint når mannen tok over disse tingene.

Anonymkode: b1cfd...ad7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å bare svare dem; jeg har ikke oversikt over om mannen har noen planer da, kan ikke du bare ringe han?
Evt si, jeg skal notere det ned nå, men kan du ikke spørre mannen neste gang, det er han som har best kontroll på dette.

Jeg har inntrykk av at de fleste mødre har best oversikt, og vil gjerne forholde seg til slike ting, jeg vil i allefall det. Jeg så likevel når jeg gikk på skole og var borte 2 uker i strekk, at det gikk jo helt fint når mannen tok over disse tingene.

Mannen min er like flink som meg, akkurat nå flinkere pga sykdom hos meg. Men jeg kan jo ikke SI det.. "hei, du, jeg er sjuk og greier ingenting, kanke du snakke med gubben? Han kan ta ansvar for det". De som spør og maser er en del av en klikk, og ved det minste tegn på svakhet så kommer mobbetrollene frem.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min er like flink som meg, akkurat nå flinkere pga sykdom hos meg. Men jeg kan jo ikke SI det.. "hei, du, jeg er sjuk og greier ingenting, kanke du snakke med gubben? Han kan ta ansvar for det". De som spør og maser er en del av en klikk, og ved det minste tegn på svakhet så kommer mobbetrollene frem.

Hvis du ikke vil si det, tror jeg ikke det finnes noen måte å be om det uten at det blir "helt dust". 

Jeg har kontaktinformasjon til begge foreldrene til mine barns venner. Vanligvis er det helt tilfeldig hvem jeg har hatt kontakt med den første gangen, og så har jeg fortsatt å ta kontakt med den personen fordi det har virket som det mest naturlige. Har egentlig ikke tenkt noe over det. 

Hvis foreldrene til dine barns venner er slik som du beskriver, som sultne rovdyr som hiver seg over den som viser det minste tegn til svakhet, så ville jeg helt alvorlig vurdert å flytte og finne et annet miljø. Slike holdninger hos foreldre påvirker selvsagt barna, og noe slikt ville jeg ikke ønsket at mine barn skulle vokse opp med!

Anonymkode: 4b5ec...263

Skrevet

Jeg vet at det ikke er helt det du spør om, men et tips for å slippe å glemme/passe på at mannen vet, er å videresende alt av meldinger til ham med én gang du får dem. 

Alle foreldre i klassen tar kontakt med meg, men det er fordi det er kun ett nummer til foresatte på kontaktlisten vi har fått utdelt. Og jeg forholder meg til det nummeret som står på kontaktlisten når jeg skal ha tak i de andre foresatte. Ikke vet jeg om det er mor eller far som får meldingene mine.

Anonymkode: bd9fe...edb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men du trenger jo ikke si at du er syk, bare si at mannen har best oversikt.

Litt enig med andre over, hvis det er slike klikker, bør dere kanskje gå inn for å finne andre venner til ungene.

Skrevet (endret)

Støtter forslaget over. Videresend til mannen, så svarer han og da ordner det seg nok etterhvert av seg selv.

Slik har jeg gjort det når jeg for eksempel ikke er hjemme, og nå er det en del som primært kontakter ham med spørsmål om barna kan treffes. 

PS. Og hvis de er slike ufyselige troll, så er det bare fordeler med å delegere kommunikasjonen til mannen. Tenker de forholder seg mer saklig om de konsekvent får svar fra ham, så får du heller skjerme deg litt fra hele miljøet. 

Endret av Mostly Harmless
Skrevet

Altså, virkelig, er det et problem?? Hvor mange henvendelser kan det potensielt være i løpet av en uke? Det er jo det som er en del av å ha barn, og det faller seg vel mest naturlig for de aller fleste at mødrene ordner med hvem som skal være med hjem og slike praktiske ting... Så for å svare: tror ikke du kan legge frem dette på en måte som ikke høres dust ut, for det høres helt dust ut å ha et problem med dette... 

Anonymkode: 3bfbf...0c6

Skrevet

Kan du ikke bare fortelle dem at på grunn av sykdomen din er hukommelsen så dårlig at mannen din må ta logistikken for at det ikke skal bli krøll? Spessielt om du er mest hjemme er det mest naturlig å kontakte deg.

Anonymkode: 86757...b41

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan du ikke si at du er syk? Det er jo en veldig god forklaring for ønskekt om at mannen får henvendelsene. Min erfaring, som alvorlig syk, er at det er best å være åpen. Da tar folk mer hensyn :)

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, virkelig, er det et problem?? Hvor mange henvendelser kan det potensielt være i løpet av en uke? Det er jo det som er en del av å ha barn, og det faller seg vel mest naturlig for de aller fleste at mødrene ordner med hvem som skal være med hjem og slike praktiske ting... Så for å svare: tror ikke du kan legge frem dette på en måte som ikke høres dust ut, for det høres helt dust ut å ha et problem med dette... 

Anonymkode: 3bfbf...0c6

Det er du som er en dust som ikke leser HI. HI er kronisk syk og glemmer lett, og da er det bedre at mannen tar seg av dette. Og hvorfor skal det være mest naturlig at det er mødre som ordner dette? 

Anonymkode: 95696...38c

Skrevet

Det er du som er en dust som ikke leser HI. HI er kronisk syk og glemmer lett, og da er det bedre at mannen tar seg av dette. Og hvorfor skal det være mest naturlig at det er mødre som ordner dette? 

Anonymkode: 95696...38c

Naturlig eller ikke, jeg følger opp fire barn og det er i alle tilfellene mor som organiserer hvem som skal være med hjem, når det er overnatting osv. 

Det hender selvsagt at en og annen far ordner noe, men det er i stor grad mødrene som har kontakt når barna er så små at ting må avklares gjennom de voksne. 

I hi sin situasjon får mannen begynne å ta kontakt med de andre foreldrene når ting skal avtales, da blir det naturlig for de andre å henvende seg til han igjen. 

Anonymkode: a9e30...242

Skrevet

Mannen min ble ringt av en far i klassen til datteren vår en gang. Da sa han "Vent litt så skal du få snakke med kona, det er hun som har oversikt." Etter det har denne faren ringt meg i stedet. Enkelt og greit.

Selv ringer jeg til den av foreldrene jeg har hatt kontakt med tidligere, noen ganger er det far og litt oftere er det mor. Så om dere vil at de skal tenke på å ringe ham og ikke deg av seg selv så er vel den beste måten at dere sørger for at det er han som blir best kjent med dem (møter på foreldremøter og sosiale arrangementer) og at det er han som tar kontakt når dere vil spørre noen om noe.

Anonymkode: 8c39f...1b5

Skrevet (endret)
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Naturlig eller ikke, jeg følger opp fire barn og det er i alle tilfellene mor som organiserer hvem som skal være med hjem, når det er overnatting osv. 

Det hender selvsagt at en og annen far ordner noe, men det er i stor grad mødrene som har kontakt når barna er så små at ting må avklares gjennom de voksne. 

I hi sin situasjon får mannen begynne å ta kontakt med de andre foreldrene når ting skal avtales, da blir det naturlig for de andre å henvende seg til han igjen. 

Anonymkode: a9e30...242

Det er helt riktig at det nesten alltid er sånn som du sier. Og har  du tenkt på at det er noe av grunnen til at det er så mange slitne mammaer der ute?

Det er mødrene som organiserer treff med mor og barn, ringer og avtaler leke med andre, samkjører og som tar en telefon om det er noe som bør snakkes om med andre foreldre(mødre)

Pappaene slipper unna massevis av logistikk og mødrene er de som har oversikten over AS-familien

Endret av Nyttårs barn
Skrevet

Det kan da ikke være verre enn å videresende meldingen til pappa også la han svare. Han kan bare starte meldingen med at det er han som er "logistikkansvarlig" i dag og ta det derfra.

Jeg har da flere ganger blitt oppringt eller fått meldinger fra en pappa fordi mor jobber kveld, ikke er hjemme eller bare fordi det er han som har ansvaret og jeg har da aldri tenkt noe negativt om det. Om mobbetrollene kommer frem fordi far tar kontakt om henting, samkjøring, vennebesøk eller overnatting begynner jeg virkelig å lure på hva slags mennesker dere omgås altså.

Anonymkode: e89ad...b3d

Skrevet

Ikke vær så hjelpeløs da!!

Du kan bare videreformidle alle beskjedene til mannen din, så svarer han på dem. I tillegg er det alltid han som spør/inviterer på dine barns vegne 

Det er virkelig ikke vanskelig og det funker veldig raskt, snart får du ingen henvendelser. 

Anonymkode: 5c0fc...38a

Skrevet

Ikke vær så hjelpeløs da!!

Du kan bare videreformidle alle beskjedene til mannen din, så svarer han på dem. I tillegg er det alltid han som spør/inviterer på dine barns vegne 

Det er virkelig ikke vanskelig og det funker veldig raskt, snart får du ingen henvendelser. 

tøv. Jeg videreformidler ALLTID...

Skrevet
3 timer siden, MarshOfDecay skrev:

Hvorfor kan du ikke si at du er syk? Det er jo en veldig god forklaring for ønskekt om at mannen får henvendelsene. Min erfaring, som alvorlig syk, er at det er best å være åpen. Da tar folk mer hensyn :)

Det er lenge siden jeg var så naiv :)

Skrevet

Det er lenge siden jeg var så naiv :)

Du foretrekker offerrollen, med andre ord.

Anonymkode: 955ca...bd3

Skrevet

Må si at jeg er litt overrasket over at flere i denne tråden som syns det er HELT naturlig at mor ordner alt med organisering av barn, vennebesøk ol. Det er 2019 folkens! Hvorfor i alle dager er det mest naturlig?!

Staten setter ned alskens komiteer for å finne ut hvorfor damer er mer borte fra jobben og helst jobber deltid? Her er jo svaret! I hvertfall en del av det...

Hvis ikke mannen min hadde organisert når jeg er på jobb hadde det ikke gått. 

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Hei, jeg har mye å gjøre akkurat nå. Fint om du kan kontakte mannen min.»

Anonymkode: ee302...205

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De kontakter alltid meg. Jeg er så dritt lei av at jeg alltid må svare og forholde meg - hele tiden. Alle bursdager, alle "væremedhjem", alt. Alltid meg de spør.

Jeg er GODT GIFT og har en velfungerende mann! Men jeg aner ikke åssen jeg skal legge frem at de kan kontakte ham, uten at det blir helt dust.. 

Ps: Jeg er kronisk syk, og en av bivirkningene eller symptomene er å glemme ting. 

Jeg pleier bare skrive «skriv meld til NN, jeg er der og der». 

Anonymkode: 45770...695

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting i veien for å si nøyaktig det. Det virker hverken aggressivt eller nedlatende eller konfronterende eller noe annet negativt. Det er et helt ærlig svar, og jeg hadde svart «will do! God bedring 😘»

Anonymkode: 45770...695

Skrevet

Eller lærere for den saks skyld.

Jeg er mye på forretningsreise og har bedt andre foreldre og lærere ta kontakt med mannen, men gjør de det, ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 61d9e...fb8

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

tøv. Jeg videreformidler ALLTID...

Det har jeg vanskelig for å tro på. Her i huset er det nannen som organiserer på vegne av alle barna. Om noen feilaktig skulle kontakte meg videreformidler jeg og han svarer. Det funker som juling. Og vi har tre barn, så det er ganske mange foreldre involvert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...