Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Jeg og mannen har gått fra hverandre. Han har ny samboer. Hun er ikke snill mot barna hans. Han har 3 barn, men kun to av de er med meg. Eldste er ikke mitt barn, tenåring. Hun har et barn fra tidligere som er et år eldre enn min eldste. Dette gjør hun mot barna: - hvis de ikke vil være ute i minst 3 timer etter frokost, drar hun de i armene og sender de ut i det de har på seg der og da - gir sitt eget barn husarrest fordi det ikke vil ut og så koser de to seg inne mens de andre er ute på tvang. - barna hans må rydde etter middagen mens de voksne og hennes barn sitter og ser TV. - tenåringen hans må legge seg klokken 20 i helger, mine må legge seg 19 og 19.30 (de har leggetid 20 og 20.30 hos meg og det er det vanlige for deres alder) - de spør far om de kan spille PlayStation og han sier ja, men så bryter stemor inn og sier at de ikke får lov for hennes barn vil spille alene. - de får ikke se på noe skjerm (TV, tlf, pad), men etter deres tidlige leggetid, sitter de voksne og hennes barn og ser TV, spiser godteri og drikker brus. - hun tar ofte fysisk tak i barna som ikke er hennes fordi de ikke gjør som hun ber de om og sender samtidig sitt eget barn på rommet med iPaden - hun har dyttet tenåringen i veggen men hevder det var for å hindre at han slo hennes barn - hun klager til alt og alle på de grusomme barna hans som ikke kan oppføre seg - barna må vaske, rydde og rengjøre huset deres de helgene de er der. denne infoen kommer fra en venninne av stemor. Jeg kjenner henne ikke, men hun anbefalte meg å holde barna langt vekk fra far så lenge han bor sammen med henne. Hun orket ikke se barna mine bli terrorisert lenger. Har merket at barna har vært litt annerledes etter de har vært hos far, men ikke noe veldig spesielt. Spurte de litt om dette og da knakk begge sammen og gråt og sa de ikke vil dit mer. De orker ikke mer. De sa «vi føler oss som fluer som blir slått med fluesmekker når vi er der». De skulle vært der fra i dag, men jeg har faket de unna. De slipper. Dette er jo vold. Fysisk og psykisk og jeg tenker å anmelde og kalle venninnen hennes inn som vitne. Hva synes dere? Anonymkode: 7543b...48e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Er det politiet du tenker på? Meld de til barnevernet. Har du snakket med pappa om det, vet han hvordan hun er mot barna? Anonymkode: 914f2...b06
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Du bør i hvert fall kontakte politiet, be om et møte og legg frem situasjonen der. Videre kan og bør du melde dette til barnevernet. Og du og far bør asap på familievernkontoret, ny mekling og si fra at inntil han greier å skjerme barna så kan du ikke sende dem på samvær til dem. Jeg ville også fått fagpersoner til å snakke med barna med det samme, de kan bli viktige vitner senere. Husk å rette fokuset der det bør høre hjemme - ikke bare mot henne, men mot din eks som utsetter barna sine for denne fysiske- og psykiske volden. Ved å godta det bidrar han til den volden. Anonymkode: a0d4b...027
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det politiet du tenker på? Meld de til barnevernet. Har du snakket med pappa om det, vet han hvordan hun er mot barna? Anonymkode: 914f2...b06 Anmelde til politi jeg tenker på, ikke barnevernet Anonymkode: 7543b...48e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #5 Skrevet 29. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du bør i hvert fall kontakte politiet, be om et møte og legg frem situasjonen der. Videre kan og bør du melde dette til barnevernet. Og du og far bør asap på familievernkontoret, ny mekling og si fra at inntil han greier å skjerme barna så kan du ikke sende dem på samvær til dem. Jeg ville også fått fagpersoner til å snakke med barna med det samme, de kan bli viktige vitner senere. Husk å rette fokuset der det bør høre hjemme - ikke bare mot henne, men mot din eks som utsetter barna sine for denne fysiske- og psykiske volden. Ved å godta det bidrar han til den volden. Anonymkode: a0d4b...027 Fokuset hører vel like mye hjemme hos den som utøver volden, som den som tillater det. De er begge skyldige, så det gjør jeg. far møter ikke på fvk. Har forsøkt flere ganger. Ingen av hans barn får komme dit mer frem til hun er vekk, så barnevernet trengs kkke om ikke politiet ønsker det. Jeg har snakket med fastlege som har henvist akutt til bup. Anonymkode: 7543b...48e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #6 Skrevet 29. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fokuset hører vel like mye hjemme hos den som utøver volden, som den som tillater det. De er begge skyldige, så det gjør jeg. far møter ikke på fvk. Har forsøkt flere ganger. Ingen av hans barn får komme dit mer frem til hun er vekk, så barnevernet trengs kkke om ikke politiet ønsker det. Jeg har snakket med fastlege som har henvist akutt til bup. Anonymkode: 7543b...48e Veldig bra du har tatt tak i dette! Da går du til politiet til uken og snakker med dem. I saker der det er bekymring for barn skal politiet egentlig melde fra til barnevernet. Jeg ville uansett ha varslet barnevernet selv, for å ligge i forkant av far, for å vise at du tar ansvar for barna, varsle om at du holder barna dine borte fra far, men at det også er andre barn der som du er bekymret for. De andre barna i det hjemmet trenger jo også hjelp, ikke bare dine. Både hans eldste og hennes barn. Men begynn med politiet mandag. Anonymkode: a0d4b...027
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Anmelde til politi jeg tenker på, ikke barnevernet Anonymkode: 7543b...48e Meld de til barnevernet og Anonymkode: 914f2...b06
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig bra du har tatt tak i dette! Da går du til politiet til uken og snakker med dem. I saker der det er bekymring for barn skal politiet egentlig melde fra til barnevernet. Jeg ville uansett ha varslet barnevernet selv, for å ligge i forkant av far, for å vise at du tar ansvar for barna, varsle om at du holder barna dine borte fra far, men at det også er andre barn der som du er bekymret for. De andre barna i det hjemmet trenger jo også hjelp, ikke bare dine. Både hans eldste og hennes barn. Men begynn med politiet mandag. Anonymkode: a0d4b...027 Hans siste barn får heller ikke være der. Jeg varslet moren til barnet. Vi skal anmelde sammen. Hennes barn har det fint. Ingen terroriserer det barnet. Hun mishandler bare hans barn, ikke sitt eget Anonymkode: 7543b...48e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Meld de til barnevernet og Anonymkode: 914f2...b06 Det må politiet ta stilling til. Det er ingen barn som mishandles hos far lenger og barnevernet kan ikke gjøre mer enn det vi mødre har gjort. Tenåringen til far er hos meg i helgen i stedet for hos far. Om 2 uker skal mine til tenåringen slik at de opprettholder søskenkontakten selv om far velger de bort Anonymkode: 7543b...48e
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det må politiet ta stilling til. Det er ingen barn som mishandles hos far lenger og barnevernet kan ikke gjøre mer enn det vi mødre har gjort. Tenåringen til far er hos meg i helgen i stedet for hos far. Om 2 uker skal mine til tenåringen slik at de opprettholder søskenkontakten selv om far velger de bort Anonymkode: 7543b...48e Jeg så at barna ikke var der lenger, etter at jeg postet kommentaren min. Så bra at du sa i fra til den andre mammaen og, og at dere er så innstilte på at barna deres skal beholde søskenkontakten., gode mammaer er dere Anonymkode: 914f2...b06
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hans siste barn får heller ikke være der. Jeg varslet moren til barnet. Vi skal anmelde sammen. Hennes barn har det fint. Ingen terroriserer det barnet. Hun mishandler bare hans barn, ikke sitt eget Anonymkode: 7543b...48e Vil ikke si at hennes barn har det så fint! Hun blir jo vitne til denne oppførselen. Hva lærer hun av alt dette? Ikke mye bra akkurat. Hun er jo kynisk. Det å «gi henne husarrest» slik at hun skal kose seg inne med mor gir jo ikke jenta bra signaler, sånn i det lange løp. Anonymkode: b4324...799
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg og mannen har gått fra hverandre. Han har ny samboer. Hun er ikke snill mot barna hans. Han har 3 barn, men kun to av de er med meg. Eldste er ikke mitt barn, tenåring. Hun har et barn fra tidligere som er et år eldre enn min eldste. Dette gjør hun mot barna: - hvis de ikke vil være ute i minst 3 timer etter frokost, drar hun de i armene og sender de ut i det de har på seg der og da - gir sitt eget barn husarrest fordi det ikke vil ut og så koser de to seg inne mens de andre er ute på tvang. - barna hans må rydde etter middagen mens de voksne og hennes barn sitter og ser TV. - tenåringen hans må legge seg klokken 20 i helger, mine må legge seg 19 og 19.30 (de har leggetid 20 og 20.30 hos meg og det er det vanlige for deres alder) - de spør far om de kan spille PlayStation og han sier ja, men så bryter stemor inn og sier at de ikke får lov for hennes barn vil spille alene. - de får ikke se på noe skjerm (TV, tlf, pad), men etter deres tidlige leggetid, sitter de voksne og hennes barn og ser TV, spiser godteri og drikker brus. - hun tar ofte fysisk tak i barna som ikke er hennes fordi de ikke gjør som hun ber de om og sender samtidig sitt eget barn på rommet med iPaden - hun har dyttet tenåringen i veggen men hevder det var for å hindre at han slo hennes barn - hun klager til alt og alle på de grusomme barna hans som ikke kan oppføre seg - barna må vaske, rydde og rengjøre huset deres de helgene de er der. denne infoen kommer fra en venninne av stemor. Jeg kjenner henne ikke, men hun anbefalte meg å holde barna langt vekk fra far så lenge han bor sammen med henne. Hun orket ikke se barna mine bli terrorisert lenger. Har merket at barna har vært litt annerledes etter de har vært hos far, men ikke noe veldig spesielt. Spurte de litt om dette og da knakk begge sammen og gråt og sa de ikke vil dit mer. De orker ikke mer. De sa «vi føler oss som fluer som blir slått med fluesmekker når vi er der». De skulle vært der fra i dag, men jeg har faket de unna. De slipper. Dette er jo vold. Fysisk og psykisk og jeg tenker å anmelde og kalle venninnen hennes inn som vitne. Hva synes dere? Anonymkode: 7543b...48e Jeg ville nok gått til politi med tanke på henne, de kommer til å ta dette videre til bv uansett vil jeg tro. Anonymkode: 8bc19...a23
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hans siste barn får heller ikke være der. Jeg varslet moren til barnet. Vi skal anmelde sammen. Hennes barn har det fint. Ingen terroriserer det barnet. Hun mishandler bare hans barn, ikke sitt eget Anonymkode: 7543b...48e Veldig bra at du også kontaktet det eldste barnets mor og at dere lar søsknene opprettholde kontakten. Hennes barn har det heller ikke fint. Hun blir også skadet av å være vitne til den fysiske og psykiske volden moren utsetter de andre barna for! Så gjør det klart for politiet at denne damen har ansvar for egne barn. Anonymkode: a0d4b...027
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #14 Skrevet 29. mars 2019 Barnevernet kan gjøre mer enn dere mødre tror dere kan. De kan opprette en undersøkelsesak i hjemmet der. De kan tilby mor foreldreveiledning evt sinnemestringskurs, de kan ha samværs med tilsyn osv. Det er MYE de kan gjøre som ikke dere mødre kan. Hadde jeg vært deg hadde jeg meldt inn bekymring til barnevernet for hvordan barna har det under samme tak som henne. Anonymkode: 7f79c...0e8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #15 Skrevet 29. mars 2019 Be om ett møt med BV før du gjør noe, for du har ikke lov å nekte samvær. Du skal nekte samvær, men du har faktisk ikke lov så blir dette en sak blr du ha snakket med BV, fastlege, helsesøster, lærere og mulig politi før du gjør noe. Du bør også skaffe deg en avdvokat. Jeg har vært i ett lignende problem, far som var voldelig mot ett av mine barn. Jeg ba om ett møte med BV for jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre. Jeg fikk beskjed om å kontakte alle de som jeg skrev over, for flest mulig skulle ha det på papiret at jeg hadde kontaktet de. Så skulle jeg gå til en advokat som skrev brev og sendte far. Der sto det at jeg nektet samvær og hva som skull skje fremover. Min advokat ville at alt skulle gå igjennom han, så det sto også i brevet. Jeg kjenner jeg var veldig glad for at han ville ha det slik, for alle de hundre mld jeg fikk og tlf jeg fikk kunne jeg la være å svare på. Det kom mange trusler på mld, så diss ble bare spart på uten at jeg svarte, noe som ble veldig nyttig senere. Nå løste saken seg veldig greit hos oss etter en stund, men han har fortsatt kun samvær under oppsyn av meg. Ungene ønsker det fortsatt. Ha is i magen og få alt detet på plass. Jeg har også fått vite i ettertid at helsesøster kan og skal ta saken vidre til BV. Dette er mye bedre enn om du sender en bekjymringsmelding. Så dette kan også være veien å gå, men du må starte forarbeidet slik at det blir best mulig for ungene og deg når bomben kommer for far. Du trenger å ha alle disse personene i ryggen når stormen kommer, for den vil komme når han får vite at BV eller politi har en sak mot han og kona. Du kommer til å trenge støtten for å støtte ungene, for de kommer til å få en tøff tid. Anonymkode: 2e1eb...996
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #16 Skrevet 29. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Be om ett møt med BV før du gjør noe, for du har ikke lov å nekte samvær. Du skal nekte samvær, men du har faktisk ikke lov så blir dette en sak blr du ha snakket med BV, fastlege, helsesøster, lærere og mulig politi før du gjør noe. Du bør også skaffe deg en avdvokat. Jeg har vært i ett lignende problem, far som var voldelig mot ett av mine barn. Jeg ba om ett møte med BV for jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre. Jeg fikk beskjed om å kontakte alle de som jeg skrev over, for flest mulig skulle ha det på papiret at jeg hadde kontaktet de. Så skulle jeg gå til en advokat som skrev brev og sendte far. Der sto det at jeg nektet samvær og hva som skull skje fremover. Min advokat ville at alt skulle gå igjennom han, så det sto også i brevet. Jeg kjenner jeg var veldig glad for at han ville ha det slik, for alle de hundre mld jeg fikk og tlf jeg fikk kunne jeg la være å svare på. Det kom mange trusler på mld, så diss ble bare spart på uten at jeg svarte, noe som ble veldig nyttig senere. Nå løste saken seg veldig greit hos oss etter en stund, men han har fortsatt kun samvær under oppsyn av meg. Ungene ønsker det fortsatt. Ha is i magen og få alt detet på plass. Jeg har også fått vite i ettertid at helsesøster kan og skal ta saken vidre til BV. Dette er mye bedre enn om du sender en bekjymringsmelding. Så dette kan også være veien å gå, men du må starte forarbeidet slik at det blir best mulig for ungene og deg når bomben kommer for far. Du trenger å ha alle disse personene i ryggen når stormen kommer, for den vil komme når han får vite at BV eller politi har en sak mot han og kona. Du kommer til å trenge støtten for å støtte ungene, for de kommer til å få en tøff tid. Anonymkode: 2e1eb...996 Så merkelig. Jeg var i et mødrehjem og fikk full støtte fra både personale der og barnevernet om å nekte samvær. Det er faktisk lov så lenge man har reelle bekymringer og ‘’bevis’’ på at det er fare for barnets helse (psykisk eller fysisk spiller ingen rolle) eller liv. Og slik som i dette tllfellet så er det hvertFALL lov. Her har en venn av stemor fortalt hvordan hu er og barna er tydelig preget av måten de blir behandlet. Hadde dette vært en typisk familie med mor, far og to barn som var under BV fra før og barna hadde sagt dette til barnevernet selv at de ikke vil være hjemme fordi de føler seg som fluer som blir slått med fluesmekker hver gang de er der så hadde de faktisk blitt omplassert av barnevernet, fordi foreldrene ikke gir den omsorgen og kjærligheta barna skal ha. Men her er det altså to andre mødre i bildet også som barna føler seg trygge på så da er situasjonen annerledes, MEN da har mødre rett til å nekte samvær. Anonymkode: 7f79c...0e8
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #17 Skrevet 30. mars 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Be om ett møt med BV før du gjør noe, for du har ikke lov å nekte samvær. Du skal nekte samvær, men du har faktisk ikke lov så blir dette en sak blr du ha snakket med BV, fastlege, helsesøster, lærere og mulig politi før du gjør noe. Du bør også skaffe deg en avdvokat. Jeg har vært i ett lignende problem, far som var voldelig mot ett av mine barn. Jeg ba om ett møte med BV for jeg ante ikke hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre. Jeg fikk beskjed om å kontakte alle de som jeg skrev over, for flest mulig skulle ha det på papiret at jeg hadde kontaktet de. Så skulle jeg gå til en advokat som skrev brev og sendte far. Der sto det at jeg nektet samvær og hva som skull skje fremover. Min advokat ville at alt skulle gå igjennom han, så det sto også i brevet. Jeg kjenner jeg var veldig glad for at han ville ha det slik, for alle de hundre mld jeg fikk og tlf jeg fikk kunne jeg la være å svare på. Det kom mange trusler på mld, så diss ble bare spart på uten at jeg svarte, noe som ble veldig nyttig senere. Nå løste saken seg veldig greit hos oss etter en stund, men han har fortsatt kun samvær under oppsyn av meg. Ungene ønsker det fortsatt. Ha is i magen og få alt detet på plass. Jeg har også fått vite i ettertid at helsesøster kan og skal ta saken vidre til BV. Dette er mye bedre enn om du sender en bekjymringsmelding. Så dette kan også være veien å gå, men du må starte forarbeidet slik at det blir best mulig for ungene og deg når bomben kommer for far. Du trenger å ha alle disse personene i ryggen når stormen kommer, for den vil komme når han får vite at BV eller politi har en sak mot han og kona. Du kommer til å trenge støtten for å støtte ungene, for de kommer til å få en tøff tid. Anonymkode: 2e1eb...996 Jeg kan nekte samvær til far evt vinner i retten. Vi har ingen samværsavtale. Han ville ikke skrive en uten sin samboers innsyn og jeg nektet henne innsyn i vår avtale. Jeg har snakket med fastlegen og jeg skal snakke med politiet og så lar jeg de veilede oss videre om hva vi skal gjøre. De er i alle fall fjernet fra det voldelige hjemmet. Anonymkode: 7543b...48e
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #18 Skrevet 30. mars 2019 Ameld ja, politiet tar det videre til barnevernet. bra du holder barna unna far, så lenge han er sammens med henne Anonymkode: 369dd...c1a
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #19 Skrevet 30. mars 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg og mannen har gått fra hverandre. Han har ny samboer. Hun er ikke snill mot barna hans. Han har 3 barn, men kun to av de er med meg. Eldste er ikke mitt barn, tenåring. Hun har et barn fra tidligere som er et år eldre enn min eldste. Dette gjør hun mot barna: - hvis de ikke vil være ute i minst 3 timer etter frokost, drar hun de i armene og sender de ut i det de har på seg der og da - gir sitt eget barn husarrest fordi det ikke vil ut og så koser de to seg inne mens de andre er ute på tvang. - barna hans må rydde etter middagen mens de voksne og hennes barn sitter og ser TV. - tenåringen hans må legge seg klokken 20 i helger, mine må legge seg 19 og 19.30 (de har leggetid 20 og 20.30 hos meg og det er det vanlige for deres alder) - de spør far om de kan spille PlayStation og han sier ja, men så bryter stemor inn og sier at de ikke får lov for hennes barn vil spille alene. - de får ikke se på noe skjerm (TV, tlf, pad), men etter deres tidlige leggetid, sitter de voksne og hennes barn og ser TV, spiser godteri og drikker brus. - hun tar ofte fysisk tak i barna som ikke er hennes fordi de ikke gjør som hun ber de om og sender samtidig sitt eget barn på rommet med iPaden - hun har dyttet tenåringen i veggen men hevder det var for å hindre at han slo hennes barn - hun klager til alt og alle på de grusomme barna hans som ikke kan oppføre seg - barna må vaske, rydde og rengjøre huset deres de helgene de er der. denne infoen kommer fra en venninne av stemor. Jeg kjenner henne ikke, men hun anbefalte meg å holde barna langt vekk fra far så lenge han bor sammen med henne. Hun orket ikke se barna mine bli terrorisert lenger. Har merket at barna har vært litt annerledes etter de har vært hos far, men ikke noe veldig spesielt. Spurte de litt om dette og da knakk begge sammen og gråt og sa de ikke vil dit mer. De orker ikke mer. De sa «vi føler oss som fluer som blir slått med fluesmekker når vi er der». De skulle vært der fra i dag, men jeg har faket de unna. De slipper. Dette er jo vold. Fysisk og psykisk og jeg tenker å anmelde og kalle venninnen hennes inn som vitne. Hva synes dere? Anonymkode: 7543b...48e Hadde innkalt til møte på familievernkontoret, anmeldt far til bv (han må jo ha sett på at dette skjer og ikke grepet inn!?) og ikke sendt ungene dit mer! Tror faktisk jeg hadde anmeldt også (aner ikke hvordan det virker, om de hadde gjort noe?) Fy faen, dette er barnemishandling!🤬 Skjønner du er forbanna!! Anonymkode: 4c76a...21d
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #20 Skrevet 30. mars 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hadde innkalt til møte på familievernkontoret, anmeldt far til bv (han må jo ha sett på at dette skjer og ikke grepet inn!?) og ikke sendt ungene dit mer! Tror faktisk jeg hadde anmeldt også (aner ikke hvordan det virker, om de hadde gjort noe?) Fy faen, dette er barnemishandling!🤬 Skjønner du er forbanna!! Anonymkode: 4c76a...21d Har svart på alt dette tidligere. Anonymkode: 7543b...48e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå