Gå til innhold

Skal jeg si i fra til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynt i ny jobb. Det er et par småsjefer her. Har hatt en hendelse der jeg måtte si i fra til sjefen at jeg blir forvirret av det folk ber meg gjøre. Står ikke i stillingsinstruks og er en generell oppgave alle kan gjøre. Sjefen sa da i fra til meg og de andre at min jobb er sånn og sånn, hun får beskjed fra meg. Så etter to uker begynner hun ene å pushe «søppel» på meg. Jeg hjalp henne med noe (for å være grei) så sa jeg at nå må jeg gjøre XX da sjefen har bedt om det. Dagen etter er hun på meg med noe annet, da måtte jeg avvise henne pga egen arbeidsmengde. 

Jeg takler det greit, sier høflig nei hvis jeg er opptatt og prøver bidra om det er anledning. 

Burde jeg ta det opp eller gjøre sjefen oppmerksom på dette? Eller skal jeg bare deale med det slik jeg gjør? 

Anonymkode: 67032...c09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke giddet å løpe til sjefen så fort, greit å ikke bli stemplet som den som løper til sjefen for den minste ting med en gang. Men om dette utarter seg over tid, er det innafor å ta det opp på nytt. 

Anonymkode: fff99...bc1

Skrevet

Der kommer helt an på hva slags jobb det er. Er det kontor, barnehage, omsorgsbolig, butikk? Noen steder samarbeider man mye, andre steder er det naturlig å kunne be om råd hvis man står fast i saker, avlaste hvis det blir mye innenfor en kort periode, osv. Enig med hun andre her, ville ikke vært den som løper til sjefen hver gang det er noe. Prøv å si litt ja til de bye kollegaene dine, og blir det for mye, så sier du heller ifra til den det gjelder.

Anonymkode: 2bcaf...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...