Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #1 Skrevet 29. mars 2019 Har man som muslim krav på å ha fri halve fredag med lønn for å gå i moske for å delta på fredagsbønn? Anonymkode: 969ac...0bd
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #2 Skrevet 29. mars 2019 Nei, men det går an å gjøre en avtale med arbeidsgiver. Anonymkode: 962a2...a02
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #3 Skrevet 29. mars 2019 Nei, religion er en privatsak Anonymkode: 4af2e...e7a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #4 Skrevet 29. mars 2019 Da skal jeg jaggu begynne å gå også. Det får da. være måte på. Men det sier jo litt om hvor lite de som går i moské jobber. Det er jo stappfullt der hver fredag. Finansiert av NAV. Haff😡 Anonymkode: 6d520...26a
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #5 Skrevet 29. mars 2019 Nei, heldigvis ikke Anonymkode: 6a690...7b8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #6 Skrevet 29. mars 2019 Godt å vite. Kan man rapportere en kollega som gjør dette hver fredag? Anonymkode: 969ac...0bd
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #7 Skrevet 29. mars 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt å vite. Kan man rapportere en kollega som gjør dette hver fredag? Anonymkode: 969ac...0bd Du kan jo melde fra til sjefen hvis du har kolegaer som skulker, men det er jo mange som har avtaler om at de avspaserer de timene for eksempel. Anonymkode: 962a2...a02
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #8 Skrevet 29. mars 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Godt å vite. Kan man rapportere en kollega som gjør dette hver fredag? Anonymkode: 969ac...0bd Hvorfor og hvem skal du rapportere det til? Hvis din kollega får fri med lønn, så er det vel et gode som din arbeidsplass gir. Anonymkode: 6a690...7b8
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #9 Skrevet 29. mars 2019 Vår sjef vet om dette men har dessverre for mange oppgaver for tiden. H*n har ikke noe avspasering til gode, rett og slett fordi h*n ikke er nok på jobb til å kunne tjene opp avspasering(Er tilstede mellom 6-7 timer hver dag foruten fredag da snakker vi 4-5 timer). H*n sitter det meste av tiden på Facebook eller utenlandske chattesider, sier ja til jobb men utfører den ikke. Der er heller ingen avtale om fri for moskebesøk. Jeg kjenner dette irriterer meg utrolig i arbeidsdagen, en ting at h*n ikke jobber, men det å skulle ta så mye ekstra fri i tillegg. Anonymkode: 969ac...0bd
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #10 Skrevet 29. mars 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vår sjef vet om dette men har dessverre for mange oppgaver for tiden. H*n har ikke noe avspasering til gode, rett og slett fordi h*n ikke er nok på jobb til å kunne tjene opp avspasering(Er tilstede mellom 6-7 timer hver dag foruten fredag da snakker vi 4-5 timer). H*n sitter det meste av tiden på Facebook eller utenlandske chattesider, sier ja til jobb men utfører den ikke. Der er heller ingen avtale om fri for moskebesøk. Jeg kjenner dette irriterer meg utrolig i arbeidsdagen, en ting at h*n ikke jobber, men det å skulle ta så mye ekstra fri i tillegg. Anonymkode: 969ac...0bd Hvis sjefen vet pm det er det ingen grunn for deg til å gjøre noe mer. Det kan godt være avtaler di ikke vet om eller det kan være djefen har andre grunner til å la ting være som de er. Anonymkode: 962a2...a02
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #11 Skrevet 29. mars 2019 Da får sjefen rydde opp i dette da, eller kun gi lønn for tiden vedkommende faktisk jobber. Ikke mye du kan gjøre med det. Anonymkode: 4cafb...56c
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #12 Skrevet 29. mars 2019 Så mye tull som skrives her. Fatter ikke at folk har et behov for å skrive om ting de ikke vet noe om. Nei, man får ikke fri, og særlig ikke med lønn, for å gå i moské. Heller ikke for å gå i kirken eller i andre gudshus og templer. Det er tull at man har kolleger som gjør dette fast. Da har de i så fall en særskilt avtale om arbeidstid, og tar igjen denne tiden på et annet tidspunkt. Ingen arbeidsgiver er så sløv at han/hun ikke reagerer hvis en arbeidstaker er borte fra jobb til samme tid hver uke. Ikke har man mulighet til å bruke egenmelding så ofte, og ingen lege sykemelder hver fredag til et fast tidspunkt. NAV vil heller ikke godkjenne det og gi sykepenger. Jeg jobber med flyktninger, og hverken INN eller NAV godkjenner fri for å delta i religiøse aktiviteter. De har rett på fri fra praksis/norskkurs to dager i året i forbindelse med religiøse høytider, og that's it. Heller ikke fri for å be. Arbeidsplasser og skoler stiller ikke bønnerom til disposisjon i løpet av dagen. Hvis man har en kollega som skulker jobb, må man selvsagt varsle sjefen om det. Men kom ikke her og påstå at moskébesøk finansieres av NAV! Anonymkode: af3a8...6e5
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2019 #13 Skrevet 29. mars 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Godt å vite. Kan man rapportere en kollega som gjør dette hver fredag? Anonymkode: 969ac...0bd Kanskje vedkommende har en avtale. Jobber inn de timene en annen dag i uken? Og kan dermed da jobbe halv dag på fredag? Anonymkode: ce003...200
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #14 Skrevet 30. mars 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Så mye tull som skrives her. Fatter ikke at folk har et behov for å skrive om ting de ikke vet noe om. Nei, man får ikke fri, og særlig ikke med lønn, for å gå i moské. Heller ikke for å gå i kirken eller i andre gudshus og templer. Det er tull at man har kolleger som gjør dette fast. Da har de i så fall en særskilt avtale om arbeidstid, og tar igjen denne tiden på et annet tidspunkt. Ingen arbeidsgiver er så sløv at han/hun ikke reagerer hvis en arbeidstaker er borte fra jobb til samme tid hver uke. Ikke har man mulighet til å bruke egenmelding så ofte, og ingen lege sykemelder hver fredag til et fast tidspunkt. NAV vil heller ikke godkjenne det og gi sykepenger. Jeg jobber med flyktninger, og hverken INN eller NAV godkjenner fri for å delta i religiøse aktiviteter. De har rett på fri fra praksis/norskkurs to dager i året i forbindelse med religiøse høytider, og that's it. Heller ikke fri for å be. Arbeidsplasser og skoler stiller ikke bønnerom til disposisjon i løpet av dagen. Hvis man har en kollega som skulker jobb, må man selvsagt varsle sjefen om det. Men kom ikke her og påstå at moskébesøk finansieres av NAV! Anonymkode: af3a8...6e5 Har vi lest samme tråd? Hva er det som er skrevet her som du mener er tull? Det er jo ingen som har sagt at man får lønn av Nav for å gå i Moske. Anonymkode: 6a690...7b8
frk Nilsen Skrevet 30. mars 2019 #15 Skrevet 30. mars 2019 Er det forskjell å gå tidligere på fredag for å gå i moskeen, eller dra tidlig for å slippe køen til hytta?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mars 2019 #16 Skrevet 30. mars 2019 1 time siden, frk Nilsen skrev: Er det forskjell å gå tidligere på fredag for å gå i moskeen, eller dra tidlig for å slippe køen til hytta? Spot on! På min jobb fyker nitti prosent ut dørene 2-3 timer før dagen er omme, hver eneste fredag. Men jeg tar det for gitt at de har avklart det med sin leder og tenker ikke umiddelbart at jeg må melde fra noe sted- helt uavhengig om de skal i moskéen, på hytta eller bare hjem for å klø seg i ræva..😅
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #17 Skrevet 30. mars 2019 Kanskje har han en avtale med arbeidsgiver, kanskje han bare skulker. Det finnes ingen egne regler for muslimer som skulker, men det er verken mer eller mindre dårlig gjort enn andre som skulker av andre grunner. Å gå tidligere på fredag fordi man skal til hytta er akkurat det samme. Det er ingen andres ansvar å ta tak i, kun arbeidsgivers. Anonymkode: c763f...1a7
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #18 Skrevet 30. mars 2019 26 minutter siden, LillaGorilla♥♥ skrev: Spot on! På min jobb fyker nitti prosent ut dørene 2-3 timer før dagen er omme, hver eneste fredag. Men jeg tar det for gitt at de har avklart det med sin leder og tenker ikke umiddelbart at jeg må melde fra noe sted- helt uavhengig om de skal i moskéen, på hytta eller bare hjem for å klø seg i ræva..😅 Hva slags jobb har du som arbeidstakere ikke er mer viktige enn det? Anonymkode: 6a690...7b8
frk Nilsen Skrevet 30. mars 2019 #19 Skrevet 30. mars 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva slags jobb har du som arbeidstakere ikke er mer viktige enn det? Anonymkode: 6a690...7b8 Kan ikke svare for Lilla Gorilla, men jeg kjenner meg godt igjen i det at folk fiser ut av døra 2-3 timer før opprinnelig arbeidstid er over på fredager. Har jobbet i store statlige bedrifter, og private.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #20 Skrevet 30. mars 2019 Ja, det hadde ikke vært mulig her på sjukeheimen ihvertfall.. Folk med så dårlig arbeidsmoral, huttetu.. Anonymkode: e9c82...f24
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #21 Skrevet 30. mars 2019 19 minutter siden, frk Nilsen skrev: Kan ikke svare for Lilla Gorilla, men jeg kjenner meg godt igjen i det at folk fiser ut av døra 2-3 timer før opprinnelig arbeidstid er over på fredager. Har jobbet i store statlige bedrifter, og private. Det hadde ikke vært mulig i min jobb i hvert fall, jobber i barnehage Anonymkode: 6a690...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #22 Skrevet 30. mars 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Har vi lest samme tråd? Hva er det som er skrevet her som du mener er tull? Det er jo ingen som har sagt at man får lønn av Nav for å gå i Moske. Anonymkode: 6a690...7b8 Jo. Anonymkode: af3a8...6e5
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mars 2019 #23 Skrevet 30. mars 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det hadde ikke vært mulig her på sjukeheimen ihvertfall.. Folk med så dårlig arbeidsmoral, huttetu.. Anonymkode: e9c82...f24 Altså, det er snakk om folk som jobber langt mer enn 37,5 timer i uka- gjerne mer enn det dobbelte. Så om de vil ta noen ekstra timer fri på en fredag er det dem vel unt! Ikke alle jobber er 8-16, til info.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #24 Skrevet 30. mars 2019 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det hadde ikke vært mulig her på sjukeheimen ihvertfall.. Folk med så dårlig arbeidsmoral, huttetu.. Anonymkode: e9c82...f24 Det er jo forskjell på arbeidsplasser. Noen steder, som sykehjem, sykehus og barnehage, er det en forutsetning at arbeidstakerne er fysisk til stede til visse tidspunkter. Andre steder er det ikke så viktig hvor og når jobben utføres, så lenge den blir utført. På min jobb har vi kjernetid der alle må være på jobb, og så står man fritt til å forme sin egen arbeidstid utenom det. Alle må være på jobb like mye, men man kan bestemme om man vil jobbe til 18 på mandager og tirsdager og heller gå 13 på fredager, så lenge timeantallet går opp. Det har ingen ting med dårlig arbeidsmoral å gjøre. Anonymkode: af3a8...6e5
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2019 #25 Skrevet 30. mars 2019 Men i alle dager! Hvorfor passer du ikke bare på dine egne saker og gjør det du selv skal? Hadde du gjort det så er jeg ganske sikker på at dette irritasjonsproblemet ditt ville forsvunnet. Hadde jeg skulle lagt meg opp i alt mine kolleger gjør og når de kommer og går på jobb, ja da hadde jeg ikke hatt mye humør eller energi igjen. Om han gjør det han skal eller går tidligere er egentlig ikke ditt problem. Anonymkode: bf136...7fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå