Gå til innhold

Dere på rundt 30år....😊

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye egenkapital har du i boligen du eier og hvor mye sparepenger har du på konto?

Jeg føler jeg eier så lite sammenlignet med de rundt meg. I huset har jeg 1,5mill i egenkapital og ca 100 000kr på sparing. Hva med deg?

Jeg er samboer men har kun regnet ut mine verdier.

Anonymkode: 889cc...39f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Whaaaaaat? 1,5 mill i egenkapital som 30-åring? Enten er du født i Holmenkollen, eller så bor ikke du i Oslo, for å si det sånn. 

Anonymkode: c60c1...852

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Whaaaaaat? 1,5 mill i egenkapital som 30-åring? Enten er du født i Holmenkollen, eller så bor ikke du i Oslo, for å si det sånn. 

Hehe absolutt ikke!! Har god egenkapital i bolig. Det henger sammen med at vi kjøpte hus, totalrenoverte (mannen er håndverker) og taksten har økt med nesten 3mill 6år etter kjøp. Min mor er ufør, min far likeså. Så absolutt ikke fra Holmenkollen 😂. Bor 20 min fra Oslo på ett sted hvor boligprisene spirer.

hi

Skrevet

Vi kjøpte huset fra familie, og måtte ut med 200.000 i egenkapital. På det tidspunktet hadde vi mindre enn 100.000 på sparing. Vi fikk ta ut e.kapitalen i huset til de vi kjøpte hos. Nå, 1,5 år senere, har vi i overkant av 150.000 på sparing. 

Vi kunne aldri kjøpt uten den hjelpen vi fikk! 

Vi er begge 28 år.

Anonymkode: 1d5f1...84e

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe absolutt ikke!! Har god egenkapital i bolig. Det henger sammen med at vi kjøpte hus, totalrenoverte (mannen er håndverker) og taksten har økt med nesten 3mill 6år etter kjøp. Min mor er ufør, min far likeså. Så absolutt ikke fra Holmenkollen 😂. Bor 20 min fra Oslo på ett sted hvor boligprisene spirer.

hi

Imponerende at du kom deg inn på boligmarkedet som 24-åring da. Ikke mange jeg kjenner som har klart det. I alle fall ikke i Oslo. Men om man flytter litt ut kan det jo være lettere. Uansett kan du bare slappe av. 1,5 mill i egenkapital som 30-åring er helt greit.

Skrevet

Kom oss ikke inn på boligmarkedet før vi var 26år, men gjorde en god investering første leiligheten vi kjøpte.

Har nå ca 1, 3mill i egenkapital i huset ,og sparekonto til barna, oss og bufferkonto. Henh 120 000 på ene, 60 000 på andre, brukte nettopp 120 000 på kjøkken fra sparekonto vår så der er det bare ca 30 000 akkurat nå. Har heldigvis litt mer på bufferen. 

Er "vanlige" folk fra Drammen, to barn, tjener vel ca 1,2 tilsammen. En priv ansatt og en i offentlig etat. 

Er nerder på sparing, men unner oss kos også. 

Anonymkode: f6c16...46d

Skrevet

Ca 900 000 - 1 mill i EK bundet i bolig. 

20 000 på "sparekonto" (som forøvrig er sparing til sommerferien, så reelle sparepenger er det ikke)

Anonymkode: 2a444...55a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Imponerende at du kom deg inn på boligmarkedet som 24-åring da. Ikke mange jeg kjenner som har klart det. I alle fall ikke i Oslo. Men om man flytter litt ut kan det jo være lettere. Uansett kan du bare slappe av. 1,5 mill i egenkapital som 30-åring er helt greit.

Takk. Vi bor som sagt 20 min fra Oslo. Den gangen hadde vi 100 000kr i egenkapital (alt ble brukt til oppussing). For å komme inn på boligmarkedet stilte svigers som kausjonister, vi fjernet de da verdien på boligen steg. Både jeg og mannen har trygge jobber. Tjener ikke «fett», men ligger nok på 900 000-1mill i året.

hi

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kom inn som 20 åring. Fikk da lån alene på 2,5 fra sparebank 1, og så toppfinasiering oppå det fra Husbanken. 3 år senere Solgte jeg med 2,5 mill i fortjeneste.  Solgte 25 min fra Oslo.

Skrevet

Har nærmere 3 mill i EK i leiligheten min, samt nærmere 1 mill på diverse sparekontoer. Har ca 1.4 mill i lån, og studielån i tillegg. Er veldig sparsommelig av meg, nesten alt for sparsommelig, det er der pengene kommer fra, har spinket og spart siden jeg tjente min første krone. Alene med to barn.  

Anonymkode: 02362...312

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har nærmere 3 mill i EK i leiligheten min, samt nærmere 1 mill på diverse sparekontoer. Har ca 1.4 mill i lån, og studielån i tillegg. Er veldig sparsommelig av meg, nesten alt for sparsommelig, det er der pengene kommer fra, har spinket og spart siden jeg tjente min første krone. Alene med to barn.  

Anonymkode: 02362...312

Wow, imponerende!!! Og ikke minst så flott å ha en økonomisk trygghet når du er alene med to barn.

hi

Skrevet
10 minutter siden, Vaskedama skrev:

Jeg kom inn som 20 åring. Fikk da lån alene på 2,5 fra sparebank 1, og så toppfinasiering oppå det fra Husbanken. 3 år senere Solgte jeg med 2,5 mill i fortjeneste.  Solgte 25 min fra Oslo.

Wow, så flink du har vært allerede i ung alder. Det kan ligge mye penger i kjøp og salg av bolig 😊

Skrevet

Er 35, så litt eldre enn 30.. men men.. 

egenkapital ca 2mill, sparing 500 000, 

skulle gjerne hatt mer, men vi har valgt å klare oss på en inntekt mens barna er små. Jeg har vert hjemme siden storesøster på 8 ble født. Søker jobber nå så håper jeg snart finner noe. 

Anonymkode: da941...522

Skrevet

Vi kom oss inn på boligmarkedet for ett år siden.  Har da ca 200.000 i EK i boligen og ca 100.000 i sparing. Men de tallene bedrer seg heldigvis jevnt og trutt oppover.  😊 

Anonymkode: dc064...994

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wow, så flink du har vært allerede i ung alder. Det kan ligge mye penger i kjøp og salg av bolig 😊

Så hyggelig Ja vi kjøpte faktisk før visning. Langt under takst. Oppussingsobjekt. Fikk hjelp av hele familien til å pusse opp. Brukte kanskje 20.000 for totalrenovering. Brukte vennetjenester og kontakter. Megleren var fly forbanna siden de var faktisk på gamlehjem de vi kjøpte av, men de hadde ingen til å arve, og de var mer glad for at det var en som ville ta vare på leiligheten. Når vi solgte slo vi alle rekorder i området, og det har ennå ikke blitt solgt lignende leilighet til den prisen. Så vi valgte akkurat rett tidspunkt for både kjøp og salg. Kjøpte nytt hus som når har økt fra 4,7 til 8,0 i verdi så ganske fornøyd med det ja ,🤗

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye egenkapital har du i boligen du eier og hvor mye sparepenger har du på konto?

Jeg føler jeg eier så lite sammenlignet med de rundt meg. I huset har jeg 1,5mill i egenkapital og ca 100 000kr på sparing. Hva med deg?

Jeg er samboer men har kun regnet ut mine verdier.

Ellers må jeg heller snu på det å si du eier mer enn de fleste jeg kjenner ;)

Skrevet

Vi har 900 000 bundet i bolig. Altså, 450 000 av de er jo «mine». Jeg har 100 000 fordelt på fond og sparekonto.

28 år.

Anonymkode: cc6b7...6d4

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte min første leilighet på Lambertseter da jeg var 21. Til 2 mill.

solgte for 3,6 mill

kpte hus med min nåværende samboer til 6,7 mill i Asker. Vi leier ut hans leilighet.

Jeg har 1 mill i ek.

jeg er nå 29 år.

har ikke så mye på sparekonto nå:/ jeg hadde 500k, men vi kjøpte hytte i august så da røk de gitt. Har 50k nå bare og det er litt kjipt om det kommer noe uforutsett

Endret av Juliea ruger
Skrevet

31 år. Alltid leid da og vært mye syk så kun deltidsjobber. Leier enda, og ser ikke ut til at det blir noe husskjøp før jeg fyller 35 med mindre jeg brått får en større stilling eller ny jobb.

Anonymkode: db7a3...204

Skrevet

30 år, null i egenkapital, leier bolig. Har en buffer på rundt 40k i tilfelle noe på bilen ryker. Klarer å spare ca. 2000 i måneden, jobber ufaglært i helsevesenet. To barn. Samboer uføretrygdet. 

Anonymkode: f7553...d58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...