Gå til innhold

Anmeldt eks. Oppfølgings tråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk for litt over en måned siden masse støtte og råd herfra om å anmelde min eks. At dette var rett vei å gå. Etter psykisk terror og trusler i flere år hadde jeg i utgangspunktet fått nok før jeg skrev her.  Det var vold mot meg, som jeg anmeldte og så trakk pga frykt i 2017. Det var et par episoder med barnet også.

Jeg gikk å snakket med en på politiet og han sa at om jeg ikke anmeldte så tok han ut påtale på vegne av meg. Han sa alt jeg hadde forklart var veldig alvorlig og derfor ble det søkt volds alarm, og besøksforbud.

Jeg har ikke hørt noe etter dette bortsett fra et brev som sier at jeg må søke oppreisning innen 3 uker ellers kan de gjøre det underveis.

Jeg skulle inn til nytt avhør regnet politi mannen med. Men har ikke hørt noe.

Jeg har ringt og spurt etter volds alarm og besøksforbud. Det er ikke avklart ennå! Etterforskning pågår.

Han har gjort dette mot en annen eks også har det kommet frem. Han har blitt anmeldt da også men hun trakk den i frykt.

Er det virkelig bare å sitte å vente?

Føler meg rådvill.

Anonymkode: dd827...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du har rett til en bistandsadvokat. Sjekk dette opp, det kan lette deg ganske mye om du har en som kjenner lovverket og jobber for deg.

Dessverre så virker systemet ikke så veldig fort.

Er han fremdeles like ille mot deg? I så fall, meld fra om hver eneste episode til politiet!

Husk å ta forholdsregler - aldri gå ut av huset uten mobil, lås dører og vinduer, ikke åpne døren om du ikke vet hvem som kommer osv.

Forstår godt at det må være veldig vanskelig å gå og vente slik. Kanskje du kan få noen timer hos krisesenteret der du bor? De driver også med rådgivning og har vært borti slike tilfeller tidligere. Det kan være godt å ha noen å snakke med som både vet og kan.

Anonymkode: c8c49...468

Skrevet

Du kan alle midlertidig forføyning via tingretten. Den er kortvarig, men du kan da få besøksforbud frem til søknaden fra politiet er klar. Snakk med tingretten der du bor

Anonymkode: 7eea9...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...