Gå til innhold

Vekstavvik


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, har vært på ultralyd i dag, er 10 + 4..

Dette er 3 ultralyd da jeg har mye erfaring med sa og ma. 

Frem til nå har alt sett fint ut. I dag fikk jeg også se en livlig krabat på skjermen og et hjerte som slår.. ca 170 slag i minuttet. 

Men i følge gyn skulle  den vert ca 37 km lang men var ikke mer enn 30 :/ 

noen andre som har erfaring med avvik så tidlig i svangerskapet? 

gynekologen virket ikke særlig håpeful desverre...

 

Anonymkode: 23b1d...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, opplevde avvik. Var også på tidlig ul pga flere sa. I uke 7 ble fosteret målt til å være i uke 6. Mistet 2 uker etterpå, da ble den målt til å være i uke 7. Hadde også gått litt i oppløsning, så de regnet med at den hadde vært død en stund. Jeg mistet symptomer ca 1 uke tidligere.

Anonymkode: 69390...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, det er gått 3 dager siden sist og hjertelyden er der fortsatt (hører den med doppler). Men veldig trist å bare måtte gå å vente på den dagen, den ikke kan høres lenger.. 

Anonymkode: 23b1d...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo gå bra. Du kan jo være kommet kortere enn du tror. Krysser uansett fingrene for deg og det lille som vokser.

Anonymkode: 69390...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ultralyd 4 ganger pga blødninger, og ble bare flyttet bakover på grunn av lite vekst. Til sammen 12 dager hittil. Det går fortsatt bra, er 16+2 i dag😊 de vokser litt i rykk og napp noen ganger så jeg ville prøvd å slappe av

Anonymkode: 847c8...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige deg!:) 

Jeg kan desverre ikke finne hjertelyden lenger, så fast legen sendte henvisning til sykehuset i går. Så håper jeg får en time ganske kjapt. Det hadde iallefall vert greit å få bekreftelse, så en slipper å gå å lure og tenke på det.

Anonymkode: 23b1d...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heldige deg!:) 

Jeg kan desverre ikke finne hjertelyden lenger, så fast legen sendte henvisning til sykehuset i går. Så håper jeg får en time ganske kjapt. Det hadde iallefall vert greit å få bekreftelse, så en slipper å gå å lure og tenke på det.

Anonymkode: 23b1d...b85

Du har jo ikke kommet så langt, så kan hende barnet lå langt nede i bekkenet siden du ikke fant hjertleyd. Krysser fingrene for at det går bra🤞 Gjerne oppdater når du vet mer

Anonymkode: 847c8...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble frarådet å kjøpe doppler pga slikt. At en plutselig ikke kan finne hjertelyd. 

Uroer seg unødig 

Anonymkode: 1e9b1...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🙈 Jeg fant hjertelyden igjen, så den hadde bare gjemt seg litt 😬 

Men prøver å ikke glede meg over det, lykken kan fort bli kortvarig... 

Time på sykehuset fikk jeg ikke før onsdag 10/4, det hjalp jo lite da jeg har time hos gynekologen min på tirsdagen 😝 

Uff nei... må vel bare pine oss igjennom de siste dagene...  jeg kan ikke fordra 1 trimester 😖

Anonymkode: 23b1d...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en oppsatering😊

4 ultralyd undersøkelse i dag, og utrolig nok hadde lille spiren gjort et byks i vekst og er nå 53 mm! 

Gynekologen var veldig fornøyd, men han satte opp en ny time om 2 uker for sikkerhets skyld, Herregud for en grei gynekolog jeg har! 😊 

Gleder oss litt allerede, men prøver å ha litt is i magen frem til neste gang! 💕

Anonymkode: 23b1d...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...