Gå til innhold

30 år, null utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du sto som 30 åring alene med to barn uten utdanning (grunnen til hvorfor er ikke så viktig)

HVA hadde du utdannet deg som?

Anonymkode: 45bf9...bec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe som jeg var virkelig lidenskapelig interessert i! 

Anonymkode: 5fe78...000

Skrevet

Om jeg ikke skulle tenkt på arbeidsmuligheter osv etterpå så hadde jeg uten tvil utdanna meg som gullsmed. Ellers hadde gartner stått høyt på min liste også. 

Anonymkode: 1ed1a...cc0

Skrevet

Da hadde jeg satset på å få et fagbrev. 

Anonymkode: 3d825...d7a

Skrevet

Lege

Anonymkode: d9add...fe5

Skrevet

Vet du, det er aldri for sent! Det kommer an på hva du har fra før (studiekompetanse), men når du først er i gang så går det veldig fort. Tenk nøye nøye over hva du vil jobbe som/med. F.eks. flygeleder, flymekaniker, lokfører/trikkefører er alle korte utdanninger med veldig god lønn. Ellers går det an å ta både helsesekretær, advokatsekretær, sekretær generelt som kurs/over nett. Det er jo greie jobber spesielt når man har barn.

Lykke til❤️

Anonymkode: aa2c3...3f9

Skrevet

Bonde/agronom

Anonymkode: 10b34...14d

Skrevet

Jurist

Skrevet

Lærer. Gunstig å ha undervisningsfri når ungene har skoleferier. 

Anonymkode: 35052...37e

Skrevet

Hvis du er alene med barn ville jeg tatt lærer, økonomi,juss, barnehageåret, sosionom/ barnevernspedagog, evt fagbrev som snekker/ elektriker osv. Jobbe dagtid og fri i helgene. Ville valgt et yrke som er interessant for deg:)

Anonymkode: b0a1e...aac

Skrevet

Noe som garantert gav jobb, helst et profesjonsstudiet av noe slag. Personlig ville jeg valgt barnehagelærer, barnevernspedagog, Fysioterapaut, spesialpedagog eller lærer. Men man er uansett helt nødt til å velge noe en interesserer seg for!

Anonymkode: 7ed51...c98

Skrevet

Sto i den situasjonen, bare med ett barn, og valgte økonomi. (jobb på dagtid og fri helger var viktigst for meg i valg av yrke, samt at jeg ikke måtte flytte for å ta utdannelsen)

Fagbrev er ikke bare bare å få tatt nå, da må du nok i tilfelle få deg en jobb innen det du "vil bli" å jobbe alle de årene som må til før du kvalifiserer til å søke om fagbrev innen det faget. Ingen som vil ha en 30-åring som lærling var det jeg fikk beskjed om på opplæringskontoret, fordi bedriftene får ikke noe for å ha deg og lære deg opp, slik som de får med de rett ut av skolen. Du hadde din sjanse, nå er det dagens 18 åringer sin tur. Så da ble det påbygg og høyskole på meg, og det må det sikkert bli for deg og. Ellers finnes det sikkert kurser o.l. over ett år eller to, men hvor mye disse hjelper deg i dagens samfunn spørs vel, så ville vært forsiktig med å kaste bort tid på det uten å sjekke opp om det finnes reelle jobbmuligheter etterpå, eller om potensielle arbeidsgivere ser på slike papirer som verdiløse. 

Anonymkode: 9bbcb...dae

Skrevet

Det spørs på forskjellige ting; Hvor alene er du med barna? Kan du reise bort på desentralisert utdanning mens noen andre tar vare på barna i 1 uke eller 2?
Kan du evt flytte bort med barna for 3 år eller mer dersom utdannelsen ikke finnes på ditt bosted?

Hva jobber du med i dag? Trives du, og vil du utdanne deg til noe innenfor samme bransje?

Hvor motivert er du til å gå på skole? Og hvor hardt vil du/vil du klare å jobbe med skolearbeidet?
Underforstått, vil du gå på høgskole/universitet eller videregående utdanning?

Har du studiekompetanse?

Anonymkode: fe9a5...841

Skrevet

Jurist

Anonymkode: 58df6...892

Skrevet

Tenk på hva som interesserer deg HI, 30 år er ingenting. Du kan bli lege om det er det du vil.

Hva jobber du med nå, hva drømmer du om å gjøre og hva er mulig å få til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...