Gå til innhold

Tror dere det er dødt?


Toad1986

Anbefalte innlegg

Er litt fortvilet her. Tok CB digital for 10 dager siden og da viste den 2-3 uker, noe som stemte greit.

I dag er jeg 6+3 på vei og tok en ny test. Hadde jo regnet med at det ville stå 3+, men det gjorde det altså ikke. Dette kan vel ikke være bra? Har ikke hatt noe blødning, så tenker at det kanskje er MA. 

DSC_0011.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.3.2019 den 17.57, Toad1986 skrev:

Er litt fortvilet her. Tok CB digital for 10 dager siden og da viste den 2-3 uker, noe som stemte greit.

I dag er jeg 6+3 på vei og tok en ny test. Hadde jo regnet med at det ville stå 3+, men det gjorde det altså ikke. Dette kan vel ikke være bra? Har ikke hatt noe blødning, så tenker at det kanskje er MA. 

DSC_0011.JPG

For noen går det tregt for HCG å gå oppover, men så retter det seg opp og det går bra. Det kan dessverre også være et tegn på graviditet utenfor livmoren eller (begynnelsen på) en spontanabort eller MA.

Det er ingenting å gjøre for å få det til å gå riktig vei, men du kan få målt HCG-nivået ditt hos legen. Legen kan da vurdere om nivået ditt er innenfor normalen eller ikke, og ved å måle noen dager senere igjen, se om det går oppover eller nedover.

Håper virkelig alt er bra!

 

Bildet jeg har lagt ved er fra http://m.newkidscenter.com/slow-rising-hcg-levels-in-early-pregnancy.html

Denne artikkelen sier det samme: https://www.medicalnewstoday.com/articles/321691.php

B17B6615-2E32-4EDF-B7D3-8C6740289073.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urintester kan ikke brukes til å måke økning i hCG siden konsentrasjonen kan variere veldig. Det er best å dra til legen og få målt hCG i blodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...