Gå til innhold

Er det babyen jeg kjenner?


Mamaraptor

Anbefalte innlegg

Jeg er 14 uker i morgen, tredje svangerskap, men de andre to er så lenge siden at jeg husker knapt noen ting! I går da jeg skulle sove syntes jeg jeg kjente bevegelse i magen, faktisk ganske mye bevegelse! Men det var så høyt oppe i magen, ca tre cm over navelen. Jeg trodde babyen fortsatt lå ganske lavt nede i magen, så jeg er litt forvirra. Kan det ha vært den lilles bevegelser jeg kjente, eller var det noe annet? Jeg vet det ikke er helt unormalt å begynne å kjenne liv så tidlig med nr tre, men hvor i magen kjenner man det i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert tarmene dine du kjenner. Jeg er selv 18 uker på vei med nr 3, jeg kjenner livmora 2 cm under navlen. Kan ikke du kjenne den? Lettest å kjenne når du ligger på rygg.
Jeg har kjent liv innimellom siden uke 13-14, så ikke unormalt at du skal kjenne litt liv nå, men ja, den ligger lavt i magen.

Anonymkode: 95e96...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være ☺️

Jeg er selv liten i kroppen, og kunne tydelig se livmorens konturer når jeg lå på rygg med full blære og fikk kynnere. Da var den omtrent ved navelhøyde begge gangene rundt 12-14uker

Men bevegelsene kjente jeg tidlig, rundt uke 13, som killing eller "fiskehale som speller" oftest nederst og på sidene. (så det på ul, så forsto at det var babyen) 

Anonymkode: ff95b...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være tarmene jeg kjenner? De beveger seg vel ikke? 🤔

Jeg er også liten og tynn, så magen vises godt! Kan det ha noe å si? 

Endret av Mamaraptor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Mamaraptor skrev:

Hvordan kan det være tarmene jeg kjenner? De beveger seg vel ikke? 🤔

Jeg er også liten og tynn, så magen vises godt! Kan det ha noe å si? 

Vet ikke, men kjenn etter om du kjenner livmora under navelen, for om du kjenner livmora derfra og nedover, så kan det jo ikke være barnet lenger opp.

Hvis du har luft i tarmene, så kan det kjennes ut som de beveger seg når lufta flytter seg.

Anonymkode: 95e96...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint være babyen. Kjenner det som ek slags dirring. Mens luft i tarmene mer som bobbler. 

Jeg har kjent liv fra uke 13, er nå i uke 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...