Gå til innhold

Klare seg på 1500 kr på 14 dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt opp et veldig ambisiøst spareopplegg og har derfor ikke lyst til å sløse mer penger. 

Skapene er stappfulle av mat, fryseren er full av mat, så jeg ser jo for meg at vi har middag de neste 10 dagene i hus. 

Tips til gode matkjøp for å få mest mulig ut av de 1500 jeg har på lønnskonto? Trenger i hovedsak brød og pålegg.

Anonymkode: 0f21f...aa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Firstprice brød og enkelt pålegg. 1500kr i 14dager når fryseren er full er jo en grei sum det. 

Er en familie på 4 som bruker ca det i matbudjett hver 14 dag. Vi er også i sparemodus om dagen 🙂

Anonymkode: 91ea7...2f7

Skrevet

Kjøp brød på tilbud. Gjerne brød fra dagen før til halv pris. Frys ned. 

Storepakninger med knekkebrød. First price (xtra, Rema o.l.) pålegg . 

Anonymkode: e89b7...6b1

Skrevet

Bak brød selv

Anonymkode: f221e...97c

Skrevet

1500 burde være helt problemfritt når det skal brukes mest på brød og pålegg, dere burde ha mye igjen etter de 14 dagene. Ha kun noen få påleggstyper om gangen. Kjøp egg på 10 kroners tilbud denne uken.

Anonymkode: 343e9...dc4

Skrevet

Det burde gå kjempefint! Hvis du skal ha grønnsaker, se på kilospris og kjøp ting som er i sesong og er billig! Rotgrønnsaker metter godt!

Skrevet

Takk!!!! Skal handle egg og brød på tilbud ( evnt fra dagen før) 

sett meg enormt lei på den sløsingen jeg har holdt på med i flere år. Tull rett og slett. 

Skal gi en status om 14 dager :) 

Skrevet

Sjekk prisene hvis du kjøper kjøttpålegg. Kjøp større og billigere pakker. Folkets er ikke av de billigste, men er billigere enn Gilde og har fint kjøttpålegg

Et lite tips hvis dere trenger dopapir. Det Meny selger på 10 kronerstilbud nå er bra.

Skrevet

Hvis dere trenger frukt, så selger Spar 1 kilo appelsiner til 10 kr og 1 kilo epler til 10 kroner denne uken. Jeg har kjøpt appelsinene, de var veldig gode.

Skrevet

Sjekk ut appen "Mattilbud". Lønner seg å handle på flere forskjellige butikker for å benytte seg av tilbud. Så fremst de ligger i nærheten av hverandre så du ikke bruker masse bensin.

Havregrøt kokt på vann med fruktbiter som topping er sunt og metter lenge.

Lykke til. 

Anonymkode: 8563d...4a9

Skrevet

Bake brød sjølv ja, sjekk billigkjølen på coop, kiwi, sjå etter tilbod, havregryn er billeg og god mat, brukar å lage smothie med havregryn, surmjølk, litt vaniljesukker og bananer, (Rema har ofte digre posar med godt modne bananer til ein billeg penge, dei er perfekte til baking og smothie), ungane elskar det til kvelds. Varier med banan, havregryn, kakao og mjølk. Banansveler eller bananvafler. Viss skåpene og frysaren din er full burde dette gå veldig fint. Iallfall viss du ikkje har ein bil som plutseleg skal ha bensin... Det er der eg ryk som regel... 

Anonymkode: 9ade7...b82

Skrevet

Tusen takk for supre tips igjen!! 

Bilen er fylt opp med drivstoff, dopapir har vi sikkert 2-3 mnd med forbruk av i hus, samme med alt av såper tannkrem bleier osv.

krysser fingrene. Foreløpig ikke brukt en krone denne uken på mat, bare det er en ny verden for meg :) dette blir bra!!!! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...