Gå til innhold

Tør jeg å håpe?


Grethe81

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har prøvd å bli gravid i ca 4 år. Vi har vært hos spesialist for å sjekke om det er noe galt med en av oss eller begge. Alle tester og prøver viser at alt er som det skal og de ser ingen grunn til at vi ikke skal få det til. Skal sies at jeg har pcos, men har blitt gravid flere ganger etter diagnosen. Vi fikk tilbud om ivf, men pga økomomi, så er det utelukket dessverre. Jeg har to barn fra før, og han har 3. Så nå vil vi ha et ilag.

Etter mange prøvinger, så kjenner man jo etter symptomer og om man er så heldig denne gangen. Vi har fått det til én gang, men endte i SA. 

Denne syklusen her har vært helt merkelig. Jeg hadde mens 27.februar og som blødde lite i forhold til vanlig. Og som plutselig stoppet opp på dag 3 på formiddagen og kom tilbake sent den kvelden. Snedig. Og varte da i ca 2 dager til. Så tilsammen 5 dager. 

En uke etter endt mens, så startet det med mens murringer i korsryggen. Dette har aldri skjedd før, verken i svangerskap eller vanlig syklus. Så kom kvalmen, svimmelhet og hjertebank. I tillegg så endret håret mitt seg (!) til å bli flokete og tørt uansett hvilke produkter jeg bruker. Nå har alt dette pågått siden ca 10-11.mars.

Og nå siste 3 dagene, så har brysta også begynt å verke, først bare litt små vondt til å bli skikkelog vondt å ta av bh'n...

Så jeg tok en test for to dager siden, som jeg vet var jo for tidlig da det ikke var en sånn test tidlig test, brukte cb+. Og den var jo selvfølgelig negativ.

Og da lurer jeg på..Tør jeg å håpe på at vi har lykkes denne gangen ? Eller er hormonene pga pcos helt på styr?

Noen som har vært i lignende situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en test for tidlig deteksjon. Den bør være positiv om du har hatt eggløsning til normal tid etter siste mens. Hvis den er negativ, er det ikke annet å gjøre enn å vente. Kan hende eggløsningen din ikke var to uker etter siste mens, og da blir alt forskjøvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR kom dagen før den skulle.. Så det var nok da hormonene i kroppen som tullet med meg. 

Så her må en prøve på igjen neste periode 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...