Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 Datteren min er alene hver dag. Hun tar ikke kontakt med noen - og ingen ringer på heller. De fleste andre jentene i klassen har sine "bestevenn-gjenger". Men hun har ingen.. Hun hadde en venninne før, men hun er nå hele tiden sammen en annen i klassen - og jenta mi blir ikke invitert med.. Jeg er så usikker på om jeg skal presse henne...selv sier hun at hun ikke orker, at hun bare vil være i fred etter skolen. Hun går greit overens med alle, men jeg merker at hun ikke åpner seg, eller snakker om noe personlig med de andre jentene... Hva sier dere? Presse henne eller la det være? Er dette en fase eller et tegn på at noe er alvorlig galt? Anonymkode: de9e1...c03
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Jeg ville forsøkt å få henne inn i et annet miljø på fritiden slik at hun kan få en annen omgangskrets, felles interesser med noen, være en del av et fellesskap. Jeg ville vært redd for at hun kan gå seg inn i et mønster med å være alene, noe som både kan gi depresjon og kan gjøre det vanskeligere å være sosial på sikt. Anonymkode: e8234...79c
Nyttårs barn Skrevet 27. mars 2019 #3 Skrevet 27. mars 2019 Det er jo ikke lett å gi et fasitsvar her. Noen trives med å stå alene, men det vil jeg tro ikke gjelder de fleste 12-åringer. Kanskje har hun ikke så mye felles med de andre jentene i klassen, kanskje blir hun holdt utenfor. Kanskje har det bare blitt sånn.. Neste år er det vel ungdomskole med nye klasser, jeg ville satset alt på å få henne inn i en ny klasse hvor hun kan starte litt med blanke ark. Det er utrolig viktig å ha gode venner i ungdomstiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå