Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #1 Skrevet 26. mars 2019 En venninne ble for noen år siden sammen med en som er fra samme sted som meg. Han er venner med min x, som jeg var sammen med i 2år for 8år siden. Dette var et destruktivt forhold, han var utro hele tiden og forholdet endte i rettsak pga han banket meg opp. Dette var så alvorlige handlinger at politiet valgte anmelde han også. Jeg slet mye etter dette forholdet. Hun vet om dette, jeg har fortalt henne også at jeg er over han for mange år siden men jeg opplever det som ubehagelig å være på samme fest osv. Likevel så inviterer hun han på sine fester, bursdag osv.. Hun omtaler meg som sin bestevenninne, men jeg må da virkelig stille spørsmål til hvorvidt venninne hun er til meg da hun ikke respekterer mine følelser rundt dette? Det hadde ikke betydd noe om dette var bare en x med normalt brudd. Men dette er ganske alvorlig! Er jeg urimelig oppi dette, er det for mye forlangt av meg at hun lar være invitere han? Jeg ville absolutt valgt henne om det var jeg som var i hennes situasjon. Skal sies at jeg har en annen x også, vi omgås og har veldig fin tone i alle omstendigheter. Jeg er veldig rund i kantene så jeg føler hun bruker dette for å unngå å selv være i en ubehagelig situasjon? Anonymkode: 36919...860
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #2 Skrevet 26. mars 2019 Det er dårlig gjort. Man velger ikke den voldelige x-n til venninna si. Men jeg ville nok droppa henne i livet mitt om så var. Opplevde det samme selv (han banka meg sønder og sammen, men jeg anmeldte aldri) og venninna mi "valgte" han etter bruddet. Så da kutta jeg henne ut. Sånne mennesker fortjener ikke en plass i mitt liv. Anonymkode: d63cb...e66
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #3 Skrevet 26. mars 2019 Da ville jeg kommet på festen, tatt henne til siden og sagt klart at beklager, her vet jo du at jeg ikke kan være, så gått derfra. Sett hva som skjedde neste gang. Av og til er det det eneste som hjelper. Hvis hun vil ha deg der neste gang, så inviterer hun ikke han. Anonymkode: 2ca4e...b74
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #4 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er dårlig gjort. Man velger ikke den voldelige x-n til venninna si. Men jeg ville nok droppa henne i livet mitt om så var. Opplevde det samme selv (han banka meg sønder og sammen, men jeg anmeldte aldri) og venninna mi "valgte" han etter bruddet. Så da kutta jeg henne ut. Sånne mennesker fortjener ikke en plass i mitt liv. Anonymkode: d63cb...e66 Jeg ringte politi da alt pågikk da jeg låste meg inn på bade siden jeg var så redd! Hu har også sett bilder av meg etter dette...... Hi Anonymkode: 36919...860
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ringte politi da alt pågikk da jeg låste meg inn på bade siden jeg var så redd! Hu har også sett bilder av meg etter dette...... Hi Anonymkode: 36919...860 Det er skikkelig råttent. Anonymkode: d63cb...e66
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Når du blir bedt neste gang, så sier du «Tusen takk for innbydelsen. Men jeg kan dessverre ikke være i samme rom som ‘Håvard’, med den historien vi har, så jeg kommer ikke. Det vil aldri bli okay for meg å være i selskap med en som har vært voldelig for meg, så så lenge du omgås med ham, kan jeg ikke delta på i selskaper.» Anonymkode: fec03...043
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 *voldelig MOT meg. Anonymkode: fec03...043
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Sorry, hun er ingen god venninne. Ikke bare hadde jeg latt være å invitere han på fest, jeg hadde sagt til min nye kjæreste at vennskapet med han får du pleie uten meg til stede. Selvsagt kan folk gjøre dumme ting, angre og endre seg, men jeg setter en grense ved vold. Mennesker som har utøvd vold mot en av mine vil aldri slippe inn i varmen. Selvsagt ville jeg forholdt meg nøytral og oppført meg, men ville gjort det klart at pga det du har gjort vil jeg aldri kunne bli venn med deg. Hvordan oppfører denne eksen seg mot deg nå? Har han vist angre, er han ydmyk, overser han deg? Det har jo litt å si selvsagt. Om han har lagt seg flat og angrer så ville jeg forsøkt å bevege meg videre, men hadde aldri orket å være på fest med en som har behandlet meg slik. Han fortjener selvsagt en ny sjanse i livet, men DU skal ikke måtte gi han en sjanse. Anonymkode: b8314...313
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Sorry, hun er ingen god venninne. Ikke bare hadde jeg latt være å invitere han på fest, jeg hadde sagt til min nye kjæreste at vennskapet med han får du pleie uten meg til stede. Selvsagt kan folk gjøre dumme ting, angre og endre seg, men jeg setter en grense ved vold. Mennesker som har utøvd vold mot en av mine vil aldri slippe inn i varmen. Selvsagt ville jeg forholdt meg nøytral og oppført meg, men ville gjort det klart at pga det du har gjort vil jeg aldri kunne bli venn med deg. Hvordan oppfører denne eksen seg mot deg nå? Har han vist angre, er han ydmyk, overser han deg? Det har jo litt å si selvsagt. Om han har lagt seg flat og angrer så ville jeg forsøkt å bevege meg videre, men hadde aldri orket å være på fest med en som har behandlet meg slik. Han fortjener selvsagt en ny sjanse i livet, men DU skal ikke måtte gi han en sjanse. Anonymkode: b8314...313 Han har ny dame nå, han er fra nabobygda. Jeg har unngått han i mange år, da han oppsøkte meg mye i lang tid etter det var slutt. Prøvde få kontakt via nett og prøve komme i buksene på meg, sto på døra mi da han hadde vert på fest. Da han ikke oppnådde det han ville gikk han og en kamerat av han å la ut mye rykter om meg. Da jeg fikk ny kjæreste gikk det knapt en liten mnd så var han også i et forhold. Hun er han sammen med enda, hørt via «venninnen» min at det er enormt mye sjalusi der, synest synd i jenta. Hun er nesten 10år yngre en han og kan se for meg at hun vet like lite om psykisk vold som jeg gjorde da jeg var med han. Hi Anonymkode: 36919...860
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #10 Skrevet 26. mars 2019 Dårlig gjort av henne. Du må bare svare at du ikke kommer på festene hennes, så lenge eksen din er der. Enkelt og greit. Anonymkode: 8f20d...c91
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #11 Skrevet 26. mars 2019 Med denne historikken så er det helt uforståelig at din "venninne" ber ham på fest hos seg. Og uhørt når hun ber ham samtidig som hun har bedt deg. Jeg er enig med en over, dette er ikke en god venninne. Du er kanskje hennes beste venninne, men hun er ikke din... Jeg hadde droppet henne. Men jeg hadde også fortalt henne hvorfor. Anonymkode: a52e2...14b
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 "Jeg kommer ikke på fest så lenge du stadig inviterer *****. Og jeg synes det er fryktelig dårlig gjort av deg å holde på sånn. Du vet jo hvordan situasjonen er og har vært. Du viser så liten respekt for meg som venninne, og jeg blir veldig skuffet over deg." Der har du sagt klart ifra til venninna di, og dertil med klar tale. Fortsetter hun, så har du i hvert fall forklart henne hvorfor dersom du velger å trekke deg unna henne.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #13 Skrevet 26. mars 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Når du blir bedt neste gang, så sier du «Tusen takk for innbydelsen. Men jeg kan dessverre ikke være i samme rom som ‘Håvard’, med den historien vi har, så jeg kommer ikke. Det vil aldri bli okay for meg å være i selskap med en som har vært voldelig for meg, så så lenge du omgås med ham, kan jeg ikke delta på i selskaper.» Anonymkode: fec03...043 Dette! Anonymkode: e21b2...5e7
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #14 Skrevet 26. mars 2019 2 timer siden, Heihånåerdetjuligjen skrev: "Jeg kommer ikke på fest så lenge du stadig inviterer *****. Og jeg synes det er fryktelig dårlig gjort av deg å holde på sånn. Du vet jo hvordan situasjonen er og har vært. Du viser så liten respekt for meg som venninne, og jeg blir veldig skuffet over deg." Der har du sagt klart ifra til venninna di, og dertil med klar tale. Fortsetter hun, så har du i hvert fall forklart henne hvorfor dersom du velger å trekke deg unna henne. Og dette! Anonymkode: e21b2...5e7
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #15 Skrevet 26. mars 2019 Du kan selvfølgelig ikke forlange noe. Men hun er jo ingen venninne, en ordentlig venninne som brydde seg om deg, ville ikke oppført seg sånn. Anonymkode: 61de3...534
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå