Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Og er de vennene gode venner? Gutt på 15 år som har flere venner, men en kamerat som han har et nærere forhold til. Jente som blir 13 år har venner, men ikke alle er like gode venner. Hun har slitt litt med å finne plassen sin og hvor hun passer inn. Jente på 8 år som har mange venner og 4-5 som hun har et nærere forhold til. Er litt drama blant jentene, men ikke noe alvorlig. Må si jeg priser meg lykkelig når det sosiale fungerer. Er ikke enkelt når det ikke er helt på stell. Anonymkode: 445fe...27e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Gutt på 18 som nå har flere gode venner. Han har hatt få venner i barne/ungdomsskolealder, og jeg tror noe av grunnen til det har vært at han har vært så vill og impulsiv. Nå derimot har han mange venner og venninner som han henger med. Et par gode venner som han har fått etter han begynte på videregående, har 2 gode kamerater som han har hatt fra ungdomsskolealder. Jente på 13 som har mange venner, et par har hun hatt siden barnehagealder. Har nære relasjoner til 5-7, og noen andre som hun er med av og til. Jeg er også lykkelig over at ungene har så gode relasjoner til venner. Har vært bekymret for 18 åringen når han var yngre, og ikke fant helt sin plass. Har prøvd å ha åpent hus her for venner og sjelden eller aldri sagt nei til hverken overnatting eller middagsbesøk. Anonymkode: d5d05...09a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Gutten min (11)er svært sosial og har mange venner, tre, fire er nære. Datteren min går i første og er litt på leit føler jeg. Har alltid noen å leke med, men klager en del hjemme på at hun kjeder seg osv. Anonymkode: 45984...5f3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Ja og nei. Våre felles jenter på 8 og 13 har mange gode venner . 3åringen regner jeg ikke med enda. Bonusdatter på 19 har ingen gode venner😔 hun har blitt mobbet, har angst og depresjon , er stort sett alene om ikke søster er på besøk. Utrolig vanskelig situasjon Anonymkode: a6576...21d
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #5 Skrevet 26. mars 2019 Ja, på skolen har han mange, men kun 2 veldig nære. Og får høre av foreldrene av flere vil med min hjem, så får de det også hører vi ikke noe mer. Han blir ikke invitert i retur. De leker og koser seg her, fine ettermiddager så det er jo ikke det at ungene ikke hadde det greit heller. Jeg tror voksne kan være dårlige på å hjelpe til å opprettholde forholdene ungene i mellom. Det er så mye andre aktiviteter de skal på så det med å skape gode relasjoner til venner kommer i andre rekke. Her må vi kjøre de, så det krever litt planlegging, men ikke all verdens. Anonymkode: c8b04...cfd
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #6 Skrevet 26. mars 2019 Min sønn har ikke så mange venner, men de han har er han veldig mye sammen med, så han er aldri alene. Han har 4, 2 som han er sammen med jevnt flere ganger i uka, i perioder hver dag. Og 2 som han er mye sammen med i perioder, de kan være sammen hver dag i en uke f.eks, også går det et par uker uten kontakt. Han er 8 år. Anonymkode: 726ed...624
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #7 Skrevet 26. mars 2019 Min på 14 har 3 nære venner. Alle bor langt unna. En er på overnatting fra fredag til søndag hver helg, en er i norgestoppen i en sport, og har derfor bare tid til en helg hver 6 uke, og siste er hun sammen med på skolen hver dag, men lite på fritiden. Hun var veldig populær til det ble en omskifting i klassen, og hun ble litt mobbet. Mistet selvtilliten, og de andre vokste nok litt fra henne, unntatt hun ene. De andre to er nesten som familie blitt. Utrolig takknemlig for de få vennene hun har, at de er så gode, og at hun ikke står alene i verden. Vennskap er så vanskelig, og så viktig. Anonymkode: d8102...09e
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 9 åringen har mange venner. De er 4 nære venner, men han er mye med andre enn de som er veldig nære også. Anonymkode: 53ac4...119
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #9 Skrevet 26. mars 2019 16-åring: Ja, nå har han det. For et år siden hadde han ingen bortsett fra via nett. 14-åring: Litt der 16-åringen var før, men har venner han er med på skolen. 11-åring: Ja, mange, og en bestevenn. 9-åring: Mange, tre nære. Anonymkode: a036f...621
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #10 Skrevet 26. mars 2019 min 6åring har mange venner, han blir lei av at de spør etter han av og til Anonymkode: b37ca...425
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #11 Skrevet 26. mars 2019 10-åringen har mange venner. Rundt femten stykker som kommer på døra hele tiden. Han har alltid vært veldig sterk på det sosiale og veldig populær. 8-åringen sliter litt mer med vennskap. Hun er litt mer sta og egen. Hun har ca fem venner som hun er med innimellom. Stadig litt konflikter og litt drama. Vi voksne har bygget relasjoner til de andre foreldrene for å klare å holde på vennskapet blant barna. Anonymkode: 84212...aa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå