Gå til innhold

Noen som har noen gode forslag til oppkalling etter Kari/Britt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Ja, dette var ikke lett. Har 2 sønner som er oppkallt og det ver ikke noe problem - har ikke noe å skjule så sier navnene her: Ole Petter og Hans Kristian. Men nå blir det mye vanskeligere da vi venter en jente (hadde flere fine alternativer hvis det ble en gutt til) Jeg er ikke så glad i hverken navnet Kari eller Britt så lurer på om noen har noen gode forslag til navn som allikvel kan ses på som oppkalling etter en av disse? Vi har vært innom Karianne, men dette liker jeg heller ikke. Dette var forferdelig vanskelig. Alternativet er å droppe oppkalling, jeg synes det viktigste er å ha et navn jeg og mannen er fornøyd med, men tenkte jeg kunne høre om noen plutselig kom opp med en god ide her inne 🙂 man vet jo aldri 🙂

Anonymkode: fedf1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karine var jo ikke så verst, det må jeg "smake" litt på. Mildere enn Karianne som jeg synes var litt "hardt" Takk for forslaget 🙂

Anonymkode: fedf1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aria 

Karoline 

Britta

Beth

Bitten

 

Anonymkode: 74dda...f8a

Karoline liker jeg veldig godt, men kan dette gå som oppkalling etter Kari? I såfall hadde jo det vert helt topp 🙂 Artig med de andre forslagene dine, for dette hadde vi nok aldri kommet på selv, så morsomt å lese, selv om ikke de falt helt i smak. Takk så mye.

Anonymkode: fedf1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karine, Karita, Kara, Karla, Karia, Mari, eller Marie, jeg elsker navnet Marie gjerne i kombinasjon med andre navn. 

Beate, Billie, Brita, Rita. Litt vanskelig å finne noen navn her men du kan jo finne en god kombinasjon 🙂

 

 

Anonymkode: 406d0...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Karine, Karita, Kara, Karla, Karia, Mari, eller Marie, jeg elsker navnet Marie gjerne i kombinasjon med andre navn. 

Beate, Billie, Brita, Rita. Litt vanskelig å finne noen navn her men du kan jo finne en god kombinasjon 🙂

 

 

Anonymkode: 406d0...8b7

Marie er jo nydelig...men kan dette sees på som oppkalling etter Kari? Karla liker jeg og veldig godt. Takk for mange gode forslag. Kan ikke tro at det eneste jeg kom på selv var Karianne...som  jeg da ikke liker, men her kommer det jo så mange gode forslag, tusen takk.

Anonymkode: fedf1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere ikke finner et navn dere liker kan dere jo f.eks oppkalle med bare første bokstav. Så et jentenavn på K eller B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Marie er jo nydelig...men kan dette sees på som oppkalling etter Kari? Karla liker jeg og veldig godt. Takk for mange gode forslag. Kan ikke tro at det eneste jeg kom på selv var Karianne...som  jeg da ikke liker, men her kommer det jo så mange gode forslag, tusen takk.

Anonymkode: fedf1...bba

Nei, Marie blir vel ikke oppkalling etter Kari akkurat, men synes bare det er fint 😉, tenkte litt sånn Kari, Mari, Karia, Maria, Marie, synes alle de navnene er så fine.

Anonymkode: 406d0...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birgitte 

Birgit

Kaja

Karoline

Kaja Birgitte

Kari Birgitte

Kajsa Birgitte

Katrine

Katinka

Mari

Ellers synes jeg Kari er fint som det er. Gammelt navn som fortjener renessanse nå. Britt synes jeg imidlertid ikke er helt modent for gjenbruk ennå. 

Anonymkode: f04ac...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kari og Britt er jo kjempe koselig, så det kunne jeg godt brukt :)

Kari Marie

Kari Mathilde

Kari Eline

Britt Helen

Britt Oda

Britt Selma

eller

Mari

Beatrice

Anonymkode: fc1c8...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karin

Karina

Karine

Karita

Kariann

Karoline/a

Karen

Karla

Karmen

Britta

Brita

Bertha

Berit

Brigitte

Kan jo oppkalle etter forbokstav også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2019 den 20.57, Anonym bruker skrev:

Karoline liker jeg veldig godt, men kan dette gå som oppkalling etter Kari? I såfall hadde jo det vert helt topp 🙂 Artig med de andre forslagene dine, for dette hadde vi nok aldri kommet på selv, så morsomt å lese, selv om ikke de falt helt i smak. Takk så mye.

Anonymkode: fedf1...bba

Jeg synes Karoline kan brukes. Det er ikke så ulikt at man ikke ser sammenhengen. 😊

Anonymkode: 74dda...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til alle som har svart for mange gode forslag som ikke vi klarte å komme på selv.

Synes Britt er vanskeligere enn Kari, men lurer på om Brigitte eller Birgitte kunne gå? men føler ikke helt for de navnene ennå, må "smake" litt mer på de.

Her noen av de vi nå tenker på (kom gjerne med innspill)

Kathrine

Karla

Britt Kathrine (vil da bruke kun Kathrine)

Karoline

Karine

Brigitte

Birgitte

Marie/eller Mari

 

Guttene er oppkalt etter 4 stykk, da vi synes navnene gikk fint som dobbeltnavn (besteforeldre og oldefar). Med jentenavn så synes vi det er mye vanskeligere, kan jo f.eks ha Britt foran et annet navn, men vi ønsker ikke å bruke Britt og da er jo det dumt at det står først. 

 

Jeg har et navn jeg synes er nydelig, men da blir det ikke oppkalling i det hele tatt og det er Elisabeth

Anonymkode: fedf1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Karoline som alternativ til Kari. Det er jo et flott navn😊 

Og passer godt til brødrene. 

Anonymkode: e11bc...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker Karoline som alternativ til Kari. Det er jo et flott navn😊 

Og passer godt til brødrene. 

Anonymkode: e11bc...dcd

Takk for innspill! Ja,jeg liker Karoline godt, og da blir det jo litt oppkalling også 🙂

Anonymkode: fedf1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal bruke Kari som det er, det er et navn som har kommet mer de siste årene, i hvert fall her jeg bor. Jeg synes ikke det er oppkalling når man bruker bare noen bokstaver eller et helt annet navn. Da synes jeg det er bedre å la vær å kalle opp. Men hver sin smak.

Anonymkode: 046c6...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal bruke Kari som det er, det er et navn som har kommet mer de siste årene, i hvert fall her jeg bor. Jeg synes ikke det er oppkalling når man bruker bare noen bokstaver eller et helt annet navn. Da synes jeg det er bedre å la vær å kalle opp. Men hver sin smak.

Anonymkode: 046c6...e9f

Kari er dessverre uaktuelt, da jeg ikke liker navnet.

 

Anonymkode: fedf1...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 19.35, Anonym bruker skrev:

Tusen takk til alle som har svart for mange gode forslag som ikke vi klarte å komme på selv.

Synes Britt er vanskeligere enn Kari, men lurer på om Brigitte eller Birgitte kunne gå? men føler ikke helt for de navnene ennå, må "smake" litt mer på de.

Her noen av de vi nå tenker på (kom gjerne med innspill)

Kathrine

Karla

Britt Kathrine (vil da bruke kun Kathrine)

Karoline

Karine

Brigitte

Birgitte

Marie/eller Mari

 

Guttene er oppkalt etter 4 stykk, da vi synes navnene gikk fint som dobbeltnavn (besteforeldre og oldefar). Med jentenavn så synes vi det er mye vanskeligere, kan jo f.eks ha Britt foran et annet navn, men vi ønsker ikke å bruke Britt og da er jo det dumt at det står først. 

 

Jeg har et navn jeg synes er nydelig, men da blir det ikke oppkalling i det hele tatt og det er Elisabeth

Anonymkode: fedf1...bba

Om du liker Elisabeth kan du kanskje bruke Beth i stedet for Britt. Evn i et doppelnavn/sammensatt navn.  

Anonymkode: 74dda...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Birgitte er flott. Karla Birgitte, Karna Birgitte eller Karen Birgitte foreslår jeg. 

Selv ville jeg ikke satt Britt først i et dobbeltnavn og bare brukt andrenavnet. Kan lett bli mest frustrasjon. 

Anonymkode: f04ac...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...