Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Saken er denne: Tilkallingsvikar i barnehage. Har fått diagnosen «runners knee», i tillegg til at kneet helt mangler brusk. Har i perioder så vondt at jeg knapt klarer å gå. Så jobbing i barnehage er uansett uaktuelt. Har jeg rett på sykepenger? (Jobbet lite i det siste, men mye i 2018.) Hvirdan regnes det i så fall ut? Hvis jeg ikke har rett på sykepenger, -hva har jeg krav på da? Noe må jeg jo leve av? Hva hvis dette blir langvarig? (Legen snakker om et år med fysio før man evt snakket operasjon. Da i form av evt nytt kne-ledd). Anonymkode: ac676...f89
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Man bytter jo ikke kneledd ved runners knee.... fysio, opptrening, øvelser. Og sp må du finne er jobb som ikke handler om å gå og stå hele dagen, evt ta utdanning. Tilkallingsvikar i barnehage er uansett ikke noe å leve av i det lange løp... Anonymkode: e8b7b...8c0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Man bytter jo ikke kneledd ved runners knee.... fysio, opptrening, øvelser. Og sp må du finne er jobb som ikke handler om å gå og stå hele dagen, evt ta utdanning. Tilkallingsvikar i barnehage er uansett ikke noe å leve av i det lange løp... Anonymkode: e8b7b...8c0 Man bytter kneledd når det ikke er mere brusk igjen i kneleddet (artrose). Som jeg har i tillegg til runners knee. Uansett. Jeg vet også at tilkallingsvikar ikke er noe å leve av. Men man tar det man får i et trangt arbeidsmarked på en bitteliten plass. Jeg jobber gjerne, men vet ikke hva jeg skulle tatt meg til som er mulig å kombinere med smertene mine? Mulig NAV har noe tilrettelagt arbeid jeg kan gjøre? Men det var først og fremst ytelser jeg lurte på. For jeg må ha noe å leve av.... 😐 Anonymkode: ac676...f89
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Om du blir sykemeldt har du krav på gjennomsnittslønnen din i sykepenger. Lurer på om det er noen nye regler for hvor langt tilbake de går for å finne gjennomsnittslønnen. Før var det 3 mnd, men du kunne be de gå 6 mnd tilbake om du hadde veldig ujevn lønn, litt usikker på hvordan det er i dag. Anonymkode: 93b0b...f5a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/Sykepenger+til+arbeidstakere#chapter-1 Anonymkode: 06d10...5ef
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om du blir sykemeldt har du krav på gjennomsnittslønnen din i sykepenger. Lurer på om det er noen nye regler for hvor langt tilbake de går for å finne gjennomsnittslønnen. Før var det 3 mnd, men du kunne be de gå 6 mnd tilbake om du hadde veldig ujevn lønn, litt usikker på hvordan det er i dag. Anonymkode: 93b0b...f5a Ok. Takk for svar! Skal til lege i morgen, og NAV på onsdag, så blir forhåpentligvis litt klokere da! 😊 Anonymkode: ac676...f89
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Takk for svar! Skal til lege i morgen, og NAV på onsdag, så blir forhåpentligvis litt klokere da! 😊 Anonymkode: ac676...f89 Her er hva nav sier: Har du din første fraværsdag i 2019, omregnes gjennomsnittet av inntekten din de tre siste hele kalendermånedene til årsinntekt. Hvis denne årsinntekten avviker mer enn 25% fra inntekten du har hatt de siste 12 månedene, skal sykepengegrunnlaget fastsettes ved skjønn. Anonymkode: 93b0b...f5a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Takk for svar. Må bare tenke at det ordner seg på et vis. Anonymkode: ac676...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå