Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Jeg må til legen og få resept på allergimedisin igjen. I fjor fikk jeg Cetirizin, men jeg lurer på om det finnes noe bedre? Hadde fortsatt ganske sterke plager når jeg gikk på tablettene, og nå synes jeg også bare de tar toppene. Er Aerius bedre? Andre forslag? Anonymkode: 757f5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Noen sverger til telfast. Men siden du uansett skal til legen så er det vel aller lurest å snakke med legen om det. Anonymkode: 5f15f...9b8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen sverger til telfast. Men siden du uansett skal til legen så er det vel aller lurest å snakke med legen om det. Anonymkode: 5f15f...9b8 Skal selvfølgelig gjøre det, men han er litt utdatert, så erfaringsmessig er det greit å ha undersøkt litt på forhånd selv😅 Takk for svar, skal sjekke Telfast😃 Anonymkode: 757f5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Jeg bruker zyrtec, den virker bra på meg. Brukte telfast før. Anonymkode: 99ffa...725
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Start med vaksinering så slipper du unna allergien. Anonymkode: 50722...5fb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Aerius funka ikke på meg, så jeg fikk telfast + dymista. Likevel så store plager etter ett år så jeg fikk allergivaksine. Anonymkode: f5f3c...4cf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Avhenger av hvilke symptomer du er mest plaget av. Antihistaminer er jo basisen for alt, og det er det individuelt hva som fungerer best. Du kan jo prøve de ulike reseptfrie først, og så få resept på den du synes virker best? Hvis det er øynene eller nesen som er mest plagsomt kan nesespray være god behandling, eventuelt med øyedråper i tillegg. Anonymkode: 33c63...2d6
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Begynn tidlig med medisin. Januar/februar. For sent å begynne når du får symptomer. Vi har god nytte av pollennetting foran vinduene. Har på apoteket. Dusjer og vasker håret hver kveld i pollensesongen og skifter ofte på senga. Skyll nese/øyne med saltvann før bruk av allergimedisiner Anonymkode: 4e4f0...8c1
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Takk for gode tips. Pollennetting og vaksinasjon skal jeg absolutt sjekke ut. Må bare komme gjennom denne sesongen. I fjor var det som å gå konstant småsyk og forkjølet med vondt i halsen fra mars til september. Anonymkode: 757f5...4d5
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Bruker dobbel dose aerius+ loratadin på de verste dagene. En tablett hjelper ingen ting. Tatt tabletter siden januar. Setter også to doser kenacort sprøyter i skinka i løpet av sesongen, en før bjørk og en før gress sesongen. Kom meg tålig greit gjennom sesongen sist. Legene er restriktive med kortidonsprøytene, men det funker, de siste to årene har jeg kunne nyte vår og sommer igjen. Mye saltvann, mye dusjing. Begynner vaksinering til høsten, gleder meg! Anonymkode: fc91d...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå