Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Du har 2 barn som skal starte i bhg. 1 år mellom de Stor eller liten barnehage..? Anonymkode: f61f8...082
topaz Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Kommer jo helt an på veldig mange ting. Hva sier andre om barnehagen? Hva er nærmest? Hva slags uteområder har barnehagen? Hvor stabil er ansattgruppen? Hadde alle disse tingene vært helt like, så ville jeg kanskje foretrukket liten barnehage - mer oversikt over foreldrene og litt mindre miljø å forholde seg til - men jeg ville aldri valgt ut i fra kriteriet stor eller liten.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har hatt barn både i stor og liten barnehage. Liten barnehage, 1 avdeling med barn fra 1-5 år foretrekker jeg, men de var flink å være ute med barna, hadde bra inngjedet uteområde i tillegg til fritt skogsområde rett over barnehagen som de brukte mye. Fast stabilt personale. Var fornøyd med den store barnehagen også, 4 avdelings barnehage med liten avdeling fra 1-3 år og stor avdeling fra 4-5 år. De var også flinke til å være ute med barna, og var mye på tur. Stort flott uteområde og stabilt personale. Mye kluss, ustabilitet blant personale det siste året i den lille barnehagen trekker litt ned, men det kan jo skje hvor som helst. Det jeg veier høyest er hvor flinke de er å ta barna med ut, da jeg synes utetid på dagtid er viktig, og det er ofte lite tid å ta ungene med ut på ettermiddagene. Anonymkode: 2ceb1...a38
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Jeg hadde valgt en avdelingsbarnehage fremfor en basebarnehage, men størrelsen er ikke det viktigste. Jeg ville sett på plassering, hva andre foreldre sier, stabiliteten i personalet, uteområder, skolekrets osv. Anonymkode: b81d9...da2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Jeg tenker at størrelsen er nesten det minst viktige. Det som er viktig tenker jeg er : - om de har godt rykte - om de har avdeling etter alder eller om de har 0-6 år på samme avdeling - om de har gode uteområder og turområder i nærheten - om de har aktive voksne som er ute selv om det regner eller snør (men det kan uansett variere etter hvilken voksne som er på gruppen) - om de har stabilt personale - hvor store barnegruppene er Anonymkode: bb51c...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå