Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har tre venninner jeg har et nært og godt forhold til. To av dem har snakket mye om sine ekteskapsproblemer til meg. De sier de ikke har andre å prate med og st jeg er så fin å prate med om sånt. De står begge på tampen til å dra fra mannen sin. De har et stort behov for å lufte sine frustrasjoner. Alle tre venninnene mine vet at vi her hjemme sliter med det ene barnet vårt. Datteren vår sliter veldig psykisk, noe jeg har fortalt venninnene mine. Ingen av dem har ringt eller sendt noen melding om hvordan det går. Ikke ett spørsmål. Det er kun når de selv trenger en søppelbøtte, de kontakter meg. Ellers føler jeg ikke de bryr seg noe motsatt. Måtte bare få det ut et sted. Er litt frustrert og lei meg for dette.. Anonymkode: b6a23...873
Himmel og hav Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Ta plass du også. De ringer til deg med sine problemer. Ring til dem med dine og ikke sitt og vent på at de skal spørre hvordan det går. De fleste har nok med sitt, særlig når det stormer. Dessuten er ikke alle like flinke til å sende meldinger og sånt. Det betyr ikke det samme som at de ikke bryr seg. Jeg kjenner godt igjen følelsen av å bare være god nok når de trenger noe. Jeg har vært der du er nå, og skjønte etterhvert at jeg enten kunne fortsette å være stille og lei meg, eller så kunne jeg ta litt mer plass og litt mindre hensyn. Jeg valgte det siste og har fortsatt gode venninner.
Havhesten2017 Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Kjære deg. All medfølelese til dere. Jeg ville snakket direkte med dem om dette hvis dere er nære. Venninner kan være ganske nærsynte og det de står i kan føles akutt for dem. Om det er en vedvarende situsajon med datteren din, tenker de kanskje ikke på at det kan føles akutt for dere også. Kan hende gir du inntrykk av at dere "mestrer" situasjonen. Jeg ville uansett sagt til dem at jeg har behov for støtte og ville vært glad for det også fra dem. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Uff, det skjønner jeg er leit. Jeg er den type venninne jeg også. Som alle kommer til når de må snakke om noe. Men jeg må likevel si at det er vanskelig for meg å spørre de om hvordan det har gått og sånt. Jeg har en venninne som holder på å bli skilt. Jeg vet hele den vonde historien hennes. Likevel synes jeg det er så vanskelig å stille spørsmål. Kanskje de synes det er vanskelig og trist og spørre deg? Men uansett synes jeg du skal snakke med de om dette. Kanskje det løser litt mellom dere. Anonymkode: 5f2d9...5e3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 De venter på at du skal ringe dem. Jeg er kronisk syk. Pappa pleier å si :" Hører jeg ikke fra deg, så betyr det at alt er bra." Da svarer jeg :" Eh.. Nei. Når jeg ikke gir lyd fra meg, er da jeg har det verst og trenger at noen ringer og bryr seg." Hvis jeg ikke tar kontakt, kan det ta opptil 6 uker før jeg jeg må gi meg og ta kontakt. Jeg har sluttet å være så sta. Ringer også når ting ikke er så greit. Anonymkode: d94a9...50e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Jeg merket hvor gode venner mine venner var når jeg hadde samlivsbrudd for en stund siden. Jeg forsto da hvem som var mine virkelige venner og de som var venner for å bruke meg. Bruke meg mener jeg den de ringt til når de trengte å prate ut med noen, be om hjelp fra, barnepass osv. Når jeg da ba om litt hjelp hadde de ikke tid, de hadde unger hjemme osv. Jeg har også unger og yngre unger enn flere av de, det var ikke det største problemet for meg når de trengte hjelp tidligere. Så nå nyter jeg livet med få, men skikkelige venner der ting går begge veier. Om en venn trenge noen å prate med så er jeg der, trenger jeg børehjelp en annen gang er vennen min der. Og ja, vi har unger, de passer seg selv, hverandre eller er med. Vi står ikke på pinne for hverandre, men det er ikke så vanskelig å lirke inn fem min innimellom når vi vet vennskapet går begge veier. Joda, jeg kunne nok ha beholdt mange av vennene jeg hadde før, men jeg kom til det pungtet at jeg ikke orket mer. Jeg har slltid vært ett ja menneske og det hsr nok mange utnyttet, det merket jeg når det var jeg som trengte litt hjelp. Nå nyter jeg faktisk den ekstra fritiden jeg har til meg selv om ungene. Og det er faktisk deilig å si nei når noen av de gamle vennene nå ringer og spør om hjelp. Anonymkode: aaf00...89a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Nei, det er feil. Det er ikke da du finner ut hvem som er "virkelige venner". Det er da du finner ut om de hadde overskudd i livet sitt akkurat der og da. Anonymkode: 08022...ab6
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er feil. Det er ikke da du finner ut hvem som er "virkelige venner". Det er da du finner ut om de hadde overskudd i livet sitt akkurat der og da. Anonymkode: 08022...ab6 For en del kan nok det du sier stemme, men det er forbausende mange som er så navlebeskuende og egoistiske at de faktisk ikke gidder stille opp for andre, men pussig nok mener andre skal stille opp for dem. Rart det der. Anonymkode: da614...088
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: For en del kan nok det du sier stemme, men det er forbausende mange som er så navlebeskuende og egoistiske at de faktisk ikke gidder stille opp for andre, men pussig nok mener andre skal stille opp for dem. Rart det der. Anonymkode: da614...088 Det kan de jo mene så mye de vil, det slår jo bare til hvis noen dørmatter stiller opp hver gang. Anonymkode: 08022...ab6
Syngensang Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Men er det slik at du ringer og spør korleis det går, eller er det dei som ringer og fortel korleis det går? Viss det er det siste så må du ringe og fortelle sjølv, når det er noko som plagar deg!
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan de jo mene så mye de vil, det slår jo bare til hvis noen dørmatter stiller opp hver gang. Anonymkode: 08022...ab6 Man stiller jo opp for venner om man kan, man er ikke dørmatte av den grunn. Det er ikke før man trenger at de stiller opp at man oppdager at det ikke er gjensidig. Anonymkode: da614...088
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Man stiller jo opp for venner om man kan, man er ikke dørmatte av den grunn. Det er ikke før man trenger at de stiller opp at man oppdager at det ikke er gjensidig. Anonymkode: da614...088 Jeg tror vel man merker om en relasjon er toveis eller enveis LENGE før den tid. Men noen elsker å være nyttige for andre. Ikke undervurder martyriet. Anonymkode: 08022...ab6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå