Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Vi er en familie på 4 som trenger større plass. Vi ser litt mot Oppegård, men vi er ikke så kjent der. De fleste av våre venner har flyttet "hjem" til bygda igjen, men vi må bli i Oslo-området pga jobb. Det jeg lurer på er hvordan er det å skaffe seg et nettverk i Oppegård (Vi flytter dit som Viggo venneløse), jeg er så redd for å bli ensom, og at vi heller burde flyttet "med" vennene våre hjem til bygda. Mannen min er skikkelig dårlig sosialt, og jeg er flinkere, men har nok tendensen til å bli usikker på om vi trenger oss på liksom. Derfor lurer jeg på om det er mange i vår situasjon i dette området som også kommer tilflyttet uten noe særlig nettverk og som er i samme båt som oss? Håper på svar 😊 Anonymkode: 3fba4...1c0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 De jeg kjenner som har flyttet dit har skrytt veldig! Gjennom barnas interesser og gjennom egne interesser og verv har de følt seg veldig godt mottatt. Anonymkode: 7d0ac...019
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 Jeg bor på Tårnåsen (er fra Oppegård), men har fått flere gode venner av foreldrene via barnehagen og skolen. Her gjelder det å vise interesse og ta litt initiativ til å treffes på fritiden med og uten barn tror jeg. Av barnehager er Hareveien, Gimleveien og Hellerasten gode barnehager (men også populære, spesielt Hareveien). Skolen er veldig bra! Forholdsvis ny skole, med nærmere 600 elever, men har en flott rektor som jobber aktivt mot mobbing og det er generelt et godt miljø der. Svært flinke lærere, er veldig fornøyd med skolen! En ting å legge merke til er at Politiets nasjonale beredskapssenter bygges bak skogen til Tårnåsen skole. Vi vet ikke hvor mye støy vi på Tårnåsen vil merke av dette, men Stopp Støyen på Taraldsrud (søk de opp på Facebook) jobber aktivt mot politikerne for å sikre god støyskjerming. Den generelle holdningen blant vefolkningen er at vi ikke bekymrer oss så mye for skyteskuddene, men ser for oss at helikoptertrafikken kan bli noe forstyrrende. Greit å vite om tenker jeg! Lykke til med valget og eventuelt flytting hit Anonymkode: cb5dd...df3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor på Tårnåsen (er fra Oppegård), men har fått flere gode venner av foreldrene via barnehagen og skolen. Her gjelder det å vise interesse og ta litt initiativ til å treffes på fritiden med og uten barn tror jeg. Av barnehager er Hareveien, Gimleveien og Hellerasten gode barnehager (men også populære, spesielt Hareveien). Skolen er veldig bra! Forholdsvis ny skole, med nærmere 600 elever, men har en flott rektor som jobber aktivt mot mobbing og det er generelt et godt miljø der. Svært flinke lærere, er veldig fornøyd med skolen! En ting å legge merke til er at Politiets nasjonale beredskapssenter bygges bak skogen til Tårnåsen skole. Vi vet ikke hvor mye støy vi på Tårnåsen vil merke av dette, men Stopp Støyen på Taraldsrud (søk de opp på Facebook) jobber aktivt mot politikerne for å sikre god støyskjerming. Den generelle holdningen blant vefolkningen er at vi ikke bekymrer oss så mye for skyteskuddene, men ser for oss at helikoptertrafikken kan bli noe forstyrrende. Greit å vite om tenker jeg! Lykke til med valget og eventuelt flytting hit Anonymkode: cb5dd...df3 Tusen takk for svar. Veldig fint å høre litt om bhg og skole, og ikke minst dette med støy! HI Anonymkode: 3fba4...1c0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: De jeg kjenner som har flyttet dit har skrytt veldig! Gjennom barnas interesser og gjennom egne interesser og verv har de følt seg veldig godt mottatt. Anonymkode: 7d0ac...019 Tusen takk for svar😊 Anonymkode: 3fba4...1c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå