Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #1 Skrevet 25. mars 2019 Jeg har ei på 3 år som skal ha glutenfri og laktosefri kost fremover. Forslag til frokost og matpakke? Anonymkode: 0208c...ef8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #2 Skrevet 25. mars 2019 Når det gjelder laktose, bør du jo bytte ut med laktosefrie produkter, ikke kutte ut melkeprodukter, for hun trenger kalsium. Brød kan du jo enten bake selv, eller kjøpe disse ferdige som du får kjøpt fryst. Det kommer jo også an på hva hun er vant til å spise, er det brødskiver hun er vant med, eller er et omelett, salat el.l? Anonymkode: 1d515...858
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når det gjelder laktose, bør du jo bytte ut med laktosefrie produkter, ikke kutte ut melkeprodukter, for hun trenger kalsium. Brød kan du jo enten bake selv, eller kjøpe disse ferdige som du får kjøpt fryst. Det kommer jo også an på hva hun er vant til å spise, er det brødskiver hun er vant med, eller er et omelett, salat el.l? Anonymkode: 1d515...858 Hun spiser frokostblanding til frokost vanligvis. Og brød i matpakken. Hi Anonymkode: 0208c...ef8
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 Jeg spiser ikke laktose eller gluten selv. Spiser glutenfri knekkebrød til frokost med egg. Laktosefritt er enkelt. Finnes laktosefritt i omtrent av alt. Så bytt ut vanlig melk og smør med laktosefritt etc hvis hun fortsatt vil spise frokostblanding så finnes det i glutenfritt. Men ville heller lagd havregrøt, omelett etc. Matpakker så spiser ikke mine barn brød uansett så her går det i kyllingsalat, ris og kylling, karbonade med pastaskruer etc. Kjøp glutenfri pasta. Alltid greit å ha en pakke glutenfrie rundstykker i fryseren også så man kan bruke det også. Anonymkode: c8aea...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå