Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Jeg har en profil på et nettdatested. Stort sett er det ok henvendelser, men innimellom kommer det førstehenvendelser som er litt vanskelige å tolke. En skrev "Hilsen fra *stedsnavn*". Ingenting annet. Hvis han hadde hatt bilder og en ordentlig profiltekst... men ingenting. Ingen bilder, ingen profiltekst. Ingenting. Jeg har ordentlige bilder og en profiltekst. Hva tenker slike mottaker skal bli interessert i? Ingenting? Og hvordan ville du tolket "Hm, du var flott... du virker som en spennende utfordring..."? Anonymkode: 62dd9...597
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #3 Skrevet 25. mars 2019 At han bare vil ha seg et ligg, men at han ikke vil vise hvem han er. Anonymkode: ea5fb...72e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #4 Skrevet 25. mars 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: At han bare vil ha seg et ligg, men at han ikke vil vise hvem han er. Anonymkode: ea5fb...72e Begge to? Den første er jeg enig i, for den viser jo ikke noe som helst av seg selv. Hvordan denne kan tro at en kvinne skal falle for ham, det forstår jeg ikke. Jeg tolker den første som mest trolig gift/samboer og ute etter å være utro, ønsker ikke bli avslørt. Den andre synes jeg er litt vanskeligere å forstå, for profilen ellers gir inntrykk av å være seriøs. Uansett er vel ingen av disse noe for meg, men jeg bare lurer på hva andre tenker om slike kommentarer. Anonymkode: 62dd9...597
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Begge to? Den første er jeg enig i, for den viser jo ikke noe som helst av seg selv. Hvordan denne kan tro at en kvinne skal falle for ham, det forstår jeg ikke. Jeg tolker den første som mest trolig gift/samboer og ute etter å være utro, ønsker ikke bli avslørt. Den andre synes jeg er litt vanskeligere å forstå, for profilen ellers gir inntrykk av å være seriøs. Uansett er vel ingen av disse noe for meg, men jeg bare lurer på hva andre tenker om slike kommentarer. Anonymkode: 62dd9...597 Å, det er 2 forskjellige personer, beklager, det skjønte jeg ikke. Da tenker jeg at den uten bilde eller info er sånn som jeg skrev. Den andre kan bare være litt klønete i ordleggingen, og hadde nok svart han siden resten av profilen virker seriøs. Anonymkode: ea5fb...72e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Begge høres ut som de kun er ute etter et ligg. Men han andre er singel. Anonymkode: ecbe8...44c
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Takk for svar begge to. Jeg er rimelig sikker på at den første bare er ute etter sex og at den første er singel. Med nr. to føler jeg det er noe som skurrer, så jeg vet ikke, blir nok ikke noe kontakt der heller. Det gir meg assosiasjoner som at det vil være en utfordring om han greier å få meg til sengs, liksom. Mulig det ikke er det han mener, men jeg trenger uansett en mann som er bedre på å uttrykke seg. Jeg blir bare litt forundret over måten noen menn velger å ta kontakt på. Den første, hva tror han om kvinner - at de er så desperate at de jubler over en mail fra en bildeløs profil uten en eneste beskrivelse av mannen? Kan ikke forstå at de får napp på slikt. Om jeg kun hadde vært ute etter en elsker hadde jeg heller ikke svart på det. Den andre forstår jeg heller ikke, det er jo ikke noe å kommentere, ingen kommentarer om meg og min profil, forteller ikke noe om seg selv, han byr ikke på seg selv i det hele tatt. Om jeg tar kontakt med noen så tenker jeg jo gjennom hva den andre vil tenke med det jeg skriver, hvordan jeg kan gi uttrykk for at jeg liker profilen, spørre om noe som kan åpne for en fornuftig dialog. Anonymkode: 62dd9...597
beef sister Skrevet 26. mars 2019 #8 Skrevet 26. mars 2019 Felles er jo at begge ikke har imponerende ferdigheter hva skriftlig kommunikasjon angår. Det er jo skremmende nok i seg selv. Den første personen kjeder seg i forholdet sitt og forstår åpenlyst ikke hvordan man vekker andres interesse (manglende bilde er forståelig nok dersom man lever på kanten, men null tekst og stedsnavnhilsener byr jo ikke akkurat opp til videre interesse hos mottakeren). Nummer to er klar for å ta tastingen videre til neste level av dirtyness. Totalt uinteressert i person, bare i andre ting.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #9 Skrevet 31. mars 2019 På 26.3.2019 den 5.16, beef sister skrev: Felles er jo at begge ikke har imponerende ferdigheter hva skriftlig kommunikasjon angår. Det er jo skremmende nok i seg selv. Den første personen kjeder seg i forholdet sitt og forstår åpenlyst ikke hvordan man vekker andres interesse (manglende bilde er forståelig nok dersom man lever på kanten, men null tekst og stedsnavnhilsener byr jo ikke akkurat opp til videre interesse hos mottakeren). Nummer to er klar for å ta tastingen videre til neste level av dirtyness. Totalt uinteressert i person, bare i andre ting. Har visst gått glipp av svaret ditt. Tror du har rett også. Første person skrev jeg tilbake til, etter å ha fått enda en melding fra ham: "prøver igjen her". Jeg skrev da at jeg regnet med at han var gift/samboer siden han valgte å ikke ha bilde/tekst og at det var uinteressant for meg. Fikk "ok" tilbake, så det stemte nok. Andre person har jeg ikke svart, men denne har lagt ut noen nye bilder av seg selv som tyder på det du tolker, beef sister. Greit å høre hva andre mener også. Jeg har forståelse med de som har dysleksi og ikke skriver bra. Men min erfaring er at disse likevel som regel greier å uttrykke seg greit og forståelig og sammenhengende. Det er imidlertid forbausende mange som bare ikke greier å uttrykke seg, og da tror jeg også at de ofte sliter med å uttrykke seg muntlig i situasjoner som krever det. Da er det uansett uinteressant for meg. Jeg må ha en som både gir av seg selv og som er i stand til å uttrykke seg generelt. Anonymkode: 62dd9...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå