Gå til innhold

Tør ikke låne min bil pga eksen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sammen med en flott mann. 

I dag var vi på besøk ikke langt fra der jrg bor. Han skulle på et møte som eksen også skulle på. Iom at det er nærme der jeg bor, så sa jeg han kunne bare kjøre meg hjem og ta min bil til møtet og hente meg etterpå. Det var han først enig i, men plutselig så ble det veldig vanskelig og det endte med at jeg måtte kjøre han til andre siden av byen for at han skulle hente sin bil for å kjøre til møtet. Dette ble egentlig veldig tungvindt. 

Skjønte fort at dette er pga han er redd eksen skal se at han kjører min bil. Tror ikke hun er helt over han, men vil ikke innrømme det. De har barn og må selvfølgelig ha kontakt, men merker han er veldig «redd» henne på et vis. 

Hadde lyst å si noe, men lot det være.Men, syntes det er litt trist vi må «gjemme» oss for eksen pga hun blir sur. Det er to år siden de gikk fra hverandre. De er separert, men han vil ikke sende inn skillsmisse pga hun kan bli  sur. 

Anonymkode: 6e1cf...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke vil sende inn skillsmissepapirene da tenker jeg ett av to...

Enten er han ikke helt over henne selv.

Eller, hun har et eller annet tak på ham, kanskje truer ham slik at han kues og kanskje også er redd for å miste samvær med ungene (hvis de har barn sammen).

En mann som ikke tør gå videre er å be om problemer å fortsette sammen med.

En kompis av meg var slik. Der hadde eksen psykopatiske trekk (hennes psykolog som mente hun var psykopat). Han var fullstendig kuet, han kunne ikke bruke nye klær når han hentet barna, for da tok hun det som tegn på at han pyntet seg fordi han hadde truffet en ny dame (noe som ikke stemte) og så laget hun helvete. Han kunne heller ikke hente barna i en annen bil enn den bilen hun kjente, for da kunne hun nekte å la ham få barna (selv om de var sikret i annen bil). Han var på mange måter ødelagt av henne, og etter lang tid greide hun dessverre å lokke ham tilbake. Nå har han ikke kontakt med gamle venner osv. fordi hun ikke takler det. Veldig trist.

Jeg hadde ikke fortsatt det forholdet ditt, Hi, hvis han ikke er klar til å bli skilt og gå videre. At eksen "blir sur" er ikke et akseptabelt argument. Snakk med ham, ikke kritiser ham, men finn ut hva som egentlig ligger bak i at han ikke vil eller ikke tør ta ut skillsmisse. Hva er det han er redd for? Har han fremdeles ikke taklet det at familien er brutt opp? Er han redd for at hun vil straffe ham eller barna? Annet? Er det det første så er han uansett ikke klar for et nytt forhold. Er det det andre så må han ta de ev. problemene som måtte komme med familievernkontor o.l.

Anonymkode: 77fd2...a05

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han ikke vil sende inn skillsmissepapirene da tenker jeg ett av to...

Enten er han ikke helt over henne selv.

Eller, hun har et eller annet tak på ham, kanskje truer ham slik at han kues og kanskje også er redd for å miste samvær med ungene (hvis de har barn sammen).

En mann som ikke tør gå videre er å be om problemer å fortsette sammen med.

En kompis av meg var slik. Der hadde eksen psykopatiske trekk (hennes psykolog som mente hun var psykopat). Han var fullstendig kuet, han kunne ikke bruke nye klær når han hentet barna, for da tok hun det som tegn på at han pyntet seg fordi han hadde truffet en ny dame (noe som ikke stemte) og så laget hun helvete. Han kunne heller ikke hente barna i en annen bil enn den bilen hun kjente, for da kunne hun nekte å la ham få barna (selv om de var sikret i annen bil). Han var på mange måter ødelagt av henne, og etter lang tid greide hun dessverre å lokke ham tilbake. Nå har han ikke kontakt med gamle venner osv. fordi hun ikke takler det. Veldig trist.

Jeg hadde ikke fortsatt det forholdet ditt, Hi, hvis han ikke er klar til å bli skilt og gå videre. At eksen "blir sur" er ikke et akseptabelt argument. Snakk med ham, ikke kritiser ham, men finn ut hva som egentlig ligger bak i at han ikke vil eller ikke tør ta ut skillsmisse. Hva er det han er redd for? Har han fremdeles ikke taklet det at familien er brutt opp? Er han redd for at hun vil straffe ham eller barna? Annet? Er det det første så er han uansett ikke klar for et nytt forhold. Er det det andre så må han ta de ev. problemene som måtte komme med familievernkontor o.l.

Tskk for svar! De har barn, men de er tenåringer. Ja, jeg må snakke med han. 

I dag da vi var på besøk (familie av meg), så sa han plutselig «Tenkt om xxxxx hadde visst at vi var med din familie, da hadde hun ikke blitt blid». Jeg gadd ikke svare på det engang.

Han sier han vil gifte seg med meg en dag, men da jeg sier at han først må skille seg så soer han at han må få gjort det, men det skjer ingenting. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tskk for svar! De har barn, men de er tenåringer. Ja, jeg må snakke med han. 

I dag da vi var på besøk (familie av meg), så sa han plutselig «Tenkt om xxxxx hadde visst at vi var med din familie, da hadde hun ikke blitt blid». Jeg gadd ikke svare på det engang.

Han sier han vil gifte seg med meg en dag, men da jeg sier at han først må skille seg så soer han at han må få gjort det, men det skjer ingenting. 

Vær tydelig - "du sier stadig vekk at du skal skille deg, men du gjør ikke noe med det. Hvorfor? Når har du tenkt å sende inn skillsmissepapirene?"

Og om han ikke gjør det, ikke kast bort tid på en fyr som trolig har hangups du ikke vet om.

Eksen er tydeligvis en ganske stor del av livet hans fremdeles, en han orienterer sitt liv ut fra, siden han sa det han sa om "tenk om hun visste...".

Jeg tror ikke han er så ferdig der som han ev. sier han er.

Jeg hadde nok bare trekt meg unna, sagt at han får rydde opp og skaffe seg en formell skillsmisse, da kan han komme tilbake og se hvor du er i livet, men at inntil han gjør alvor av det så holder du deg unna. Se også litt på andre ting, er han treg til å gjøre andre ting også? Er han så konfliktsky at det blir et problem? Hvorfor er hennes følelser fremdeles så viktig for ham?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...