Gå til innhold

Infeksjon etter utskrapning, noen som har opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 2 runder med Cytotec måtte utskrapning til for å få ut fosteret da det ikke kom ut. Jeg hadde gått gravid i 11 uker da jeg på tidlig ul fikk beskjed om MA i ca uke 5. Etter utskrapning fikk jeg infeksjon og lå på sykehuset i 2 døgn der jeg fikk 2 ulike antibiotika kurer intravenøst. Ble sendt hjem med kurene i tablettform men måtte avslutte kuren da jeg reagerte sterkt på antibiotikaen. Det gikk heldigvis fint da CRP og leukocytter gikk ned og kroppen klarte å ordne opp.

Det er litt over 5 uker siden utskrapningen og litt over 4 uker siden de opppdaheg infeksjon, men jeg har fortsatt ikke kommet meg. Er kjempe kvalm, har dårlig matlyst og føler jeg virkelig sliter. Kvalmen holder på å ta knekken på meg. 

Noen her som har opplevd infeksjon etter utskrapning her og kan dele tanker og erfaringer med meg? Hvor lang tid tok det før du var «på bena» igjen? Hvordan var din opplevelse av det? Hvordan hadde du det?

Anonymkode: 19bcb...1e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde det en gang etter en sa med utskrapning. Lå på Ullevål sh i 14dager. Det tok meg flere uker å komme meg. Men jeg tror nok at det psykiske aspektet med at det er en sa etc gjør (i allefall med meg) at det tok lengre tid å komme seg en ved en "vanlig" infeksjon. Man blir "svakere", på en måte. 

Anonymkode: b6889...0c0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Opplevde det en gang etter en sa med utskrapning. Lå på Ullevål sh i 14dager. Det tok meg flere uker å komme meg. Men jeg tror nok at det psykiske aspektet med at det er en sa etc gjør (i allefall med meg) at det tok lengre tid å komme seg en ved en "vanlig" infeksjon. Man blir "svakere", på en måte. 

2 uker?! Det var veldig lenge.. Er det lenge siden? Jeg er så lei av å ikke være i form. Vil bare være i god form igjen og kunne gjøre det jeg har pleid. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

2 uker?! Det var veldig lenge.. Er det lenge siden? Jeg er så lei av å ikke være i form. Vil bare være i god form igjen og kunne gjøre det jeg har pleid. 

Først lå jeg der pga blødninger og etterhvert utskrapning, så kom jeg vel hjem et par dager før jeg måtte tilbake igjen pga smerter og feber som da var infeksjonen. Lå en uke til mens de prøvde div antibiotika. Tilslutt måtte de inn i buken, og oppdaget blødninger der som hadde ført til bukhinnebettenelse. Da oppdaget de også endometeriose (har blitt operert for det to ganger til etterpå), og fikk bredt bort mye vev. 

Det er nå snart 10år siden, tiden flyr... 

Du må tenke på at kraftig antibiotikakurer er "drepen" for immunforsvaret. Så man kan med fordel forsøke å bygge det opp igjen med feks tilskudd av melkesyrebakterier, tran/d-vitamin og kosthold generelt. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først lå jeg der pga blødninger og etterhvert utskrapning, så kom jeg vel hjem et par dager før jeg måtte tilbake igjen pga smerter og feber som da var infeksjonen. Lå en uke til mens de prøvde div antibiotika. Tilslutt måtte de inn i buken, og oppdaget blødninger der som hadde ført til bukhinnebettenelse. Da oppdaget de også endometeriose (har blitt operert for det to ganger til etterpå), og fikk bredt bort mye vev. 

Det er nå snart 10år siden, tiden flyr... 

Du må tenke på at kraftig antibiotikakurer er "drepen" for immunforsvaret. Så man kan med fordel forsøke å bygge det opp igjen med feks tilskudd av melkesyrebakterier, tran/d-vitamin og kosthold generelt. 

Huff, det hørtes forferdelig ut! Håper det går bra med deg i dag. Føler infeksjonen/antibiotika-kuren har ødelagt meg helt. Aldri følt meg så svak, selv etter 4 uker. Er så fryktelig kvalm og gåen! 

Skrevet

Ville fått en hastetime hos fastlegen i morgen, det kan være at du fortsatt har en infeksjon.

Anonymkode: 094a1...227

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Huff, det hørtes forferdelig ut! Håper det går bra med deg i dag. Føler infeksjonen/antibiotika-kuren har ødelagt meg helt. Aldri følt meg så svak, selv etter 4 uker. Er så fryktelig kvalm og gåen! 

Det var ganske ustas når det sto på ja. Men du, det er verd å ta en liten kontroll hos legen. Det kan jo være at du har lav blodprosent eller jernlager feks, eller annen ubalanse. Kjekt å ta en "EU kontroll" før du begynner med kosttilskudd etc, i tilfelle det ligger noe mer bak. 

God bedring 🙂

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville fått en hastetime hos fastlegen i morgen, det kan være at du fortsatt har en infeksjon.

Anonymkode: 094a1...227

Hei, takk for svar. Jeg har ikke lenger infeksjon. Har hatt jenvnlige kontrolltimer for sjekk av CRP og leukocytter. Har heller ikke feber. Infeksjonen er ferdigbehandlet, nå er det å «komme meg på bena» jeg sliter med. Har du hatt infeksjon etter utskrapning?

Skrevet

Kommentar for å få tråden opp. HI

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...