Gå til innhold

Fly i graviditeten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 6 uker på vei nå og i juni er jeg ca 3 mnd på vei. Jeg og min samboer tenker å dra til England i sommer, hjem til hans familie. Er det risikofylt å ta fly i 2 timer? Skal forhøre meg med min fastlege. Vil heller være på den sikre siden. Hva slags erfaringer har dere?

Anonymkode: ac3eb...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke forbundet med risiko å fly i 2 timer. Kjøp deg støttestrømper hvis du er bekymret. Du får støttestrømper på apotek eller på color4care:
https://www.color4care.no/54-stottestromper

Der har de mye fint.

Anonymkode: e3774...239

Det står en del risikoer og slikt, men støttestrømper hjelper for fosteret?

Anonymkode: ac3eb...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det står en del risikoer og slikt, men støttestrømper hjelper for fosteret?

Anonymkode: ac3eb...b40

Nei, støttestrømper hjelper for blodpropp i leggene. Det er ikke så stor fare for blodpropp heller på såpass korte turer, og heller ikke så tidlig i svangerskapet.
Har aldri hørt at det er risiko med å fly i svangerskap. Tror jeg har flydd i alle mine svangerskap, opptil flere ganger, men det betyr selvfølgelig ikke at du må gjøre det.

Anonymkode: e3774...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, støttestrømper hjelper for blodpropp i leggene. Det er ikke så stor fare for blodpropp heller på såpass korte turer, og heller ikke så tidlig i svangerskapet.
Har aldri hørt at det er risiko med å fly i svangerskap. Tror jeg har flydd i alle mine svangerskap, opptil flere ganger, men det betyr selvfølgelig ikke at du må gjøre det.

Anonymkode: e3774...239

Har bare lest mye om at det kan føre til abort, skader og slikt. Er veldig bekymret for at det kan skje noe, men nå som du skrev at du har flydd i alle dine svangerskap, så følte jeg meg litt mer trygg. Tusen takk<3

Anonymkode: ac3eb...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, støttestrømper hjelper for blodpropp i leggene. Det er ikke så stor fare for blodpropp heller på såpass korte turer, og heller ikke så tidlig i svangerskapet.
Har aldri hørt at det er risiko med å fly i svangerskap. Tror jeg har flydd i alle mine svangerskap, opptil flere ganger, men det betyr selvfølgelig ikke at du må gjøre det.

Anonymkode: e3774...239

Å reise med fly er trygt for gravide inntil omtrent fire uker før forventet nedkomst. Lengre flyreiser kan være forbundet med økt risiko for blodpropp-sykdom i leggene. Diskuter dette med legen din før du reiser.

klippet fra nhi.no (norsk helseinformatikk)

Anonymkode: e3774...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å reise med fly er trygt for gravide inntil omtrent fire uker før forventet nedkomst. Lengre flyreiser kan være forbundet med økt risiko for blodpropp-sykdom i leggene. Diskuter dette med legen din før du reiser.

klippet fra nhi.no (norsk helseinformatikk)

Anonymkode: e3774...239

Okei, greit tusen hjertelig takk!

Anonymkode: ac3eb...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...