Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Som kan fortelle hvordan det var? Anonymkode: e0d9c...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Google er din venn https://sml.snl.no/distriktspsykiatrisk_senter Anonymkode: a4808...ba8
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Ja. Hva vil du vite?😊 Jeg har kun vært der to ganger til nå. Det var helt forferdelig å sitte på venterommet første gangen, de andre så såå psyke ut, og jeg ble helt satt ut. Hadde lyst å rope ut; «jeg hører ikke til her!!». (Før noen blir provosert: mener ikke å være slem. Er bare mine vanskelige følelser rundt det å kanskje slite psykisk. Men ja, vet at alle kan bli syke). Første timen brukte vi på å «bli kjent». Fortalte om meg selv og fikk beskjed om å fortelle om livet mitt, fra jeg ble født og frem til nå. Andre time satt hun igang med utredning/diagnostisering. Svarte på MANGE spørsmål. Jeg har følt meg ivaretatt på en god måte 😊 Anonymkode: b7690...672
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Jeg ska ha traumebehandling. Lurer på hvordan det fungere? Har levd i flere år i redsel og opplevd mye tøft. Men er veldig redd for hvordan jeg kommer til å oppleve dette. Anonymkode: e0d9c...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Hvor lenge er en der omgangen? Går det ann å ta en samtale over tlf og? Anonymkode: e0d9c...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 Er det lov og ha noen med? Anonymkode: e0d9c...8e1
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 Jeg går til samtaler hos psykriatisk sykepleier og det er veldig bra. Ikke skummelt i det hele tatt. Jeg syns også det var litt rart å sitte på venterommet, men straks jeg kom inn på kontoret så følte jeg meg ivaretatt og trygg. En time er på 45 min og den går veldig fort. Det er så tydelig at hun ønsker å bidra og hjelpe og jeg er trygg på at de som velger et slikt yrke er åpne og empatiske mennesker. Jeg vet ikke om du kan ta samtaler over telefon, men jeg såg minst to som hadde følge med seg. Den ene som fulgte ble sittende igjen når behandler hentet, mens den andre som var med som følge ble med bortover gangen, jeg vet jo ikke om hun ble med inn. Men sannsynligvis er det nok greit om du vil ha med følge i hvert fall den første gangen. Jeg håper ikke at du lar bekymringene dine hindre deg i å få hjelp, det er mange dyktige mennesker som kan bidra til at du får det bedre. Lykke til! Anonymkode: d61ae...29d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 Jeg gikk på DPS i 1,5 år, jeg kom til en dyktig traume psykolog. Vi startet jo ikke med traume behandling med en gang, tror det tok rundt 6 mnd før vi startet med det. Var vel for å bygge et form for forhold, og at jeg skulle bli trygg på han. Traumebehandlingen jeg gikk igjennom, var å gå inn i traumet gang på gang, fikk veiledning av han. Ellers jobbet vi og med samtaler med mine foreldre, de som utsatte meg for mye grusomt. Mentale samtaler, da mine foreldre ikke lever. Anonymkode: 3d4f4...f2d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Jeg holder seriøst på å klikke. Håper at jeg ikke må vente 6 mnder på det legene mener jeg må igjennom for å få det bedre. Hvor ofte gikk du? Sitter på legekontoret nå og stresser etter ei grusom helg. Anonymkode: e0d9c...8e1
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Slitsomt. Mye avhenger av at du har KJEMI MED BEHANDLEREN Anonymkode: a15d6...e90
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder seriøst på å klikke. Håper at jeg ikke må vente 6 mnder på det legene mener jeg må igjennom for å få det bedre. Hvor ofte gikk du? Sitter på legekontoret nå og stresser etter ei grusom helg. Anonymkode: e0d9c...8e1 Hva mener du egentlig? Anonymkode: a15d6...e90
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #12 Skrevet 25. mars 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det lov og ha noen med? Anonymkode: e0d9c...8e1 De vil helst ikke tror jeg. Anonymkode: a15d6...e90
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #13 Skrevet 25. mars 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge er en der omgangen? Går det ann å ta en samtale over tlf og? Anonymkode: e0d9c...8e1 1 time-2timer. Nei. Anonymkode: a15d6...e90
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #14 Skrevet 25. mars 2019 Har du blitt henvist og fått innkalling? Isåfall kan du ringe dit og høre. Alle disse spørsmålene er det kun de som kan svare på Lykke til! Anonymkode: b7690...672
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #15 Skrevet 25. mars 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg holder seriøst på å klikke. Håper at jeg ikke må vente 6 mnder på det legene mener jeg må igjennom for å få det bedre. Hvor ofte gikk du? Sitter på legekontoret nå og stresser etter ei grusom helg. Anonymkode: e0d9c...8e1 Jeg var suicidal og svært deprimert da jeg kom inn og. Er man så deprimert, er det ikke lurt å starte med traume behandling, da man ofte får det verre en stund, før det blir bedre med traume behandling. Hvor kjapt du får starte med traume behandling, er det ingen av oss som kan svare på. Men uansett så vil de jo prøve å hjelpe deg så godt de kan. Anonymkode: 3d4f4...f2d
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2019 #16 Skrevet 25. mars 2019 Hvor lang tid gikk det før du fikk din første time etter henvisningen? Anonymkode: 96689...07f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå