Gå til innhold

Inspirert av tråden i går om DS....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at flere i tråden om ds mener at problemet i våre dager er at folk med «dårlige gener» i våre dager formerer seg. Kontra gamle dager, da de døde før de kom så langt. En annen som snakket om «dårlige gener» var en ung fyr på Trygdekontoret. Han var hellig overbevist om at han hadde dårlige gener og at dette var årsaken til at han ikke fikk seg dame.... fyren hadde et helt greit utseende. Hva er greia med dette?

Tenker at i gamle dager var det like mye tilfeldigheter som gjorde at folk vokste opp eller ikke. I en søskenflokk på fire i min familie døde tre barn, bare min oldefar vokste opp. Det skyldtes ikke genene men tilfeldigheter. To mindre barn døde av infeksjoner pga at det ikke var medisin, en eldre bror kom bort på sjøen.

Derfor lurer jeg oppriktig på hva dere tenker om dette, dere som snakker om «dårlige gener». 

Anonymkode: 2e21b...b9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var nok ikke alltid så mye bedre i "gamle dager" Var du født i fattige kår og hadde gode evner så var det flaks som avgjorde om du fikk realisert dem.

Men det jeg tror er at folk i en viss grad søker make på sitt nivå. Vi får nok et skille mellom dem som vokser opp med både gode arveegenskaper og i et stimulerende miljø kontra de som ikke vant i lotto hverken på arv eller miljøsiden.

Jeg har ikke lest tråden du viser til, så mulig jeg svarer deg litt på siden av det du tenker på.

Skrevet

Ja, folk har jo «likere» muligheter nå, ihvertfall i vår del av verden. Er det sånn tror du at de med «dårlige» arveegenskaper på en måte reproduserer seg i større grad enn tidligere? Da det var vanskeligere for evnerike mennesker å komme seg ut av fattigdom fex?

Undrer meg fortsatt litt over hva de som snakker om «dårlige gener» mener. Man kan jo gode evner, men likevel være genetisk disponert for sykdom (tenkt stephen hawking). Motsatt kan man være dum som et brød, stygg som arvesynden men frisk som en fisk med gener som holder deg i live til du blir 100. 

Anonymkode: 2e21b...b9d

Skrevet

Jeg ser på programmet nå, og det eneste jeg kan slå fast er at disse trenger noe å skylde på for å bortforklare hvorfor de ikke får seg dame.

Anonymkode: e2d86...d86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...