Gå til innhold

Permisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er gravid nå med barn nr. 2 , jeg og kjæresten skal flytte sammen før barnet blir født. Jeg har netopp tatt fagbrev å har ikke jobbet så jeg har ikke rett på foreldrepenger. Jeg leter etter jobb nå men får ikke noe napp. Når barnet blir født så blir jeg jo hjemme siden jeg ikke har noe jobb. Men hvor lenge får pappen være hjemme med barnet da? Han har vell fortsatt rett på permisjon selvom jeg er hjemme? 

 

Anonymkode: 495b2...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.3.2019 den 14.07, Anonym bruker skrev:

Hei jeg er gravid nå med barn nr. 2 , jeg og kjæresten skal flytte sammen før barnet blir født. Jeg har netopp tatt fagbrev å har ikke jobbet så jeg har ikke rett på foreldrepenger. Jeg leter etter jobb nå men får ikke noe napp. Når barnet blir født så blir jeg jo hjemme siden jeg ikke har noe jobb. Men hvor lenge får pappen være hjemme med barnet da? Han har vell fortsatt rett på permisjon selvom jeg er hjemme? 

 

Anonymkode: 495b2...afd

Dersom du ikke har rett på foreldrepenger får ikke far fedrekvoten dessverre.  Han har uansett rett på fri i 14 dager etter fødsel men det er opp til arbeidsgiver om den er lønnet.  

Han kan likevel ha rett på foreldrepenger på eget grunnlag men da må du ut i aktivitet for at han skal få noe. Du kan lese mer om det her

https://familie.nav.no/om-foreldrepenger

Anonymkode: b443f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...