Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Datteren min har hatt konstant hodepine i to døgn, blir ikke bedre av verken paracet eller pinex. I tillegg har hun masse petekkier i ansiktet, på halsen og brystet. Blodprøver er fine, hjernehinnebetennelse var frykten, men er undersøkt for og utelukket. Allmenntilstanden er noenlunde, men slakk og sliten. Gode råd tas i mot med takk! Jeg har åpen linje til barneavdelingen på et av distriktets sykehus. Lurer litt på om jeg skal ringe dem eller om jeg er hysterisk mamma... Anonymkode: 7e151...32f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Jeg ville ringt dem. Man har ikke slike petekkier der uten grunn. Har de sjekket leveren hennes? Hvis ikke Leverproblemer kan gi både hodepine, kvalme, dårlig form og petekkier. Men selvfølgelig, trenger absolutt ikke å være det. Jeg får petekkier i ansikt og ev. hals om jeg kaster opp (skjer kanskje en gang pr. 10 år) eller brekker meg veldig uten å kaste opp, men petekkier på kroppen kan ikke skyldes det. Jeg har et problem som også involverer leveren, og jeg er mye kvalm, har hodepine som ikke reagerer på smertestillende, generelt dårlig form og veldig sliten, og da det var litt mer akutt for noen år siden så fikk jeg brått også masse petekkier, spesielt på overkroppen, men også ellers på kroppen. Jeg synes du skal ringe og be om et råd siden du har fått åpen linje til barneavdelingen, og om det ikke nevnes, spør om de har tatt leverprøver av henne. Anonymkode: a5655...190
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 da ringer du barneavd, kan være noe med nyrene Anonymkode: 78968...d1d
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Petekkier kan komme av "vanlig" virus infeksjon også, uten at det er krise. Men siden det er et symptom på noen relativt alvorlige tilstander også så ville jeg, om det var mitt barn, brukt de kortene jeg hadde for å få en grundig vurdering før du slår deg helt til ro. Spesielt ved barn. Ingen i helsevesenet (i allefall ikke de av oss som er normalt oppegående) dømmer en forelder som hadde kommet med det du beskriver. Heller en sjekk for mye osv. Anonymkode: 43c7e...fb9
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Datteren min har hatt konstant hodepine i to døgn, blir ikke bedre av verken paracet eller pinex. I tillegg har hun masse petekkier i ansiktet, på halsen og brystet. Blodprøver er fine, hjernehinnebetennelse var frykten, men er undersøkt for og utelukket. Allmenntilstanden er noenlunde, men slakk og sliten. Gode råd tas i mot med takk! Jeg har åpen linje til barneavdelingen på et av distriktets sykehus. Lurer litt på om jeg skal ringe dem eller om jeg er hysterisk mamma... Anonymkode: 7e151...32f Paracet og pinex er akkurat det samme, greit at du vet det , og ikke gir dobbelt opp. Og hvis det er noe lever relatert , som noen her skriver, bør ikke Paracet brukes! Ring legen igjen Anonymkode: 8911d...606
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 Hodepinen har økt mye. Petekkiene er nesten borte. Lokal legevakt har nå, i samråd med lokal barneavdeling gitt Naproxen i kombinasjon med paracet. Spiser godt. Sover nå. Må til fastlege i morgen. Anonymkode: 7e151...32f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 Følg med henne, og blir hun verre i natt så ikke nøl med å ta kontakt med sykehuset igjen. Ring legen med det samme de åpner telefonen i morgen. Anonymkode: a5655...190
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #8 Skrevet 24. mars 2019 Hun har ikke migreneanfall da? Barnemigrene er det endel som har Anonymkode: 070f1...f06
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #9 Skrevet 24. mars 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun har ikke migreneanfall da? Barnemigrene er det endel som har Anonymkode: 070f1...f06 Ja, det er noe jeg har tenkt på. Men legevaktlege ville ikke la henne prøve migrenemedisin. Jeg er nesten fristet til å gi henne av min migrenemedisin, men tenker at det kanskje kan være litt skummelt, det også. Petekkiene er nesten borte fra ansikt og hals, fremdeles småkvalm, men spiser og drikker godt. Anonymkode: 7e151...32f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #10 Skrevet 24. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er noe jeg har tenkt på. Men legevaktlege ville ikke la henne prøve migrenemedisin. Jeg er nesten fristet til å gi henne av min migrenemedisin, men tenker at det kanskje kan være litt skummelt, det også. Petekkiene er nesten borte fra ansikt og hals, fremdeles småkvalm, men spiser og drikker godt. Anonymkode: 7e151...32f Hvor gammel er hun? Jeg har og migrene, men ville ikke gitt min medisin til et barn, det er jo ganske sterk medisin. Anonymkode: 070f1...f06
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #11 Skrevet 24. mars 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Paracet og pinex er akkurat det samme, greit at du vet det , og ikke gir dobbelt opp. Og hvis det er noe lever relatert , som noen her skriver, bør ikke Paracet brukes! Ring legen igjen Anonymkode: 8911d...606 Mente paracet og ibux. Ikke pinex. Anonymkode: 7e151...32f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #12 Skrevet 24. mars 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er hun? Jeg har og migrene, men ville ikke gitt min medisin til et barn, det er jo ganske sterk medisin. Anonymkode: 070f1...f06 Nei, det er nettopp det. Leste i felleskatalogen at den typen medisin jeg har, kun skal gis til diagnostisert migrene. Dermed er den utelukket. Hun er straks 14 år, forresten. Anonymkode: 7e151...32f
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2019 #13 Skrevet 24. mars 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er nettopp det. Leste i felleskatalogen at den typen medisin jeg har, kun skal gis til diagnostisert migrene. Dermed er den utelukket. Hun er straks 14 år, forresten. Anonymkode: 7e151...32f Har du prøvd kalde omslag? Jeg bruker ispose som er godt pakket inn, så ikke det blir altfpr kaldt. Har du reisesyketabletter, så kan du gi henne det for kvalmen. Stakkars jenta di, det er fælt å ha så vondt i hodet. Anonymkode: 070f1...f06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå