Gå til innhold

Hvordan tilberede blomkål og brokkoli uten at det blir vassent?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er jo forskjellig koketid på de, men det er så stress å koke de hver for seg. 

Så noen som har tips til å få de akkurat nok kokt uten å koke de ihjel?

Anonymkode: 0681d...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Det er jo bare å ha i broccolien når det er 3min igjen av koketiden til blomkål. 

☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steker de raskt i panna på høy varme med smør og salt. Da blir de cruncvy! Koker aldri grønnsaker.

Anonymkode: ab8b3...a6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomkål i små buketter i bunnen av kjelen, brokkoli i store på toppen. Litt vann som knapt dekker blomkålen. Da blir blomkålen kokt og brokkolien dampet. Funker hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i blomkålen litt før brokkolien, og koker i 3-4 min etter at brokkolien er kastet i.

Jeg koker i litt store buketter og vil ha de litt harde i midten, orker ikke gjennomkokte og vasne grønnsaker.

Anonymkode: 22e04...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har i blomkålen litt før brokkolien, og koker i 3-4 min etter at brokkolien er kastet i.

Jeg koker i litt store buketter og vil ha de litt harde i midten, orker ikke gjennomkokte og vasne grønnsaker.

Anonymkode: 22e04...ae7

Men brokkoli blir jo fortere ferdig enn blomkål. Jeg gjør omvendt av deg, blomkål først

Anonymkode: 3c080...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best å ovnsbake de, evt steke de i panna. Dampkoker de av og til, da ligger de ikke i vann, tar i blomkålen først, så brokkoli.

Anonymkode: 3c080...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...