Gå til innhold

Blir sprø i hodet: sopp eller bakteriell vaginose?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med det jeg har trodd var sopp i åtte år. Symptomene er kløe, svie og økt utflod, som lukter litt emment. Kurer med diflucan har bare hjulpet midlertidig.

Omsider ble jeg henvist til spesialist. Hun skal være en ener på sitt felt. Jeg hadde dessverre en god periode den dagen, og hun fant ingen indikasjoner på sopp. Så fikk jeg resept på stikkpiller mot bakteriell vaginose. Til min store forbløffelse funket dette, og underlivet mitt ble bortimot luktfritt. Så var det bra i to uker.

Nå er det like ille igjen. Er det noen som vet om medisin mot bakteriell vaginose kan hjelpe mot sopp? Og det at diflucan har funket tidligere ble av spesialisten forklart med placebo, noe jeg finner underlig. Jeg innbiller meg jo ikke at det klør så mye at jeg har lyst til å rive av meg hele underlivet??

Noen med erfaringer her? Jeg er desperat.

Anonymkode: 642bc...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lukter helt Jævelig av baktriell Vaginose, jeg har slitt med det flere år, og det stinker for og si det sånt, blitt mye bedre nå etter jeg bare bruker vann der.

Sopp har aldri gitt noe lukt her.

er en enkelt sjekk hos legen så finner de ut det

Anonymkode: 4500e...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig ut som bakteriell vaginose. Kjøp vivag stikkpiller også bruker du samme merke i intimsåpe. Hold deg unna truseinnlegg, og tett undertøy, sov gjerne uten om natten. :)

Anonymkode: 90afe...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakteriell vaginose! Ikke sopp. Jeg har også helt enormt god effekt av vagitorier, men det venner dessverre tilbake igjen like etter 😔

Anonymkode: 5d560...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bakteriell vaginose! Ikke sopp. Jeg har også helt enormt god effekt av vagitorier, men det venner dessverre tilbake igjen like etter 😔

Anonymkode: 5d560...add

Vender, selvsagt. Ikke venner. Selv om det kjennes slik 😜 At det kommer tilbake, og at det tar med seg flere venner 😅

Anonymkode: 5d560...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakteriell vaginose trenger ikke stinke. Jeg fikk påvist det og fikk behandling. Eneste symptomet var litt lukt. Litt! Som jeg egt aldri hadde reagert noe særlig på, men merket forskjell etter behandling. 

Om legen sier bakteriell vaginose er det jo det. Det kan jo komme tilbake. Det er jo en test de tar for å måle surhetsgrad k underlivet. 

Anonymkode: 6f062...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stalltips... Menskopp. 

Jeg var skeptisk, syntes det virket ekkelt, men prøvde - og har ikke hatt et tilfelle av sopp eller bv siden. Halleluja. Man slipper at det blir klamt av bind, og forstyrrelser i bakteriefloraen av tampong... Spesielt på slutten av perioden. 

Tenkte det var verdt å nevne. Det er ingen kur, men kan kanskje bidra. 

Anonymkode: dd6c6...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte må det flere kurer til før du blir kvitt bakteriell vaginose. Så jeg hadde ringt legen igjen og bedt om ny kur.

Vivag er bortkastede penger da det kun fjerner problemet midlertidig.

Anonymkode: 830af...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar!

Jeg har dessverre vært mange runder hos legen allerede.. og mensen har jeg ikke, da jeg har p-stav. Men setter pris på alke innspill! Tror jeg skal ringe spesialisten igjen, og be om en ny kur.

Anonymkode: 642bc...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Multigyn reseptfritt på apoteket. Hadde samme problem som deg, men er heldigvis kvitt problemet. Bruker Multigyn hver 3. dag nå for å forebygge. Er ganske dyr, men kan kjøpes for halv pris ca på 123apotek.no. 

Anonymkode: 318fb...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp Multigyn reseptfritt på apoteket. Hadde samme problem som deg, men er heldigvis kvitt problemet. Bruker Multigyn hver 3. dag nå for å forebygge. Er ganske dyr, men kan kjøpes for halv pris ca på 123apotek.no. 

Anonymkode: 318fb...462

Takk for tips!

Anonymkode: 642bc...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...