Gå til innhold

Kattunger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det tror jeg ikke. Jeg vil heller ikke ha en kattunge som har blitt født ute av en villkatt. Katter som har blitt født inne hos en vanelig familie og blitt vant med mennesker fra de var små er mye greiere å ha med å gjøre.

Det er mange katter som bør stereliseres og mange villkatter som bør avlives. Det betyr ikke at en del gode katteeiere ikke bør la kattene få unger.

Anonymkode: 9d4fc...108

Vanelig=vanlig, stereliseres=steriliseres. Du virker  som prototypen på settekattungerpåkatta menneske. 

Anonymkode: d779a...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanelig=vanlig, stereliseres=steriliseres. Du virker  som prototypen på settekattungerpåkatta menneske. 

Anonymkode: d779a...d93

Fordi jeg er dårlig til å stave? Hvorfor skulle det være noen sammenheng der?

Anonymkode: 9d4fc...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ca 750.000 katter som har eiere i Norge. Hver katt lever sjelden noe serlig mer enn 15 år.  For å oppretholde det tallet trengs det over 50.000 kattunger i året. Det er under 10.000 katter som omplaseres via organisasjoner i året (voksne og kattunger).

Det vil si at det er nødvendig at det fødes over 40.000 kattunger årlig, av katter med eiete, for å oppretholde bestannen.

Anonymkode: 9d4fc...108

Det du skriver er helt feil! Ja, det finnes så mange katter, men ikke alle har eiere! Les her!

https://www.dyrebeskyttelsen.no/hjemlose-dyr/

Anonymkode: 9f02c...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver er helt feil! Ja, det finnes så mange katter, men ikke alle har eiere! Les her!

https://www.dyrebeskyttelsen.no/hjemlose-dyr/

Anonymkode: 9f02c...a9d

Her er det dyrebeskyttelsen som tar feil. Dette er hvor mange katter som har en eier. De eierløse kommer i tillegg. Dyrebeskyttelsen er kjent for en noe "kreativ" bruk av statistikk 😄.

Jeg er enig i at det er et problem at en del katteeiere kvitter seg med dyrene sine på en ufin måte, men det betyr ikke at alle katter bør stereliseres eller kastreres. Vi trenger at det fødes en del kull, men ikke at kattene får formere seg fritt. Da blir det alt for mange.

 

Anonymkode: 9d4fc...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det dyrebeskyttelsen som tar feil. Dette er hvor mange katter som har en eier. De eierløse kommer i tillegg. Dyrebeskyttelsen er kjent for en noe "kreativ" bruk av statistikk 😄.

Jeg er enig i at det er et problem at en del katteeiere kvitter seg med dyrene sine på en ufin måte, men det betyr ikke at alle katter bør stereliseres eller kastreres. Vi trenger at det fødes en del kull, men ikke at kattene får formere seg fritt. Da blir det alt for mange.

 

Anonymkode: 9d4fc...108

Link til påstanden din?

Anonymkode: 9f02c...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det vil jo aldri bli kattungemangel, det er nok av uønskede katter som trenger hjem, både kattunger og voksne katter.

Anonymkode: a7ebb...9cd

Adoptere katter er for mye stress. Skrive seg på venteliste. Besøke hjem en og to ganger. Blir bare tull, tar for lang tid å vente. 

Dessuten ikke alltid kattunger inne å få, mye eldre katter. 

Bedre å kjøpe av oppdretter. 

 

Anonymkode: ac35f...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke grunnen til at du setter unger på katten din? Du sier du kan gi de gode hjem.....javel? Det KRYR av kattunger som trenger gode hjem. Steriliiser katten din etterpå er mitt råd. De er kattunger i 6 mnd....voksne i 12 til 18 år.

Anonymkode: 3d76c...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Adoptere katter er for mye stress. Skrive seg på venteliste. Besøke hjem en og to ganger. Blir bare tull, tar for lang tid å vente. 

Dessuten ikke alltid kattunger inne å få, mye eldre katter. 

Bedre å kjøpe av oppdretter. 

 

Anonymkode: ac35f...1f7

Bare tull. Adoptert flere. Null stress.

Anonymkode: 3d76c...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare tull. Adoptert flere. Null stress.

Anonymkode: 3d76c...e6a

Jo det er stress! Vi hadde lyst å adoptere en katt vi så på finn.no som var 6 mnder og kastrert. Vi måtte ta ferge 45 minutter +15 minutters kjøring,men det hadde vært helt greit om vi fikk ta pusen med oss når vi skulle hjem. Men neida på første besøk fikk vi bare komme å se katten å snakke med de som hadde katten midlertidig. Å visst det skulle vise seg at vi skulle få adoptere den så måtte vi komme tilbake å hente den 14 dager senare. Det ble for mye styr så vi tok heller imot en gratis kattunge på 12 uker av en privatperson.

Anonymkode: 34bd1...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg har fått kattunger, har de både vaksinert seg 1 gang, fått markkur, men ikke sterlisert/kasteret

Anonymkode: 0ccd5...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

når jeg har fått kattunger, har de både vaksinert seg 1 gang, fått markkur, men ikke sterlisert/kasteret

Anonymkode: 0ccd5...6d4

Har du klagd på det tastaturet ditt som ikke har store bokstaver

Anonymkode: a7ebb...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...