Gå til innhold

Hvordan legge vekk irritasjon og sinne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er så irritert, opprørt, skuffa, bekymra, lei meg, i tvil. Alt! Og da får man naturlig nok ikke sove.

Hvordan legge det av meg slik at jeg heller får sovet? Er trøtt, er ikke det. Men hodet (og kroppen) jobber på høygir. Kjempestressa og indre uro.

Anonymkode: b707a...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er så irritert, opprørt, skuffa, bekymra, lei meg, i tvil. Alt! Og da får man naturlig nok ikke sove.

Hvordan legge det av meg slik at jeg heller får sovet? Er trøtt, er ikke det. Men hodet (og kroppen) jobber på høygir. Kjempestressa og indre uro.

Anonymkode: b707a...5e6

Et triks er å si det som plager deg, eller skrive det ned. Trenger ikke si det høyt, men forme det i setninger. Da arkiveres det annerledes i hjernen og kjører ikke så mye i bakgrunnen av bevisstheten. Høres teit ut, men prøv! 

Anonymkode: 1f29f...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ta et glass vin...

Anonymkode: dfbf2...50b

Hadde gjort seg ja, men hverken liker eller har😏

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et triks er å si det som plager deg, eller skrive det ned. Trenger ikke si det høyt, men forme det i setninger. Da arkiveres det annerledes i hjernen og kjører ikke så mye i bakgrunnen av bevisstheten. Høres teit ut, men prøv! 

Anonymkode: 1f29f...838

Takk, det skal jeg forsøke☺️

Anonymkode: b707a...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meditasjon. Fokusere på pusten. Prøve å ikke tenke på noe... 

Anonymkode: 024cd...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk eller radio, for å lytte istedenfor å tenke. Plutselig har du sovnet...

Anonymkode: f1be7...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du sliter med å sovne, bør du stå opp igjen etter 15-20 minutter, og heller kjede deg i stua før du legger deg igjen. Det er også lurt å ha et ark ved siden av sengen, slik at du kan skrive ned det du tenker på i stedet for at det skal gå i loop i tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorter det i riktig perspektiv. Er dette viktig i det store bildet? Påvirker det livet ditt i så stor grad at det er verdt energien du bruker? Handler det om stolthet, overtramp, alvorlig tillitsbrudd eller har du ikke fått viljen din? Er du mindre trygg nå? Osv.

Den sorteringen hjelper meg. Som oftest er ting lite viktig i det lange løp og jeg kan sove rolig.

Anonymkode: 4df93...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere❤️ Jeg gikk gjennom tankene, satte ord på og sorterte dem. Sovnet etter endel om og men, men jeg sovna!

Anonymkode: b707a...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar dere❤️ Jeg gikk gjennom tankene, satte ord på og sorterte dem. Sovnet etter endel om og men, men jeg sovna!

Anonymkode: b707a...5e6

Så bra😊

Anonymkode: 1f29f...838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...