Gå til innhold

Baksnakker henne


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på fest for ei stund siden og overhørte noen baksnakke ei som jeg kjenner. Dem sa at hun er veldig opptatt av vise venninnene at dem har bra økonomi. Dem må reise på ferie i hver ferie gjennom hele året. Bytter ut bilene hver 3 år. Kjøper alt barna vil ha. Sånne ting sa dem, men det som gjorde meg sint var at de sa at vist mannen hennes ikke hadde tjent godt, så hadde hun ikke blitt forelsket i han. 

Da gikk jeg bort til dem å sa at det var nok baksnakking nå. Men skal jeg si til henne hva folk i nabolaget sier om henne? 

Anonymkode: f4259...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke si noe. Men godt du sa i fra til de misunnelige damene 😃👏

Anonymkode: a3e66...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du oppnår så mye positivt ved å si noe.

Og for alt du vet kan det faktisk være noe i dette også. Menn med høy status og bra lønn tiltrekker seg gjerne damer, og damer med et pent ytre har ofte flere muligheter på partnermarkedet. Dette dreier seg også om biologi.

Du skal ha kred for at du sa fra, det er ikke hyggelig å baksnakke.

Anonymkode: 77f9c...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke om andre mennesker, også negativt, er nødvendig både for å kunne vite hvem man kan stole på, for å kunne vurdere mennesker og for å lage bånd mellom dem som snakker. 

Å fortelle henne h a de andre har sakt er ikke nødvendig. Det er foresten også en form for baksnakking. Sansynlig vis oppnår du ikke noe positivt ved å si noe.

Anonymkode: 9c612...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...