Gå til innhold

barnet vil ikke til far mer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

barnet er 6 år og vil ikke dra til pappa mer i helgene. Vet far ikke finner på så mye, det er mest inne og ser film og slik, far har 2 barn på 2mnd med ny samboer, har spurt barnet om det der derfor det ønsker og ikke det, han er glad i broren og søsteren sin,men far finner på for lite så han synes det er kjedelig.

Han skal ikke slutte og dra,men bare lurer på hvordan jeg kan motivere han og være hos faren. jeg og far var aldri sammen, det skjedde på ons..  Jeg er idag gift og har et barn på snart 1 med ny mann

Anonymkode: acd57...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gir deg ikke med trolletrådene dine du???

Om det mot formodning ikke skulle være deg, Blair Waldrof m.m så er det bare å forklare ungen at livet er ikke en fest og det må ikke skje enhjørninger, rosa skyer, popcorn og tivoli hver eneste gang han besøker faren sin!

Anonymkode: ec052...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gir deg ikke med trolletrådene dine du???

Om det mot formodning ikke skulle være deg, Blair Waldrof m.m så er det bare å forklare ungen at livet er ikke en fest og det må ikke skje enhjørninger, rosa skyer, popcorn og tivoli hver eneste gang han besøker faren sin!

Anonymkode: ec052...375

Hæ??? Dette kan da fint være reelt?? 

Mitt barn slutta og å være hos faren sin. Dog noe eldre da, men grunnene var det samme som din sa, bare at det ikke var sannheten. Sannheten var mye verre 

 

bestill time på FVK og få hjelp der!

Anonymkode: a99c5...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i familievernkontoret. Det hjelper ikke å motivere barnet hvis det er far som er problemet, da må far på banen for å rette opp i ting og få barnet til å føle seg mer velkomment.

Anonymkode: 8ada8...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du gir deg ikke med trolletrådene dine du???

Om det mot formodning ikke skulle være deg, Blair Waldrof m.m så er det bare å forklare ungen at livet er ikke en fest og det må ikke skje enhjørninger, rosa skyer, popcorn og tivoli hver eneste gang han besøker faren sin!

Anonymkode: ec052...375

Hvorfor i alle dager skulle dette vært trolling!?? Finnes mange barn som ikke vil til fedre sine og foreldrene er idioter om de tvinger barnet når barnet ikke vil.

Anonymkode: 57509...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle dette vært trolling!?? Finnes mange barn som ikke vil til fedre sine og foreldrene er idioter om de tvinger barnet når barnet ikke vil.

Anonymkode: 57509...f21

Man ser det på måten å skrive på.

Anonymkode: 942f6...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du gir deg ikke med trolletrådene dine du???

Om det mot formodning ikke skulle være deg, Blair Waldrof m.m så er det bare å forklare ungen at livet er ikke en fest og det må ikke skje enhjørninger, rosa skyer, popcorn og tivoli hver eneste gang han besøker faren sin!

Anonymkode: ec052...375

Enig!! Jeg er så FØKKINGS lei av henne og trådene hennes. 

(Ja, jeg sa «føkkings». Og det skjer ellers aldri😅)

Anonymkode: e393f...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager skulle dette vært trolling!?? Finnes mange barn som ikke vil til fedre sine og foreldrene er idioter om de tvinger barnet når barnet ikke vil.

Anonymkode: 57509...f21

Fordi alle gjenkjenner denne brukeren, hvis man har vært her en stund. Hun finner på nye ting flere ganger i uken. Bare tull alt sammen!

Anonymkode: e393f...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for dere som svarte hyggelig.

Ja tenkte og bestille en time hos fvk. Nei må så klart ikke skje noe hver gang som tivoli og slik,men en skogstur, en tur på lekeland eller badeland, eller bare ute og lekt hadde ikke far hatt noe skade av

Anonymkode: acd57...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for dere som svarte hyggelig.

Ja tenkte og bestille en time hos fvk. Nei må så klart ikke skje noe hver gang som tivoli og slik,men en skogstur, en tur på lekeland eller badeland, eller bare ute og lekt hadde ikke far hatt noe skade av

Anonymkode: acd57...712

Slutt å lyv!

Anonymkode: e393f...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slutt å lyv!

Anonymkode: e393f...090

Nå får du søren meg gi deg! Det er ikke hi som er problemet her, det er du!

Anonymkode: e8c19...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen fine råd? hvordan jeg kan fikse dette? bortsett fra fvk

Anonymkode: acd57...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med to tvillinger (premature?) på 2 måneder så kan du ikke forlange for mye av far. Hva med å prate med den bortskjemte sønnen din at kanskje han kan hjelpe til litt hos far? Få seg et tvspill hvis han kjeder seg? Tenke på helgene hos far som å slippe bort fra farting og stress en periode? Han skal være en del av fars familie, ikke reise til far for å kose seg og finne på masse aktiviteter hele tiden.

 

hva gjør du og gutten i helgene?

Anonymkode: 735d6...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutes ago, Anonym bruker said:

Med to tvillinger (premature?) på 2 måneder så kan du ikke forlange for mye av far. Hva med å prate med den bortskjemte sønnen din at kanskje han kan hjelpe til litt hos far? Få seg et tvspill hvis han kjeder seg? Tenke på helgene hos far som å slippe bort fra farting og stress en periode? Han skal være en del av fars familie, ikke reise til far for å kose seg og finne på masse aktiviteter hele tiden.

 

hva gjør du og gutten i helgene?

Anonymkode: 735d6...59c

ikke premature nei, de er født 1 mnd før tiden. altså selvom man har flere barn skal ikke ha overses og far kan finne på noe med han også, sier jo ikke hver helg,men de kan jo bare gå ut på lekeplassen om så og da kan jo tvillingene være med i vogn.

Vi drar på badeland, lekeland, er mye ute i skog, han spiller fotball, så er jo cuper av og til og er mye på lekeplassen

Anonymkode: acd57...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå får du søren meg gi deg! Det er ikke hi som er problemet her, det er du!

Anonymkode: e8c19...e42

Nei. Det er HI som er problemet. Hun finner på nye løgner flere ganger i uken! Problemstillingen eksisterer ikke. 

Anonymkode: e393f...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med to tvillinger (premature?) på 2 måneder så kan du ikke forlange for mye av far. Hva med å prate med den bortskjemte sønnen din at kanskje han kan hjelpe til litt hos far? Få seg et tvspill hvis han kjeder seg? Tenke på helgene hos far som å slippe bort fra farting og stress en periode? Han skal være en del av fars familie, ikke reise til far for å kose seg og finne på masse aktiviteter hele tiden.

 

hva gjør du og gutten i helgene?

Anonymkode: 735d6...59c

Hvorfor bruke bortskjemt når du ikke aner om han er det?

Synes du det er greit å overlate et barn til seg selv hele helgen, fordi det har kommet 2 nye? Faren har vel en time nå og da hvor han kan prioritere sønnen sin. Om det er TV spill, brettspill eller ut å leke. Viktigeste er jo at barnet ikke føler seg tilsidesatt. Hvorfor skal han dra til far om han ikke får noe tid med far? Ja, de er familie, men barna må prioriteres. Er ikke snakk om 24/7 hele helgen. Men om han er der kun annenhver helg, er det ikke mye forlangt at han prioriteres litt ekstra den helgen. Altså med tid. Ikke alltid med dyre turer og ting. Men han må føle seg sett og prioritert. Og når det er litt unntak tilstander som å få 2 babyer i hus, må man forklare at en liten periode blir det litt mye baby. Også må man sette av tid til det andre barnet. Si noe sånt som. At nå blir det mye baby. Men når kl er ..... da kan vi gå ut å leke litt. Og da må det holdes. 

Trenger ikke være bortskjemt for å ville ha tid med sine foreldre. 

Anonymkode: 55dc3...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er HI som er problemet. Hun finner på nye løgner flere ganger i uken! Problemstillingen eksisterer ikke. 

Anonymkode: e393f...090

So? 

Dette kan være en reel problemstilling for noen. 

Anonymkode: 55dc3...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve at far drar på lekeland og badeland med barna, jeg er alene med 3 unger og gjør aldri sånt med de fordi jeg ikke har råd til det. Likevel elsker de å være hos meg, og vil sjelden til pappa som ofte tar de med på kino, lekeland, badeland osv. 

Hos meg får de ordentlig omsorg, ikke en voksen som sitter og trykker på mobilen sin 24 timer i døgnet. Å bygge hytte i stua eller gå tur i skogen er kjempegøy for ungene, så lenge barna føler seg sett og elsket. Ikke at man tar en pause hjemmefra for å dra på lekeland, der pappa sitter og ser mer på mobilen sin og overlater barna til seg selv.

Mine er 4, 7 og 9. De to eldste vil ikke til pappa annenhver helg. Og de blir hørt.

Anonymkode: 101de...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er HI som er problemet. Hun finner på nye løgner flere ganger i uken! Problemstillingen eksisterer ikke. 

Anonymkode: e393f...090

Det kan ikke du vite, og om så var så har hi all rett i verden til å opprette tråder på temaer hun vil diskutere. Din rett er å holde deg langt unna hi sine tråder, og det bør du også gjøre med tanke på at du fremstiller deg selv som ei drittkjerring i denne tråden.

Anonymkode: e8c19...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutes ago, Anonym bruker said:

Du kan ikke kreve at far drar på lekeland og badeland med barna, jeg er alene med 3 unger og gjør aldri sånt med de fordi jeg ikke har råd til det. Likevel elsker de å være hos meg, og vil sjelden til pappa som ofte tar de med på kino, lekeland, badeland osv. 

Hos meg får de ordentlig omsorg, ikke en voksen som sitter og trykker på mobilen sin 24 timer i døgnet. Å bygge hytte i stua eller gå tur i skogen er kjempegøy for ungene, så lenge barna føler seg sett og elsket. Ikke at man tar en pause hjemmefra for å dra på lekeland, der pappa sitter og ser mer på mobilen sin og overlater barna til seg selv.

Mine er 4, 7 og 9. De to eldste vil ikke til pappa annenhver helg. Og de blir hørt.

Anonymkode: 101de...37d

krever ingenting av far, men det ender jo med at ungen nekter og dra til pappan til slutt, når det ikke skjer noe. sier jo bare at han kan ta med han ut på lekeplass eller skogen i alle fall som jeg vet koster ikke det noe.

jeg kan ikke nekte far samvær da får man jo bare problemer, og han sier jo at pappan er mye på datan og tlf og det har samboeren bekreftet da hun blir irritert over at han hjelper lite til med tvillingene av og til og hun er forresten enig med meg, at far kan finne på noe med 6åring

Anonymkode: acd57...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan ikke du vite, og om så var så har hi all rett i verden til å opprette tråder på temaer hun vil diskutere. Din rett er å holde deg langt unna hi sine tråder, og det bør du også gjøre med tanke på at du fremstiller deg selv som ei drittkjerring i denne tråden.

Anonymkode: e8c19...e42

Jo, tro meg. Jeg vet! (Og jeg er ikke den eneste anonyme i denne tråden!)

Anonymkode: e393f...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

krever ingenting av far, men det ender jo med at ungen nekter og dra til pappan til slutt, når det ikke skjer noe. sier jo bare at han kan ta med han ut på lekeplass eller skogen i alle fall som jeg vet koster ikke det noe.

jeg kan ikke nekte far samvær da får man jo bare problemer, og han sier jo at pappan er mye på datan og tlf og det har samboeren bekreftet da hun blir irritert over at han hjelper lite til med tvillingene av og til og hun er forresten enig med meg, at far kan finne på noe med 6åring

Anonymkode: acd57...712

Kanskje dere skulle tatt en tur på fvk alle 3. Siden du og den nye dama virker enige om hvordan far oppfører seg, og bør oppføre seg/ta seg av alle barna.

Snakk med henne først. Kanskje lurt å få fremlagt det på en måte slik at det ikke virker som dere har råttet dere sammen mot far også.

Anonymkode: 61c16...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, tro meg. Jeg vet! (Og jeg er ikke den eneste anonyme i denne tråden!)

Anonymkode: e393f...090

Mao er du hi, hvis ikke så vet ikke du!

Anonymkode: e8c19...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Anonym bruker said:

Kanskje dere skulle tatt en tur på fvk alle 3. Siden du og den nye dama virker enige om hvordan far oppfører seg, og bør oppføre seg/ta seg av alle barna.

Snakk med henne først. Kanskje lurt å få fremlagt det på en måte slik at det ikke virker som dere har råttet dere sammen mot far også.

Anonymkode: 61c16...c6d

Ja skal ta med henne også,men er ikke sikker far vil, har prøvd før og han nektet, har kun vert der 1 gang og han må jo ikke møte mer, kun det første begge må på og det sier han hver gang

Anonymkode: acd57...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...