Gå til innhold

Dere som er vandt til all inc på hoteller


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

I år blir en av årets ferier tilbrakt på ett all inc hotell. Dette var ungenes store ønske og da går vi for det i år. Det jeg lurer på er hvordan dere som pleier å feriere slik gjør det. Det vil si ; velger dere likevel å spise ute på restaurant noen av dagene? Jeg vil tro man går veldig lei etterhvert ? Det er snakk om 14 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi går ut å spiser noen dager. Ofte leier vi oss bil og da spiser vi på tur. Ellers pleier vi å gå Ut å spise på nærområdets beste resturanter, vi sjekker hvilke som har fått best anbefalinger på tripadvisor. 

Anonymkode: 7cfd4...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig spiser vi ofte andre steder. Vi holder oss jo ikke bare på hotellområdet selv om vi har muligheten til å spise alle måltider der 😁. Vi er jo ikke innelåst. Det er bare veldig deilig å slippe å vente på å få bestilt, vente på maten og vente på å få betalt hele tiden.

Anonymkode: 3ba63...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

I år blir en av årets ferier tilbrakt på ett all inc hotell. Dette var ungenes store ønske og da går vi for det i år. Det jeg lurer på er hvordan dere som pleier å feriere slik gjør det. Det vil si ; velger dere likevel å spise ute på restaurant noen av dagene? Jeg vil tro man går veldig lei etterhvert ? Det er snakk om 14 dager

Det velger dere jo selv... ofte kan noen av middagene «byttes» inn i middag på ala carte restaurant på området uten ekstra kost også. 

Skal dere ut på tur mye og ikke være ved hotellet så mye er jo all inclusive litt bortkastet da... 

Ellers har de oftest et ukesprogram med ulik tema fra dag til dag så maten er ikke lik. Dere får to repetisjoner av alt da når dere er der to uker. 

Anonymkode: 5c57e...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg er vant til det, har bare vært 1 uke 1 gang. Men ble lei av lunsjen likevel, selv om vi bare spiste lunsj på hotellet 3 av dagene. 😛 For den var lik hver dag og ganske kjedelig. Men middag spiste vi på hotellet hver dag, den var slutt kl 21, så var ikke noe problem å rekke selv om vi var på utflukter. Den var mer variert, så det gikk fint. :)

Men vil tro dette varierer på forskjellige hoteller.

Anonymkode: bd27c...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har som regel spist middag på hotellet hver kveld. De hotellene vi har vært på har hatt varierte retter i buffeen hver kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser stort sett på hotellet, men benytter oss av å spise på de andre restaurantene på området, ikke bare buffeten. Stort sett varierer menyen i løpet av uka, men har vært med på at det er mest på papiret og da hatt jo blitt lei og spist mer ute. 

Lunsjen har jeg aldri blir lei, da spiser jeg stort sett alltid salat og blir ikke lei det i løpet av et par uker. 

Anonymkode: 8358a...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nok vi kommer til å spise både på hotellet og utenfor. All inc blir nok deilig de dagene vi bare slafer på hotellet. Så kan ungene bestille seg det de ønsker når som helst. Blir spennende å prøve noe nytt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg tenker nok vi kommer til å spise både på hotellet og utenfor. All inc blir nok deilig de dagene vi bare slafer på hotellet. Så kan ungene bestille seg det de ønsker når som helst. Blir spennende å prøve noe nytt . 

Ikke sånn det funker

Anonymkode: 4bc6a...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sånn det funker

Anonymkode: 4bc6a...303

 Room service serverer enkel mat og drikke og ellers er all ink på snackbar og kiosk fra tidlig morgen til sen kveld inkludert. Restauranten har frokost , lunsj og middag på oppsatte tider 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sånn det funker

Anonymkode: 4bc6a...303

Det er jo akkurat sånn det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Det er jo akkurat sånn det funker?

De pleier ikke servere hva som helst når som helst nei. 

Anonymkode: 5c57e...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De pleier ikke servere hva som helst når som helst nei. 

Anonymkode: 5c57e...223

Ikke helt bokstavlig, nei, men man kan få god mat nærmest når som helst (ikke mellom kl 23-7, tror jeg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg tenker nok vi kommer til å spise både på hotellet og utenfor. All inc blir nok deilig de dagene vi bare slafer på hotellet. Så kan ungene bestille seg det de ønsker når som helst. Blir spennende å prøve noe nytt . 

Hva spør du egentlig om når du alt har laget en plan på hva du skal gjøre?

Anonymkode: 74a19...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva spør du egentlig om når du alt har laget en plan på hva du skal gjøre?

Anonymkode: 74a19...b37

Jeg spør fordi jeg lurer på hva som er vanlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva spør du egentlig om når du alt har laget en plan på hva du skal gjøre?

Anonymkode: 74a19...b37

Det er jo hennes mo...

Anonymkode: 5c57e...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo hennes mo...

Anonymkode: 5c57e...223

Gud bedre! Selv om jeg ser noe for meg som feks hvordan vi vil benytte oss av all inc eller ikke er det jo ikke noe jeg allerede har bestemt meg for . Jeg spør her fordi konseptet er nytt for oss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro en del på all inclusive hotell da barna var små, siden jeg er alene med de. Ene hotellet vi bodde på, hadde så fantastisk, og variert mat. Jeg har aldri vært borti noe lignende. Så da spiste vi på hotellet hver dag i 2 uker. Var bare noen lunsjer vi spiste ute, da vi dro på tur ut. Ellers så har det gjerne blitt spist litt ute og. 

Anonymkode: 0ba03...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på all inclusive ferier i en del år (både med og uten barn) i Hellas, Egypt og Maldivene. 2 uker for det meste. Spiser da alltid på hotellet med unntak lunsj ute hvis vi drar på aktiviteter.

All inclusive er en behagelig måte å feriere på, spesielt med barn. Er som regel drikke, is og mat tilgjengelig på alle døgnets tider til sultne barn. Noen steder er det også minibar inkludert. Nå har jo vi matallergier inne i bildet og vi har vært lettet å ha faste steder å forholde oss til med spesialtilpasset mat. Vi kan da avtale neste måltid på forhånd og går gjennom aktuelle retter med et knippe kokker (spesiallagede måltidene til ett av barna). Synes det er mer stress å finne matsteder som kan passe og ender opp med et sykt barn i etterkant. De er alltid flinke til å variere maten :)

Anonymkode: 6dba4...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi dro en del på all inclusive hotell da barna var små, siden jeg er alene med de. Ene hotellet vi bodde på, hadde så fantastisk, og variert mat. Jeg har aldri vært borti noe lignende. Så da spiste vi på hotellet hver dag i 2 uker. Var bare noen lunsjer vi spiste ute, da vi dro på tur ut. Ellers så har det gjerne blitt spist litt ute og. 

Anonymkode: 0ba03...d65

Ja jeg kan nok tenke meg at det har mye å si hvilket hotell man velger. Altså man kan være veldig heldig med maten og motsatt😊. For oss blir det greit å kunne spise på hotellet noen av dagene tror jeg og noen av dagene ute. Er det knallgod mat der er det jo helt gull og er det ikke det så overlever vi det og. Som ei lenger opp i tråden nevnte er det jo alltid mulig å lage seg gode salater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har vært på all inclusive ferier i en del år (både med og uten barn) i Hellas, Egypt og Maldivene. 2 uker for det meste. Spiser da alltid på hotellet med unntak lunsj ute hvis vi drar på aktiviteter.

All inclusive er en behagelig måte å feriere på, spesielt med barn. Er som regel drikke, is og mat tilgjengelig på alle døgnets tider til sultne barn. Noen steder er det også minibar inkludert. Nå har jo vi matallergier inne i bildet og vi har vært lettet å ha faste steder å forholde oss til med spesialtilpasset mat. Vi kan da avtale neste måltid på forhånd og går gjennom aktuelle retter med et knippe kokker (spesiallagede måltidene til ett av barna). Synes det er mer stress å finne matsteder som kan passe og ender opp med et sykt barn i etterkant. De er alltid flinke til å variere maten :)

Anonymkode: 6dba4...7fa

Her ga du meg noe å tenke på! Vi må ta noen hensyn ang mat med det ene barnet så dette var gull😊. Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her ga du meg noe å tenke på! Vi må ta noen hensyn ang mat med det ene barnet så dette var gull😊. Takk

Vi kontakter hotellet/kjøkkensjefen minst en måned før avreise+ snakker med dem før første måltidet. Gir dem litt tips mor slutten  av oppholdet for god service. De går langt i å lage masse spesialtilpassede måltider :)

Anonymkode: 6dba4...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 5 stjerners i Tyrkia for noen år siden. Der kunne man få mat døgnet rundt, også på natt. Stor matsal var åpent til frokost, lunsj og middag, så fantes det flere steder som hadde ingen åpningstider. Og enkel roomservice. Skal sies at det kostet 40k per person så syns ikke at det så galt.

Beste var uansett vafler til enhver tid og strandbar der man kunne drikke sin cocktail og så ta 2 steg og hoppe i sjøen.

Anonymkode: 0de5a...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å velge et hotell med der alkohol ikke er gratis. Fri bar er ikke bestandig så hyggelig for barnefamilier. Det trekker ofte et litt ubehaglig klientell.

Anonymkode: 3ba63...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...