Gå til innhold

Hvordan har dere legoen framme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min har flere Logo Friends sett. Nå står de på skrivebordet. Men, hun får jo ikke lekt med de som står bak. Hvordan har dere slikt stående?

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir bygget opp og så blir det lekt med på stuegulvet. Underveis i leken blir det gjerne bygget om/lekt i stykker. Så kommer det hele i en kasse, jeg vasker stuegulvet og så starter vi forfra.

Anonymkode: 26251...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en etasje med skråtak som kalles «lekeloftet». Vi har møbler med store skuffer /kasser langs veggene, hvor mye «løs lego» lagres, og oppå disse møblene har barna til sammen 8 meter med utstillingsplass. Her står masse lego som er bygget.

Innenfor det rommet har vi en loftstue som er barnas TV og ps4 rom. Her har de også en del lego utstilt i bokhyller og vinduskarmer. 

Jeg blir litt matt av den etasjen, det er veldig kaotisk for meg som foretrekker rene flater. Men barna stortrives der oppe, og jeg samler mot og tørker støv der innimellom. Tenker det er fint at de kan ha regien der, så slipper vi å ha alle lekene på soverommene, og resten av huset er stort sett ryddig🙈😉

Anonymkode: de46c...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en etasje med skråtak som kalles «lekeloftet». Vi har møbler med store skuffer /kasser langs veggene, hvor mye «løs lego» lagres, og oppå disse møblene har barna til sammen 8 meter med utstillingsplass. Her står masse lego som er bygget.

Innenfor det rommet har vi en loftstue som er barnas TV og ps4 rom. Her har de også en del lego utstilt i bokhyller og vinduskarmer. 

Jeg blir litt matt av den etasjen, det er veldig kaotisk for meg som foretrekker rene flater. Men barna stortrives der oppe, og jeg samler mot og tørker støv der innimellom. Tenker det er fint at de kan ha regien der, så slipper vi å ha alle lekene på soverommene, og resten av huset er stort sett ryddig🙈😉

Anonymkode: de46c...028

Det høres ut som en flott etasje! 

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke så stort hus, så legoen var på stua sammen med diverse andre leker. Vi har en Ikeahylle der ungene fikk sette ferdigbygde legoting som de ikke ville ta fra hverandre igjen (med en gang). Alt det løse sammen med diverse bruksanvisninger lå i lekekasser med hjul og lokk, som kunne stables. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Superdolly skrev:

Vi har ikke så stort hus, så legoen var på stua sammen med diverse andre leker. Vi har en Ikeahylle der ungene fikk sette ferdigbygde legoting som de ikke ville ta fra hverandre igjen (med en gang). Alt det løse sammen med diverse bruksanvisninger lå i lekekasser med hjul og lokk, som kunne stables. 

Er det en hylle de kan leke med legoen inni?

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne ha en hylle, som alt kan stå i. Og lekes med i den hylla. HI.

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil gjerne ha en hylle, som alt kan stå i. Og lekes med i den hylla. HI.

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Det høres veldig begrensende ut å måtte leke med det bare på en hylle. Her blir forskjellige bygninger forbundet med veger når de leker. Det blir et helt lille samfunn. Slikt ville det aldri være plass til på en hylle.

Anonymkode: 26251...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det høres veldig begrensende ut å måtte leke med det bare på en hylle. Her blir forskjellige bygninger forbundet med veger når de leker. Det blir et helt lille samfunn. Slikt ville det aldri være plass til på en hylle.

Anonymkode: 26251...4d8

Hvordan har dere det stående da?

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan har dere det stående da?

Anonymkode: 2f1a7...c1c

De leker med det på stuegulvet. Ting de vil ta vare på til neste gang blir satt på en hylle, men det blir jo tatt ned på gulvet når det skal lekes med.

Anonymkode: 26251...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det høres veldig begrensende ut å måtte leke med det bare på en hylle. Her blir forskjellige bygninger forbundet med veger når de leker. Det blir et helt lille samfunn. Slikt ville det aldri være plass til på en hylle.

Anonymkode: 26251...4d8

Nå så har hun det på skrivebord. Og de forskjellige settene lekes med om hverandre. Men, nå er det for trangt, og det er ikke plass å leke.

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De leker med det på stuegulvet. Ting de vil ta vare på til neste gang blir satt på en hylle, men det blir jo tatt ned på gulvet når det skal lekes med.

Anonymkode: 26251...4d8

Husene faller jo fra hverandre av å løftes opp og ned.

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Husene faller jo fra hverandre av å løftes opp og ned.

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Om man er litt forsiktig og løfter nedenfra bruker det å gå bra. Om noe løsner trykker vi det på plass igjen.

Anonymkode: 26251...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det blir bygget opp og så blir det lekt med på stuegulvet. Underveis i leken blir det gjerne bygget om/lekt i stykker. Så kommer det hele i en kasse, jeg vasker stuegulvet og så starter vi forfra.

Anonymkode: 26251...4d8

Slik er det hos oss også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Superdolly skrev:

Ja og nei. Egentlig ikke, fordi plassen er begrenset. Jeg fant ikke akkurat den hylla vi har, men den likner på denne:

https://www.ikea.com/no/no/p/kallax-hylle-hvit-30275861/

Bare at vår er nok en eldre modell, litt mindre tror jeg.

Ja, de ja. Har tenkt på den. Men, da må de jo løftes ut for å lekes med.

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de ja. Har tenkt på den. Men, da må de jo løftes ut for å lekes med.

Anonymkode: 2f1a7...c1c

Altså, lego må jo løftes ut for å lekes med...? Mener du de skal sitte å se på dem inne i ei hylle liksom? 

Vi har hyller som den der, alle byggverk står på brett i hyllene så enkelt å løfte ut. Noe lego er sortert grovt i diverse kasser og resten av legoen er i et legoteppe som er enkelt å brette ut og sammen ved behov. 

Anonymkode: c5c4f...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså, lego må jo løftes ut for å lekes med...? Mener du de skal sitte å se på dem inne i ei hylle liksom? 

Vi har hyller som den der, alle byggverk står på brett i hyllene så enkelt å løfte ut. Noe lego er sortert grovt i diverse kasser og resten av legoen er i et legoteppe som er enkelt å brette ut og sammen ved behov. 

Anonymkode: c5c4f...402

Jeg vet at noen har f.eks. et stort bord, hvor det bygges en hel legoby, med tog, veier og bygninger. Hvis man har plass til å ha et stort bord  som kun brukes til lego kan man leke med det uten å flytte på bygningene.

Våre barn flytter også legoen ned på gulvet for leking og opp igjen på hylla etterpå, har aldri vært noe problem. Lettest å leke på gulvet også. Fordelen med lego er jo at det som løsner er enkelt å feste igjen. Hilsen meg med lekeloftet. 

Anonymkode: de46c...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...