Gå til innhold

Hva ligger deres små overnattingsgjester på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen er en del av en gjeng på 4 som snakker om å sove hos hverandre snart. 

Hva er lurt å gå til innkjøp av når det skal være plass til 4-5 syvåringer?

Anonymkode: d8b9e...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har senger på 120cm, og har gjesten i senga si. Om jeg skulle finne på å ha mange små gjester (noe som ikke finnes sansynlig) måtte det blitt luftmadrasser i tillegg. 

Anonymkode: feaca...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min har dobbelseng og en sofa på rommet sitt, så han har plass til 3 overnattingsgjester der. Om han skulle hatt flere hadde vi lånt madrasser og lagt på gulvet tenker jeg, men det har ikke skjedd ennå. Eller én gang hadde han 4, men en av dem var nabo, så da hadde han med seg madrass hjemmefra.

Anonymkode: 6aded...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fire billige, men helt greie, skumgummimadrasser fra Ikea 😊 har de veldig mange på overnatting ber jeg gjestene ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjest sover gjerne på rommet (120cm seng)

2 gjester plus eget barn socer gjerne i dobbeltsenga på gjesterommet.

4 - 6 personer sover på madrasser på finstua.

Mer enn 6 personer må fordeles på flere rom. Da bruker vi ekstra senger, madrasser, luftmadrasser, sofaer, hengekøye og gymmatter. Rekorden er drøyt 20 overnattingsgjester pluss oss 4 i familien. Da var det ganske fult.

Anonymkode: 844d6...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På guttens rom er det en ekstra seng og plass til madrass til på gulvet. På jentas rom er det bare plass til en madrass på gulvet. Så om de skal ha flere på overnatting må de ligge på madrasser i stuen. Jeg regner ikke med at det skjer foreløpig. De bruker bare ha en på overnatting om gangen. 

Anonymkode: f7d2b...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de en gjest har vi en madrass på boden som de tar til rommet sitt.

Har de flere gjester sover de i kjellerstua, der er det en dobbeltseng, tre sofaer og to madrasser.

Anonymkode: 8db94...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både gutten og Jenta har 120 seng på rommet sitt som de kan ha 1 gjest i. Mener jenta har hatt 2 gjester også i senga i tilegg til seg selv ved flere anledninger, de klarer det utroligste når de vil.

Jenta har har innimellom 2-3 på overnatting, da har vi oppblåsbar madrass og sovesofa på gjesterommet i tillegg til skumgummimadrasser ved behov og størrelse på barna, sovesofaen er kun 110 bred.

Anonymkode: 0c6d2...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har som regel bare en overnattingsgjest pr barn. De to eldste har 140-seng, og de fleste gjestene sover der. 

Yngste har uttrekkbar IKEA-seng. Med to 90-madrasser oppå hverandre. Ved overnatting drar vi ut senga og legger madrassene ved siden av hverandre. 

Når de har besøk av flere, eller har noen som ikke vil dele seng på besøk, tar vi enten en av madrassene fra yngste sin seng, eller blåser opp madrasser (sånne xxl-madrasser til 99,-). 

Jeg kunne gjerne kjøpt inn ekstra madrasser, men vet ikke helt hvor jeg skulle lagret dem når de ikke er i bruk. Så lenge ingen klager på de oppblåsbare så fortsetter vi å bruke dem. 

Anonymkode: 754f5...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...