Gå til innhold

Jeg og mannen blir ikke enige.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi har fått spysyken i huset, jeg var hjemme fra jobb mandag og tirsdag med barn som kastet opp. Han var på kurs de dagene, onsdag tok jeg ekstravakt dagtid og han var hjemme siden han hadde fri uansett. Da hadde jenta vår kastet opp 3 ganger på dagen, allmenntilstanden er Ok ellers. Onsdag kveld ringte de fra jobb, det var krise og trengte noen som kunne sitte hos en pasient som er døende og uroleg på natt. Jeg ville ta vakten og han var Ok med det. Da jeg kom hjem kl 0730 torsdag morgen hadde jeg vert oppe siden morgenen før da klokka ringte 0730! Jeg var med andre ord veldig trett, da er gubben sur siden jeg ikke gikk tur med hunden før jeg legger meg.... Han sto da opp med datteren vår, hun kastet opp en gang ca 08 den dagen og har etterpå vert på bedringens vei. Torsdag kveld kaster gubben opp, kaster opp 3-4 ganger mellom kl 20-03 på kveld/natt. Jeg står opp med barna fredag, som naturligvis er hjemme. Jeg skal på nattevakt natt til lørdag og søndag å har dermed behov for litt søvn skal jeg holde ut. Jeg lurer meg til et par timer usammenhengende søvn på sofaen.

Hele fredagen går, uten at han kastet opp og han får kvile seg hele dagen. Da kvelden kommer sier jeg til sønnen min at siden han er frisk om vi skal høre om han kan være hos min mor da jeg skal på jobb og stefar kan konsentrere seg om minsten og seg selv, det ville han og sånn ble det. 

Dette var da triggeren for gubben vist, han mener da at jeg skulle ha sendt jenta vår til min mor også. Han presterer før jeg går å si, «nå har du låst meg til huset du». Jeg tolker det som at han har tenkt seg ut av huset, noe som er uforståelig da han er så «syk» at han ikke kan ivareta et barn på 5år?

 

jeg mener at jentungen er fremdeles smittekilde pga 48t regelen og synest det blir for dumt hun skal til min mor å sove enda. 

Men da pga dette forlanger han at jeg skal gå hjem fra nattevakt og være oppe med hun på 5 til han har sovet ut. 🤦🏽‍♀️ Jeg er egoistisk som ikke tenker på han stakkar som ligger syk, jeg har angst for at han skal gjøre noe gøy uten meg osv osv..... dette får jeg på SMS mens jeg er på jobb i natt. 

 

Hva er det å si? Er det jeg som er kjip? Ser for meg at det blir kvalm da jeg kommer hjem om en times tid, at dette påvirker meg så mye at jeg ikke klarer å sove. 

Frustert....

Anonymkode: 36807...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen din er ein tullebukk.  Vi sender iallfall ikkje ungar som er smittsame med omgangssjuke til slekta, og ynskjer heller ikkje å få slike slektninger på besøk, om det ikkje er litt krise. Du må sove for å fungere på neste nattevakt.

(eg hadde heller ikkje teke ekstravakt for å passe sjuke og døende når eg hadde stelt spysjuke ungar i to daga, om det ikkje var relativt krise)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det ligger noe annet bak (altså i hvordan hverdagen deres er når dere er friske), er det ikke du som er kjip nei. Omgangssyke er en unntakstilstand som hår over relativt raskt. Da får alle bidra så godt de kan. Selvfølgelig kommer din søvn foran hans behov for å komme seg ut🙄 Immunforsvaret ditt blir også svekket om du får for lite søvn, og alle er tjent med at ikke du også blir syk. 

Anonymkode: b8633...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Med mindre det ligger noe annet bak (altså i hvordan hverdagen deres er når dere er friske), er det ikke du som er kjip nei. Omgangssyke er en unntakstilstand som hår over relativt raskt. Da får alle bidra så godt de kan. Selvfølgelig kommer din søvn foran hans behov for å komme seg ut🙄 Immunforsvaret ditt blir også svekket om du får for lite søvn, og alle er tjent med at ikke du også blir syk. 

Anonymkode: b8633...4b3

Han er vandt til at jeg fikser alt, han er enormt rastløs og kan finne på og gå ut så sitt selv om jeg er syk hjemme for å si det slik..... 

hi

Anonymkode: 36807...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av hvem som har vært hjemme når, sovet når osv, han må ta sin del når du skal på jobb! Eller så får han høre om noen andre kan være barnevakt, eller invitere folk hjem. For en egoist.

Anonymkode: 43661...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

vi har fått spysyken i huset, jeg var hjemme fra jobb mandag og tirsdag med barn som kastet opp. Han var på kurs de dagene, onsdag tok jeg ekstravakt dagtid og han var hjemme siden han hadde fri uansett. Da hadde jenta vår kastet opp 3 ganger på dagen, allmenntilstanden er Ok ellers. Onsdag kveld ringte de fra jobb, det var krise og trengte noen som kunne sitte hos en pasient som er døende og uroleg på natt. Jeg ville ta vakten og han var Ok med det. Da jeg kom hjem kl 0730 torsdag morgen hadde jeg vert oppe siden morgenen før da klokka ringte 0730! Jeg var med andre ord veldig trett, da er gubben sur siden jeg ikke gikk tur med hunden før jeg legger meg.... Han sto da opp med datteren vår, hun kastet opp en gang ca 08 den dagen og har etterpå vert på bedringens vei. Torsdag kveld kaster gubben opp, kaster opp 3-4 ganger mellom kl 20-03 på kveld/natt. Jeg står opp med barna fredag, som naturligvis er hjemme. Jeg skal på nattevakt natt til lørdag og søndag å har dermed behov for litt søvn skal jeg holde ut. Jeg lurer meg til et par timer usammenhengende søvn på sofaen.

Hele fredagen går, uten at han kastet opp og han får kvile seg hele dagen. Da kvelden kommer sier jeg til sønnen min at siden han er frisk om vi skal høre om han kan være hos min mor da jeg skal på jobb og stefar kan konsentrere seg om minsten og seg selv, det ville han og sånn ble det. 

Dette var da triggeren for gubben vist, han mener da at jeg skulle ha sendt jenta vår til min mor også. Han presterer før jeg går å si, «nå har du låst meg til huset du». Jeg tolker det som at han har tenkt seg ut av huset, noe som er uforståelig da han er så «syk» at han ikke kan ivareta et barn på 5år?

 

jeg mener at jentungen er fremdeles smittekilde pga 48t regelen og synest det blir for dumt hun skal til min mor å sove enda. 

Men da pga dette forlanger han at jeg skal gå hjem fra nattevakt og være oppe med hun på 5 til han har sovet ut. 🤦🏽‍♀️ Jeg er egoistisk som ikke tenker på han stakkar som ligger syk, jeg har angst for at han skal gjøre noe gøy uten meg osv osv..... dette får jeg på SMS mens jeg er på jobb i natt. 

 

Hva er det å si? Er det jeg som er kjip? Ser for meg at det blir kvalm da jeg kommer hjem om en times tid, at dette påvirker meg så mye at jeg ikke klarer å sove. 

Frustert....

Anonymkode: 36807...c16

Han mener at han er låst til huset når han må være hjemme med sitt (smittefarlige) barn? 

Det er faktisk sånn det er å ha barn. Jeg var inne hele døgnet fra mandag til fredag sist mitt barn var syk. Kjedelig, ja. Men selvsagt både nødvendig og greit. 

 

Anonymkode: 054d6...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om datteren din var frisk, er det ingen selvfølge at det hadde passet for besteforeldrene med overnatting. Uansett syk eller dårlig, må jo barn ha tilsyn om natta. Derfor skjønner jeg ikke problemstillingen. Så lenge du jobber nattevakt, må jo gan uansett være hjemme. 

Anonymkode: 78902...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde endt med at jeg først hadde prøvd å forklare gubben hvordan verden fungerer og vis jeg ikke blir hørt hadde det endt med en kjeftsmelling uten like. Barn og jobb kommer før morro og jeg er alt for dårlig på å ikke si noe for å ta vare på husfreden. Ivertfall ikke om det kommer spydige medlinger. 

Og man tar ikke med seg barn med smitte til besteforeldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakkar mann.... Han er helt på jordet

Men du må slutte å sy puter under armene hans. Om du nå ikke får sove så sett krav til andre ting. Forlag at heretter skal husarbeid, matlaging, ungestell og klesvask fordeles 50-50. 

Anonymkode: cb109...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "stefar" som du kaller han har vært gjennom en runde med omgangssyke, mens han har passet to barn og hund.

Hva med biologisk far, kunne ikke han bidratt med å avlaste? Eller er han en av de tusener av fedre som vil ha mer samvær, men som blir hindret av mor og systemet?

Uansett må dere være slitne begge to og trenger helt sikkert litt voksentid uten barn, akkurat som "stefar" sier.

Anonymkode: 29321...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så "stefar" som du kaller han har vært gjennom en runde med omgangssyke, mens han har passet to barn og hund.

Hva med biologisk far, kunne ikke han bidratt med å avlaste? Eller er han en av de tusener av fedre som vil ha mer samvær, men som blir hindret av mor og systemet?

Uansett må dere være slitne begge to og trenger helt sikkert litt voksentid uten barn, akkurat som "stefar" sier.

Anonymkode: 29321...f5c

Han regel stefar til eldste og far til yngste (som han var hjemme med). 

Hvis det er mor som blir syk, stemmer majoriteten i at hun lett kan spy og passe på syke unger selv. Far trenger ikke å ta seg fri. 

Han var ikke syk da hun ikke gikk med hunden, men ble syk senere. Det står ikke noe om at jentungen kastet opp om natten, så mest sannsynlig har både far og barn sovet natta igjennom. Mor har jobbet. Da bør strengt tatt far kunne gå med hunden. 

Verken far eller barn kaster opp lengre da han må være hjemme om natten. Begge er smittsomme, og bør derfor ikke utsette andre for smitten. Når en forelder jobber nattevakt, er det selvsagt den andre som har ansvaret for barnet. 

Anonymkode: 78902...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han regel stefar til eldste og far til yngste

Anonymkode: 78902...bba

Nettopp, dermed er det en pappa til i bildet her som burde kunne avlaste ved å passe sitt eget barn. Det hadde sikkert hjulpet mye.

Og en hund har behov for mange turer i løpet av en tredagers periode som far/stefar/hundepasser/omgangssyk har gjort alt hjemme.

Det hadde vært bedre å gi støtte til han og planlegge for litt barnefri (selv om det ikke skjer samme dag). Istendenfor å overkjøre han. Uansett blir ikke dette bedre enn de får til sammen og da kan ikke mor kjøre et solo-"jeg vet best"-stunt.

Anonymkode: 29321...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp, dermed er det en pappa til i bildet her som burde kunne avlaste ved å passe sitt eget barn. Det hadde sikkert hjulpet mye.

Og en hund har behov for mange turer i løpet av en tredagers periode som far/stefar/hundepasser/omgangssyk har gjort alt hjemme.

Det hadde vært bedre å gi støtte til han og planlegge for litt barnefri (selv om det ikke skjer samme dag). Istendenfor å overkjøre han. Uansett blir ikke dette bedre enn de får til sammen og da kan ikke mor kjøre et solo-"jeg vet best"-stunt.

Anonymkode: 29321...f5c

Haha, det er så typisk her at man må ta særlig hensyn til mannen, man skal alltid forstå og tilrettelegge, man skal ikke forvente noe fra en mann - selvom det er en familiemann, man skal egentlig bare ligge seg på rygg og ta i mot. Og man skal selvsagt gjøre alt selv, for den stakkars mannen har nok med sitt, og ikke minst, så må han få fritid og egentid

Jeg priser meg lykkelig for at jeg har en annen type mann, en ordentlig mann som setter familien først. Jeg er glad jeg har en omsorgsfull og snill mann som alltid gjør sitt beste for meg og familien vår. 

Anonymkode: 2f36b...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp, dermed er det en pappa til i bildet her som burde kunne avlaste ved å passe sitt eget barn. Det hadde sikkert hjulpet mye.

Og en hund har behov for mange turer i løpet av en tredagers periode som far/stefar/hundepasser/omgangssyk har gjort alt hjemme.

Det hadde vært bedre å gi støtte til han og planlegge for litt barnefri (selv om det ikke skjer samme dag). Istendenfor å overkjøre han. Uansett blir ikke dette bedre enn de får til sammen og da kan ikke mor kjøre et solo-"jeg vet best"-stunt.

Anonymkode: 29321...f5c

Stebarn var hos mormor. Far sutrer over at han blir låst til huset for å ta seg av sitt eget barn når mor jobber. 

Ikke på noen måte kan man få det til at mor forventer for mye av far. 

Anonymkode: 054d6...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, det er så typisk her at man må ta særlig hensyn til mannen

Jeg priser meg lykkelig for at jeg har en annen type mann, en ordentlig mann som setter familien først.

Anonymkode: 2f36b...bc2

Hahaha-ha(!), ved å prøve å få til litt barnefri når begge er utslitt er vel ikke å være egoistisk eller mannssjåvinist. Noen ganger kan det være helt nødvendig for å kunne hente seg inn, nettopp for å kunne være den beste for familien.

Det gjelder jo begge, så du virker bare merkelig når du kommer med dine sexistiske kommentarer om å "legge seg på rygg" osv.

Om mannen din ikke tør å be om dette må han være såpass underkuet at det er synd på dere.

Anonymkode: 29321...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha-ha(!), ved å prøve å få til litt barnefri når begge er utslitt er vel ikke å være egoistisk eller mannssjåvinist. Noen ganger kan det være helt nødvendig for å kunne hente seg inn, nettopp for å kunne være den beste for familien.

Det gjelder jo begge, så du virker bare merkelig når du kommer med dine sexistiske kommentarer om å "legge seg på rygg" osv.

Om mannen din ikke tør å be om dette må han være såpass underkuet at det er synd på dere.

Anonymkode: 29321...f5c

Han ville ikke slappe av, han ville ha fri til å gå ut. Barnet var smittsomt enda, så overnatting var ikke et godt alternativ. Eneste logiske løsing en er da at far er hjemme med sitt barn når mor jobber.

Regner med far kunne slappet mer av om han brukte natta til å sove, slik barnet gjorde, i stedet for å sitte oppe om natta og hisse seg opp over at han må stå opp med barnet. HI må jo sove når hun kommer hjem, og da må jo han være med barnet. Når du har barn, sover du når barna sover, i stedet for å klage over at du må være oppe når de er våkne. 

Anonymkode: 78902...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha-ha(!), ved å prøve å få til litt barnefri når begge er utslitt er vel ikke å være egoistisk eller mannssjåvinist. Noen ganger kan det være helt nødvendig for å kunne hente seg inn, nettopp for å kunne være den beste for familien.

Det gjelder jo begge, så du virker bare merkelig når du kommer med dine sexistiske kommentarer om å "legge seg på rygg" osv.

Om mannen din ikke tør å be om dette må han være såpass underkuet at det er synd på dere.

Anonymkode: 29321...f5c

Er ikke meg du siterer, men jeg må bare svare deg. For det finnes faktisk menn som foretrekker å være hjemme med kone og barn, fremfor å være sosial med andre. Min mann er hjemme i helgene fordi han VIL, ikke fordi han ikke tørr annet. 

Vi koser oss sammen som familie, og som par etter de er i seng. Trenger ikke barnefri, det får man nok av når vi sitter igjen etter de har flyttet ut. Og ja det er slitsomt i sykeperioder, men det er en del av det å ha barn. 

Anonymkode: 47636...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg enig med de fleste i denne tråden; far er urimelig her! Hva er alternativet? At mor tar egenmelding/sykt barn dag for at far skal komme seg ut? Det går jo bare ikke an!

Anonymkode: 47636...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha-ha(!), ved å prøve å få til litt barnefri når begge er utslitt er vel ikke å være egoistisk eller mannssjåvinist. Noen ganger kan det være helt nødvendig for å kunne hente seg inn, nettopp for å kunne være den beste for familien.

Det gjelder jo begge, så du virker bare merkelig når du kommer med dine sexistiske kommentarer om å "legge seg på rygg" osv.

Om mannen din ikke tør å be om dette må han være såpass underkuet at det er synd på dere.

Anonymkode: 29321...f5c

Dette blir så på viddene at jeg ikke gidder å forklare deg. 

Du har virkelig ingen peiling, så dette var jo bare flaut.

Anonymkode: 2f36b...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, jeg ville bestilt time til parterapi på familievernkontoret. Du har en mann som ikke bidrar i hjemmet generelt, og som trenger en generell oppvåkning når det kommer til ansvar og respekt.

Jeg tror ikke du kommer noen vei alene med en slik mann.

Anonymkode: bd656...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville lempe begge barna over på bestemor slik at han kunne komme seg ut av huset, når han nettopp har vært syk og du har nattvakt? 

Gå tur med hunden når du har vært våken i 24 timer, mens han har sovet om natta? WTF?

Skjønner heller ikke problemstillingen. Hvem passer til vanlig når du har nattvakt, om ikke han? Måtte han ut en tur fordi han hadde hatt omgangssyke.!? 

Låst til huset med eget barn når du har nattvakt? Kan ikke si jeg har noe særlig sympati med ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flippa han mellomfingeren og bedt han ta vare på sin egen sperm. «Slutt og sutre og ta deg sammen mann. Null sympati.»

Anonymkode: 27718...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎03‎.‎2019 den 6.49, Anonym bruker skrev:

Han er vandt til at jeg fikser alt, han er enormt rastløs og kan finne på og gå ut så sitt selv om jeg er syk hjemme for å si det slik..... 

hi

Anonymkode: 36807...c16

Kanskje på tide at han blir satt litt på plass.

Anonymkode: 41494...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...