Jump to content
Anonym bruker

Keisersnittheng, noen som har operert? Erfaring med fettsuging/bukplastikk?

Recommended Posts

Anonym bruker

Er det noen her som har gjort kirurgi på magen? Ønsker å høre erfaringer. Etter akutt sectio har jeg fått såkalt keisersnittheng som har hemmet meg veldig i mange år. Ønsker å operere, men ønsker å høre erfaringer (også om noen har operert av andre grunner). Er det mulig å gå tilbake på jobb etter få dager?

Anonymkode: d4bd6...9e1

Fortsetter under...

Anonym bruker

Jeg har to ks bak meg. I fjor valgte jeg bukplastikk, og resultatet ble veldig bra. -4 kg, og et relativt pent arr. Rekonvalesensen, derimot, den var fæl. 8-10 uker med smerter, blod og vond rygg. Likevel, det var verdt det. 

Anonymkode: b1d2c...722

Anonym bruker

Jeg tok bukplastikk for noen uker siden men sydde også magemuskler. Dette gjør inngrepet større og tar lengre tid å komme seg.

Var utenfor døra etter en uke men måtte gå veldig sakte og gjorde vondt i visse bevegelser, men etter to uker er det mulig å jobbe om man har kontorjobb. 

Var absolutt verdt det da jeg endelig kan ha på meg normale bukser igjen☺️

Anonymkode: 558e7...a56

Anonym bruker
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok bukplastikk for noen uker siden men sydde også magemuskler. Dette gjør inngrepet større og tar lengre tid å komme seg.

Var utenfor døra etter en uke men måtte gå veldig sakte og gjorde vondt i visse bevegelser, men etter to uker er det mulig å jobbe om man har kontorjobb. 

Var absolutt verdt det da jeg endelig kan ha på meg normale bukser igjen☺️

Eller to uker var kanskje litt å ta i, men jeg jobbet litt hjemmefra. Kommer helt an på hva slags jobb du har.

Smertene er helt sikkert forskjellig fra person til person. Jeg synes de to første ukene var verst og etter det hver gang jeg hostet eller nøys. 

Anonym bruker

Tok bukplastikk i fjor, med fettsuging. Kombinasjon av gamle operasjonsarr som hang, stor vektnedgang og keisersnitt.

Smertene var ikke ille, sammenlignet med andre operasjoner jeg har hatt. De holder jo bare på i ytterlaget. Jeg sydde ikke magemuskler. Ble sykemeldt i to eller tre uker, men var tilbake på jobb etter en uke, praktiserte da delvis sykemelding og holdt meg på kontoret. Om noen truet meg til det, kunne jeg ha jobbet etter tre dager, men jeg ville beregnet to uker for bra nok form til en ikke-fysisk jobb.

Anonymkode: fec18...98e

Anonym bruker

Vil bare påpeke at det er stor forskjell på å sy magemuskler og ikke.

Annonse

Anonym bruker

Jeg tok buk i september, uten sying av magemuskler. Hadde ikke bruk for noe sterkere smertestillende enn Paracet og Ibux, og kunne vært tilbake på jobb da drena ble tatt etter en uke, men var hjemme i to uker pga andre årsaker. Kjørte bil etter 3 dager og det var helt greit. Har kontorjobb så hadde ikke vært noe problem 

Anonymkode: 54f9c...01f

Anonym bruker

Jeg tok bukplastikk for snart to uker siden, sydde magemusklene å fjernet hud. Har og keisersnitt bak meg, men smertene etter bukplastikken var vondest frem til dag 6 så etter det har det gått fort mye bedre. Men klarer ikke å stå helt oppreist enda, å har vært på butikken en gang å det var i går, fikk veldig vondt å hovnet opp. 

Jeg er ikke klar for jobb enda, hadde jeg hadd kontorjobb kunne jeg kanskje tenkt på halv dag. Heldigvis har jeg mulighet til å være hjemme i fire uker. 

Anonymkode: 21d25...b1f

Anonym bruker

Takk for svar alle sammen. Skjønner d er stor forskjell om man syr magemuskler eller ikke. Men d er altså da kanskje for optimistisk å være tilbake på jobb etter max en uke? Man får jo normalt ikke sykemelding etter en slik operasjon? 

Noen som har gjort kun fettsuging eller liten mageplastikk? 

Anonym bruker

Kjenner ei som tok kun fettsuging, hun var på jobb dagen etter. 

Anonym bruker
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner ei som tok kun fettsuging, hun var på jobb dagen etter. 

Takk for svar :) 

Anonym bruker
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok bukplastikk for snart to uker siden, sydde magemusklene å fjernet hud. Har og keisersnitt bak meg, men smertene etter bukplastikken var vondest frem til dag 6 så etter det har det gått fort mye bedre. Men klarer ikke å stå helt oppreist enda, å har vært på butikken en gang å det var i går, fikk veldig vondt å hovnet opp. 

Jeg er ikke klar for jobb enda, hadde jeg hadd kontorjobb kunne jeg kanskje tenkt på halv dag. Heldigvis har jeg mulighet til å være hjemme i fire uker. 

Takk for svar :) kan keg spørre hvor du opererte? Og hvordan du har løst d for å kunne være hjemme 4 uker? 

Anonym bruker
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tok buk i september, uten sying av magemuskler. Hadde ikke bruk for noe sterkere smertestillende enn Paracet og Ibux, og kunne vært tilbake på jobb da drena ble tatt etter en uke, men var hjemme i to uker pga andre årsaker. Kjørte bil etter 3 dager og det var helt greit. Har kontorjobb så hadde ikke vært noe problem 

Anonymkode: 54f9c...01f

Oi så bra å høre! Kun Ibux og Paracet, da er d ikke for ille smerter. Kan jeg spørre hvilken klinikk du var på? 

Annonse

Anonym bruker

Noen flere? 

Anonym bruker

Full BP, sying av magemuskler og fettsugde hoftene. Smertene etterpå var mye verre enn etter KS. Var sykemeldt i 6 uker.

Du får sykemelding etter slike operasjoner, selv om det ‘bare’ er fjerning av hud. Lykke til.

Anonymkode: b9bf2...f34

Anonym bruker

Anbefaler siden bukplastikk.com eller .no. Mange historier der. 

Anonym bruker

Takk til alle som delte erfaringer :) hører gjerne flere? Anbefalt klinikk i Oslo/Akershus?