Gå til innhold

Overnatting


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet på 7 år skal sove hos en klassekamerat. Kjenner ikke foreldrene særlig godt og bekymrer meg veldig siden han har tisseuhell 3-4 ganger i løpet av året. Tenker det er svært usannsynlig at det skjer siden han er obs på å drikke lite på kvelden og går på toalettet før han legger seg. Usikker på hva jeg skal gjøre. Siden uhellene skjer så sjelden blir det helt feil å ta på bleie. Tenkte å sende med han sovepose og si at det kan skje en sjelden gang. Han vil ikke jeg skal si det for denne kameraten er ikke forståelsesfull og vil si det videre hvis han hører det. Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 546a9...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ta sorgene på forskudd? La han overnatte. Skjer det et uhell, si at slikt kanskje. Be foreldrene til kameraten si til han at slikt kan skje, og det er noe vi ikke gjør narr av.

Anonymkode: 548c1...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også usikker på om urinen vil holde seg inne i soveposen hvis det mot all formidning skulle skje? Kommer selvsagt an på urinmengde, men kanskje noen har erfaring med dette? Føles også feil å ta med tisselaken når det er så usannsynlig at det skaø skje... 

Anonymkode: 546a9...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med foreldrene på forhånd og forklar, send med et tisselaken de kan legge under vanlig laken i tilfelle, dette går fint!

Anonymkode: 5a8ba...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så redd de skal si det til sønnen... Det vil jo mest sannsynlig ikke skje. Har aldri skjedd når han har hatt overnatting av venner, men jeg er i overkant engstelig av meg... 

Anonymkode: 546a9...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min slet og lenge med det og vi unngikk derfor at han overnatta hos de vi ikke kjente så godt. Men når han først gjorde det tok vi med tisselaken. Aldri hatt uhell hos andre, da! Bare si fra til foreldrene, og si de ikke skal fortelle sønnen. Det må de jo klare

Anonymkode: 0f3a0...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med foreldrene, send med et tisselaken. De aller, aller fleste foreldre er greie på sånne ting, altså! 

Anonymkode: 9de44...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ta en prat med foreldrene på forhånd og forklar, send med et tisselaken de kan legge under vanlig laken i tilfelle, dette går fint!

Anonymkode: 5a8ba...309

Dette gjorde jeg. Tok en god prat med foreldre, og sa at datteren min syntes dette var litt flaut, og ikke ville at venninna skulle vite det. Spurte også om jeg skulle ta med egen dyne, eller om de hadde vaskbare dyner i tilfelle uhell.

Anonymkode: e2e4f...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i alle fall satt pris på å få vite det, slik at jeg kunne beskytte madrassen. Hadde ikke trengt å sende med noe som helst, bare nevne det. Og ingen oppegående foreldre forteller sånt videre til egne barn. Jeg hadde bare lagt et tisselaken diskret under det vanlige lakenet. Datteren min vet ikke hva det er en gang og hadde ikke lagt merke til det.

Anonymkode: 8a2ff...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...