Gå til innhold

Dumt å invitere til barnebursdag lørdag forrmiddag (pinseaften?)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter har bursdag 8. juni, det faller på pinseaften i år. Er det dumt å arrangere bursdag på formiddagen den lørdagen?

 

 

Anonymkode: 20bc9...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du risikerer nok at en del mennesker er bortreist, siden det er langhelg.

De som er hjemme kan jo gå i bursdag, men de som har tenkt de skal på hytta, til bestemor eller til Damark gjør ikke om planene sine pga en bursdag. Det er nok flere som har planlagt noe denne helgen enn andre helger...

Jeg tror jeg ville tatt det helgen før.

Anonymkode: 76cec...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en inneklemt helligdag, ville kanskje heller feiret på formiddagen mandag 2. pinsedag. Hvis noen skal bort siden det er langhelg, så kan de jo da evt komme tilbake til mandagen hvis det er viktig for barnet å komme i bursdagen. (nå vet jeg jo ikke hvordan skoleruta ser ut heller, om de har flere fridager?
Om man arrangerer bursdag lørdags formiddag, så ødelegger man jo hele helga for de som evt ville reist bort.

Men om du kjenner foreldre, så kan du jo høre hva som passer, eller kanskje du kjenner til om det er familier som pleier å reise bort på langhelger?

Anonymkode: 6a82d...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare arranger, også kan de som kan. Vi er aldri bortreist sånne helger, så hadde kommet.

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis noen skal bort siden det er langhelg, så kan de jo da evt komme tilbake til mandagen hvis det er viktig for barnet å komme i bursdagen. (nå vet jeg jo ikke hvordan skoleruta ser ut heller, om de har flere fridager?
Om man arrangerer bursdag lørdags formiddag, så ødelegger man jo hele helga for de som evt ville reist bort.

Hvis bursdag krasjer med planlagt helg borte må jo foreldrene bare ha ryggrad nok til å si at "sorry, denne bursdagen får du dessverre ikke dratt i". Man kan ikke bli anklaget for å ødelegge helga til noen som skal bort fordi man arrangerer på et tidspunkt noen skal bort. Det kan jo gjelde hvilken som helst helg, sånn realistisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, topaz skrev:

Bare arranger, også kan de som kan. Vi er aldri bortreist sånne helger, så hadde kommet.

Hvis bursdag krasjer med planlagt helg borte må jo foreldrene bare ha ryggrad nok til å si at "sorry, denne bursdagen får du dessverre ikke dratt i". Man kan ikke bli anklaget for å ødelegge helga til noen som skal bort fordi man arrangerer på et tidspunkt noen skal bort. Det kan jo gjelde hvilken som helst helg, sånn realistisk sett.

Ja, helt klart, men det er veldig surt for en 9 åring å ikke få gå i venninnas bursdag fordi de skal reise til besteforeldre eller på hytta, noe 9 åringen ikke har påvirkningskraft over.

Anonymkode: 6a82d...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datters venninne hadde selskapet sitt på lørdag i pinsen i fjor. Av femten jenter kom tre... alle var bortreist eller hadde planer. 

Mor var dritsur fordi andre ikke prioriterte hennes datter.

Anonymkode: cc043...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt en annen helg eller kveld. Kjedelig for bursdagsbarnet at ikke så mange kommer, men også kjedelig for vennene som ikke kan bli med om de ønsker. 

Anonymkode: 154b0...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg helgen før eller etter, evt en ettermiddag/helg utenfor pinse. Pinse er for mange familie-dager selv om de ikke nødvendigvis er bortreist. God feiring 🎈

Anonymkode: 40330...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her faller årets bursdag på 1. påskedag.. Vi velger derfor å feire helgen etter.. Vil alltids være noen som ikke kan komme, men regner med at flere kan helgen etter påsken istedet for i påsken.. 

Anonymkode: 1fb03...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det synes jeg er dumt. Som nevnt ovenfor her, så hadde jeg valgt 2.pinsedag i stedet for pinseaften. Eller lagt til helgen før / etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...