Gå til innhold

Flere runder med oppkast hos barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå har vesla vår hatt tre runder med «omgangssyke» med oppkast på fire uker. Er det normalt..? Synes det er ekstremt hyppig 😕 Vi er nøye med hygiene hjemme, og ingen oss andre er blitt smittet noen av gangene.

 

Har andre opplevd så mye hos små barn? Hun er tre år og går i barnehage. Nå er hun selvfølgelig slapp.. Men er ellers ei frisk og rask jente.

 

 

Anonymkode: 92da5...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av mine barn kastet opp hver gang han fikk feber da han var liten. Det var feberen ikke omgangssyke som gjorde at han spydde. Kan det være det samme hos dere?

Anonymkode: dbb5e...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En av mine barn kastet opp hver gang han fikk feber da han var liten. Det var feberen ikke omgangssyke som gjorde at han spydde. Kan det være det samme hos dere?

Anonymkode: dbb5e...38a

Kunne jo vært. Er jo flere årsaker til oppkast. Men hun har ikke feber, etter hva jeg la merke til. Forløp det seg like vel som type omgabgssyke med oppkast flere ganger med jevne mellomrom utover natt/dag hos dere når han hadde feber, eller var det kun en gang? 

Takk for svar :)

 

HI

Anonymkode: 92da5...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hadde min minste det tre ganger før jul, eldste hadde to ganger (smittet av minste) det var også MANGE i barnehagen som hadde samme antall runder. Vi er alltid nøye med hygiene IG har aldri opplevd dette tidligere. Det ER mulig. 

Anonymkode: 7a3c7...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Husker dere å kaste tannbørsten hennes etter hver gang? 

Anonymkode: 9d9c2...b04

Ja, det er vi veldig nøye med 👍

Anonymkode: 92da5...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hadde min minste det tre ganger før jul, eldste hadde to ganger (smittet av minste) det var også MANGE i barnehagen som hadde samme antall runder. Vi er alltid nøye med hygiene IG har aldri opplevd dette tidligere. Det ER mulig. 

Anonymkode: 7a3c7...ee6

Takk for at du deler. Selv om det er utrolig kjipt, er det godt å høre andre også har opplevd det - uten at det er noe «galt».

 

HI

Anonymkode: 92da5...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får lettere omgangssyke enn andre, så det kan være årsaken til at både hun blir syk. Vask med klor, det tar bort smitte best. Håndsprit hjelper ikke, så vask hendene godt og lenge med såpe.

Jeg kastet alltid opp når jeg var syk sønn barn, uansett om andre hadde feber, influensa, var veldig forkjølet eller noe annet, jeg kastet opp. 

Anonymkode: 45773...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste var sånn før vi fant ut at han hadde genetisk laktoseintoleranse. Han var 14.5 år når vi fant det ut og det hadde pågått i noen mndr. Kunne ikke forstå hvorfor den gutten alltid hadde spysyka men ingen av oss andre fikk det! Gikk ett lys opp for oss når vi fant det ut. For det var veldig ofte i forbindelse med selskaper der det ble servert kaker, is osv han fikk "spysyka".

Så kanskje lurt å sjekke henne for noe matallergi/intoleranser hvis det forsetter.

Anonymkode: 1cdf8...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min har fått omgangssyke igjen i dag, forge gang var bare for 2 uker siden, å de siste dagene nå så hadde han endelig fått tilbake matlysten å spiste bra igjen. Så skikkelig kjipt at han er syk igjen 🙁, han er 2,5. 

Anonymkode: d770f...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gutten min har fått omgangssyke igjen i dag, forge gang var bare for 2 uker siden, å de siste dagene nå så hadde han endelig fått tilbake matlysten å spiste bra igjen. Så skikkelig kjipt at han er syk igjen 🙁, han er 2,5. 

Anonymkode: d770f...605

Ja, samme her 😕 God bedring til gutten din!

 

Hi

Anonymkode: 92da5...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre hadde mange og tette runder det året de startet i bhg ☹ Var vel 4-5 runder på hver av dem på bare et par mnd. Bhg måtte bli nøyere både på vask av leker og påse at alle foreldre overholdt 48t-regel før det ble bedre for våre. Var ikke mange andre som var syke, men våre var lett mottakelige og det holdt at ett barn på avdelingen var syk eller kom for tidlig tilbake. 

Lenge siden nå, eldste er snart ferdig med barneskolen, og vi har nesten ikke hatt det i hus etter de heftige rundene ved bhg-start.

Anonymkode: 23bf2...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...