Gå til innhold

Gravid eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei 

På fredag fant jeg ut at jeg var gravid, tok 3 tester i helga og alle var positive.  Så kommer mandagen og jeg får en negativ test og jeg begynner å blø. Jeg har nå blødd litt hele tiden siden mandag altså 4 dager. Jeg skal egentlig være gravid 5+2. Siden det er så tidlig så får jeg ikke UL før neste uke. Og jeg tok blodprøve i dag, men får ikke tatt en ny før på mandag for å sjekke om HCG nivået har steget. Synes det er lenge å vente for å finne ut om jeg fortsatt er gravid eller ikke. Jeg har ikke hatt noen smerter, men andre dagen med blødning så var det 2 små klumper.. ikke hatt det siden. Er det noen som har lignende erfaring? 

Anonymkode: 48fc1...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil også si at urinprøven som ble tatt hos legen på mandag viste at jeg var gravid. Selv om jeg tok en negativ test før det. I dag har jeg også fått 2 negative tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hegere skrev:

Vil også si at urinprøven som ble tatt hos legen på mandag viste at jeg var gravid. Selv om jeg tok en negativ test før det. I dag har jeg også fått 2 negative tester.

 

Anonymkode: 48fc1...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er helt grusomt å vente i uvisshet! Jeg føler virkelig med deg. Sender deg en kjempeklem!

Du kan få tatt tidlig ultralyd (innvendig) på en privat klinikk, men problemet om du får tatt det nå er at det uansett er for tidlig til å se hjertet banke. Hvis du har mistet, så kan det være MA (missed abortion), altså at fosteranlegget ikke lever lenger, men fortsatt er der. Så selv om de ser et fosteranlegg, så er det ikke sikkert om de kan si om alt er bra eller ikke. Kan hende de kan si det på lengden - hvis det stoppet å vokse for mange dager siden - men det er så vanskelig å måle sikkert så tidlig. 

Jeg ville ringt en privat klinikk og spurt. Hvis du er i Oslo-området, kan jeg anbefale jordmorklinikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...