Gå til innhold

Hvem sitt ansvar?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått jobb som renholder på en vgs. Jeg trives med jobben, men ett problem er at ungdommene roter og griser så mye. Kaster snus, tyggis og søppel på gulvet. Ledelsen har sagt at vi er ansatt som renholdere og ikke for å rydde. Lærerne skal passe på at klasserommene blir ryddet og stoler hengt opp etter hver time. Men det gjør ikke alle lærerne, fordi det er ikke deres jobb. Men er det i deres jobb å passe på at elevene rydder etter seg? Om noen år skal disse ungdommene ut i arbeidslivet og der får de ikke sydd puter under armene. Jeg lurer på om disse ungdommene er oppdratt sånn hjemme 🙈

Anonymkode: 54b22...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heng opp lapper: rydd opp etter deg! Rommet blir ikke vasket før bosset er i bosset!

Be lærerne ta det opp med sin klasse. Det er ikke renholdere sin jobb å rydde. Det skal elevane klare selv! De går på VGS! Mer enn store nok til å ta ansvar!!

Anonymkode: 494fc...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et bilde av rotet og send til læreren eller rektor hvis du ikke vet hvilken lrer det gjelder.

Anonymkode: 4e0a0...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta et bilde av rotet og send til læreren eller rektor hvis du ikke vet hvilken lrer det gjelder.

Anonymkode: 4e0a0...921

Det er ikke en god idé, for det fremstår fort som "outing", men jeg ville absolutt dokumentert det, for din egen del, dersom du senere får klager på jobben du gjør.

Jeg ville skrevet en beskjed på tavla eller noe, som en annen foreslår over.

Er for øvrig enig med deg i at dette er forkastelig, og at man bør kunne forvente mye mer av så store folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvert fall ikke din jobb. Jeg mener det er lærerens ansvar å sørge for at elevene rydder etter seg

Anonymkode: d6edb...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv på tavla: 

Dette rommet er ikke vasket. Rommet blir vasket så snart det er ryddet og det ikke er undervisning. 

Hilsen renhold. 

Anonymkode: a5870...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du vaske rundt det? Altså bare la det ligge og så vaske lett der du kommer til? Da vil de jo måtte adressere det, ellers vil det hope seg opp. Samtidig kan du si at du har gjort din jobb.

Anonymkode: 032ca...331

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rommet veldig rotete, så vasker jeg det ikke og sender avvik til min leder. Men det hjelper lite når det er lærere som ikke tar tak i det. Men må skryte av noen lærere også. Noen er veldig flinke. Men så er det noen som ødelegger 

Anonymkode: 54b22...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...