Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Jeg fikk en telefon fra 16-åringen min sin gymlærer i dag. Denne læreren er veldig dyktig og både driver med og har drevet med mye ulik idrett. Nå mente han at sønnen min har et kjempetalent for å drive friidrett fordi han er så atletisk og gir alt hele tiden. Et indre driv. Han sa rett ut at gutten kan nå langt dersom han vil. Sønnen min har aldri vist interesse for friidrett, og trener styrke på helsestudio nå, men ikke noe mer. Går det i det hele tatt an å begynne nå? Hvis han vil da. Han sliter litt med skolen (dysleksi), så det hadde vært flott om han fikk oppleve god mestring et sted. Anonymkode: b1992...6ee
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Ja, det går an å starte sent, men hvis han skal bli god må han ha lyst til å trene mye. Anonymkode: aa1a6...a56
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Det er jo en kjempegod ide, hvis sønnen selv vil - og mestringspotensialet er jo der. Hva tenker han selv? Jeg kjenner en verdensmester som gjorde det der - i en annen idrett, riktignok, men dog. Anonymkode: 98627...e55
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Selvfølgelig går det an å begynne nå! men må målsetningen være at han skal bli så god og nå så langt? Hva med å tenke at han km være en del av er godt idrettsmiljø, få lyst til å trene, få lyst til å være allsidig? Og blir han veldig god, så ja - flott for han. Vi driver friidrett. Hos oss begynner noen veldig tidlig og noen veldig sent. Siste som begynte var 16 år. Noen konkurrerer mens andre er bare med på trening og det sosiale. Hos oss er det plass til alle👍 Anonymkode: bade8...a4d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 I vår klubb, en av Norges største, hadde han vært hjertelig velkommen! Han har vilje og grunnlag, da er mye gjort. Lykke til! Anonymkode: 702ed...e50
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 Takk for svar! Han er i tenkeboksen nå, så vi får se. Han ble jo litt stolt over å høre at han har talent for noe, men har liksom aldri likt faste treningstider, så han er usikker. HI Anonymkode: b1992...6ee
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar! Han er i tenkeboksen nå, så vi får se. Han ble jo litt stolt over å høre at han har talent for noe, men har liksom aldri likt faste treningstider, så han er usikker. HI Anonymkode: b1992...6ee Faste tider blir det nok, men det er mer fleksibelt enn feks fotball. I friidrett i er det kanskje 1-6 utøvere i gruppa og en trener, og det er rom for planlegging. Anonymkode: 702ed...e50
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 Det går fint. Selv om lærer sier han er flink, betyr ikke at han blir super god. Det kan være lurt å ha i bakhodet slik at han ikke møter veggen etter kort tid når han må jobbe for å bli bedre. Selv har jeg en søster som var gid i en idrett som barn. Stoppet plutselig i ungdommen og etter to år fant hun plutselig noe nytt hun skulle gjøre, kun for å ha det gøy. Hun var inne på landslaget to år etter. Om noen hadde sagt til henne noen år før at hun hadde talent i den idretten eller sa hun kom til å bli god hadde hun ledd hardt og lenge, for det var mest impuls at hun startet med det. Vi i familien lo ganske godt når hun sa hun skulle starte med den idretten også, for det var så langt unna det hun hadde gjort før og vi trodde hun likte. Men vi har heia masse fra sidelinja og hatt det veldig gøy. Hun har aldri tatt dette veldig serriøst for hun gjorde kun for gleden, at hun ble god, kom på landslaget osv var bare en bonus som var litt gøy innimellom. Anonymkode: b0ec9...b14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå