Gå til innhold

Faren til sønnen min tror sønnen vår er et sportslig geni


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han drar han med på alt av sport. Det er jo for så vidt bra. Men han vil aller helst spille fotball. Faren tar dette alvorlig og vil nå ha han med i et talentutviklingsprogram et av lagene i eliteserien har dratt i gang. Nå skal han prøvespille her og utvikles til å bli proff. 

Sannheten er at gutten er god i sport, men ikke noe bedre enn mange andre på hans alder. Han har utmerket seg i fotball fra han var 5 år, men det er fordi han var mer fokusert enn de andre og har trent mye mer enn de andre. Han er ikke et sportslig geni. 

Jeg er redd både far og sønn blir skuffet når de innser at han ikke er god nok. Han er langt fra god nok. Fars oppmuntringer har smittet over på sønnen og de tror bå begge at han kan bli en stor fotballstjerne. 

Hvordan skal jeg få dempet de begge uten at de blir såret?

Anonymkode: f2bf8...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanskelig å spå hvem som blir veldig gode i ting. Fokus og interesse er egentlig det aller beste utgangspunktet du kan ha.

Jeg skjønner at du kanskje synes det blir litt mye, men om sønnen din trives og synes at dette er gøy så ville jeg kun vært oppmuntrende, men realistisk også.

Si at det er svært få som blir proffe i fotball men at du er glad for at han vil noe og har sunne fritidsinteresser.

Hva så om han ikke blir god nok? Tro meg, han kommer til å merke nivået etter hvert og for alt du vet får han et skikkelig rykk om han får bli med på dette utviklingsprogrammet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sagt at det er 5 % talent og 95 % hard jobbing og motivasjon, så hvorfor ikke dersom begge er interessert?

Anonymkode: bde6a...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det blir sagt at det er 5 % talent og 95 % hard jobbing og motivasjon, så hvorfor ikke dersom begge er interessert?

Anonymkode: bde6a...daf

Er det ikke Solskjær som har sagt at han ikke var født med noe veldig stort fotballtalent, men at han hadde store drømmer og trente fotball mange timer hver dag.

Anonymkode: 2920a...85d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det blir sagt at det er 5 % talent og 95 % hard jobbing og motivasjon, så hvorfor ikke dersom begge er interessert?

Anonymkode: bde6a...daf

Dette 👆 man kommer langt med fokus, interesse og hard jobbing. Hvis han kommer med på et talentutviklingsprogram er det vel bare å kjøre på? Kanskje blir han skuffet senere, kanskje ikke, om han blir skuffet er det også en del av livet, og da kan dere hjelpe han med å bruke alt han har lært til noe annet. Er mange ting innen idrett han også kan utdanne seg til senere, om han ønsker det.

Anonymkode: 9297b...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...