Gå til innhold

Noen her som har blitt tvangsinnlagt for akutt psykiatrisk behandling? Vil dere fortelle meg om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Si ifra når du finner en plass det er lov å tvangsinnlegge folk her i Norge👍 Har prøvd å få bf tvangsinnlagt, men fått beskjed om at det ikke gjøres her i Norge og at de ikke kan hjelpe en person som ikke vil bli hjulpet... alder spiller sikkert inn her

Anonymkode: a058e...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si ifra når du finner en plass det er lov å tvangsinnlegge folk her i Norge👍 Har prøvd å få bf tvangsinnlagt, men fått beskjed om at det ikke gjøres her i Norge og at de ikke kan hjelpe en person som ikke vil bli hjulpet... alder spiller sikkert inn her

Anonymkode: a058e...a88

hvis du er til fare for deg selv eller andre, så blir du tvangsinnlagt.

Anonymkode: 0881f...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt blir folk tvangsinnlagt her i landet, men det skal endel til. 

Jeg kan ikke gi deg så mange svar på det du spør om hi, jeg ville bare rette opp i feilinformasjonen over her..

Man blir tvangsinnlagt om det er fare for en selv eller andre, når man er inne vil jeg anta at man i første omgang blir skjermet og fulgt tett opp av personellet. Veien videre er dessverre ulik for folk, noen får rett hjelp videre, mens andre ikke, og for dem blir det en evig runddans med innleggelser, utskrivinger, de blir en kasteball i systemet. Og det er forferdelig trist for dem som havner i det løpet.

Anonymkode: 0320a...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Si ifra når du finner en plass det er lov å tvangsinnlegge folk her i Norge👍 Har prøvd å få bf tvangsinnlagt, men fått beskjed om at det ikke gjøres her i Norge og at de ikke kan hjelpe en person som ikke vil bli hjulpet... alder spiller sikkert inn her

Anonymkode: a058e...a88

Det er lov å tvangsinnlegge i Norge. Det er derimot strenge kriterier for å gjøre det. Det vurderes av helsepersonell ikke av en ex.

Anonymkode: 66717...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg kjenner en. Hun var suicidal, familien tok kontakt med legevakt og hun ble innlagt og fraktet av politi. Var inne til medisinering/behandling i ca 3 uker, fortsatte så behandling på poliklinikk på utsiden.

Hva som skjer kommer også veldig an på årsak til innleggelse og hvordan pasienten responderer på behandling.

Anonymkode: 6dfa6...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært tvangsinnlagt flere ganger. Pga selvmordsforsøk og psykoser. Å være tvangsinnlagt er et helvete, men jeg ser jo i ettertid at det var lurt. Er veldig kjedelig å være innlagt. Man skal jo ofte skjermes for inntrykk, så tiden går veldig sent. Jeg synes også det var litt skummelt, men tanke på de andre pasientene. Man ser mye rart, og psykotiske og maniske personer er noe for seg selv. 

Når det gjelder før så var jeg allerede i psykiatrien før innleggelsene. Har vært frivillig innlagt og gått til poliklinisk oppfølging, så grunnene til tvangsinnleggelsene har blitt fanget opp der, og tatt videre. Etter har jeg fortsatt behandling i poliklinikken og får innleggelser (frivillig) når det trengs. 

Anonymkode: b028c...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du lurer på, hi? Jeg har jobbet innenfor tvungent psykisk helsevern og kan gi deg ett perspektiv på det, men fint å vite litt mer om hvorfor du lurer.

Anonymkode: a91ca...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...